Data wydania: 12 maja 2021
Druga część serii gier strategicznych, w której stajemy na czele wybranego kraju i prowadzimy go do globalnej dominacji. W Realpolitiks II tylko od nas zależy, czy postawimy na rządy twardej ręki i działania wojenne, czy też poszanujemy zasady demokracji i prawa wolnego rynku.
Gracze
Steam
Realpolitiks II to druga odsłona zapoczątkowanego w 2017 roku cyklu gier strategicznych. Produkcja została opracowana przez autorów pierwszej części serii, czyli polskie studio Jujubee, i (podobnie jak oryginał) pozwala nam poprowadzić do globalnej dominacji wybrane współczesne państwo.
Zabawę w Realpolitiks II rozpoczynamy od wyboru jednego z 216 krajów, wśród których znalazły się między innymi takie egzotyczne państwa, jak Kiribati czy Sealandia. Dalej nie pozostaje nam nic innego, jak spróbować uczynić z niego światowe imperium. Tylko od nas zależy, czy będziemy przestrzegać zasad demokracji i praw rządzących wolnym rynkiem, czy też postawimy na komunistyczne ideały i zaprowadzimy rządy twardej ręki. Podczas rozgrywki większość czasu spędzamy nad mapą świata, a zajmujemy się kwestiami związanymi z rozwojem infrastruktury i utrzymywaniem mniej lub bardziej pozytywnych relacji z pozostałymi nacjami. Poza tym od czasu do czasu mierzymy się z konsekwencjami ponad tysiąca wydarzeń losowych, a także stawiamy czoła współczesnym problemom pokroju głodu, pandemii bądź terroryzmu.
W porównaniu z pierwowzorem omawiany tytuł może się pochwalić kompletnie przebudowanymi systemami zarządzania gospodarką i prowadzenia działań wojennych, a także rozbudowaną dyplomacją. Wznoszone budynki między innymi przyspieszają rekrutację jednostek, zapewniają obronę przed wrogimi atakami czy choćby wydłużają linie zaopatrzeniowe naszych wojsk. Ważną rolę w drodze do supremacji odgrywa też praca nad nowymi projektami i technologiami (spośród ponad tysiąca dostępnych) oraz handel. W utrzymywaniu dobrych relacji z wybranymi państwami pomagają nowe działania dyplomatyczne, jak pakty o nieagresji, układy wojskowe, umowy handlowe oraz złożone negocjacje pokojowe. Dodatkowo przyjaciołom oraz wrogom możemy podsyłać szpiegów, którzy z czasem doskonalą swe zdolności. W stanie wojny robimy natomiast użytek z zupełnie nowego systemu walki. Starcia toczą się na odrębnych mapach pokrytych siatką kwadratowych pól, a w ich trakcie należy mieć na względzie nie tylko formację, wyposażenie oraz mocne i słabe strony naszych jednostek, lecz również topografię terenu bądź warunki atmosferyczne. Bitwy toczą się przy tym zarówno na lądzie, jak i na morzu oraz w powietrzu.
Realpolitiks II pozwala wyłącznie na zabawę w pojedynkę, w ramach trzech rozbudowanych kampanii. W grę wbudowano specjalne narzędzia umożliwiające tworzenie modyfikacji (jak własne kampanie, scenariusze, jednostki bądź państwa) i dzielenie się nimi ze społecznością.
Choć oprawa graficzna gry Realpolitiks II nie odbiega w znaczący sposób od tego, do czego przyzwyczaiły nas inne strategie określane jako „grand strategy”, całość została wyraźnie ulepszona względem sfery wizualnej pierwszej odsłony cyklu. Usprawnień doczekał się również interfejs użytkownika, który stał się bardziej przejrzysty.
Autor opisu gry: Krystian Pieniążek
Platformy:
PC Windows
Ograniczenia wiekowe: brak ograniczeń
Gry podobne:
2 kwietnia 2021
Mamy dla Was dobre wieści, zakończyliśmy bowiem sezon zimowy i pora na odwilż w świecie gier! Na horyzoncie nie brakuje obiecujących produkcji, a sam kwiecień oferuje zróżnicowany zestaw nowości. Każdy powinien znaleźć tutaj coś dla siebie.
Dziś premierę będzie mieć polska strategia Realpolitiks 2. Gra dostępna jest na pecetach na platformie Steam.
gry
Przemysław Dygas
12 maja 2021 12:09
Dziś odbędzie się premiera gry strategicznej Realpolitiks II, stworzonej przez rodzime studio Jujubee. Tytuł zadebiutuje na komputerach w ramach Wczesnego Dostępu Steam.
gry
Bartosz Świątek
18 listopada 2020 09:26
Polskie studio Jujubee oraz firma 1C Entertainment zdecydowały się na przesunięcie premiery gry Realpolitiks II. W kontynuację globalnej strategii politycznej z 2017 roku będzie można zagrać od 18 listopada wyłącznie na PC w ramach wczesnego dostępu.
gry
Miłosz Szubert
5 listopada 2020 12:05
Polskie studio Jujubee oficjalnie zapowiedziało grę Realpolitiks II. Poznaliśmy konkrety na temat nowości przygotowanych przez twórców, a także wymagania sprzętowe oraz termin premiery owej produkcji. Na deser otrzymaliśmy pierwszy zwiastun omawianego projektu.
gry
Krystian Pieniążek
5 marca 2020 18:40
Popularne pliki do pobrania do gry Realpolitiks II.
Wymagania sprzętowe gry Realpolitiks II:
PC / Windows
Minimalne wymagania sprzętowe:
Intel Core i5 2.3 GHz, 8 GB RAM, karta grafiki 2 GB GeForce GTX 760 / Radeon HD 7950 lub lepsza, 14 GB HDD, Windows 7/8/10 64-bit.
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Intel Core i5 3.0 GHz, 8 GB RAM, karta grafiki 4 GB GeForce GTX 980 / Radeon RX 580 lub lepsza, 14 GB HDD, Windows 7/8/10 64-bit.
Średnie Oceny:
Średnia z 539 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
"Mieszane"
Średnia z 531 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.
mgBB Legionista
Nie wiem czy istnieje jakieś wsparcie dla tej gry. Co prawda pisałem na stronie twórcy, ale wydaje mi się, że tam jest tylko wsparcie zakupowe, a jak już kupisz to radź sobie sam.
Dlatego zapytam tutaj z nadzieją, że pomogą mi gracze. Kupiłem grę po premierze i nie jest to już wczesny dostęp. Jednak nie ukończę żadnej kampanii, bo każda się psuje. Jest masa błędów, a wśród nich jeden, który rozwala każdą rozgrywkę. Chodzi o podwójne okienko zawierania pokoju z całkowicie podbitym państwem. Czasem państwo da się podbić normalnie, a czasem pozostaje mu jedna prowincja, pomimo że przestało istnieć.
Przykład: wjeżdżam Polską do Łotwy, zajmuję wszystkie prowincje i niszczę wszystkie wojska. Łotwa nie ma nic. Okienko zawarcia pokoju wyświetla się samo. Wybieram wszystkie prowincje i wysyłam. Łotwa przestaje istnieć, wyświetla się taka informacja na interfejsie, jednak w tym samym momencie pojawia się drugie identyczne okienko zawarcia pokoju, wynik wojny wynosi zero, a jedyna opcja to biały pokój. I po zawarciu takiego pokoju Łotwa już nie istnieje, jednak stolica dalej jest w jej posiadaniu, a państwo jest nieaktywne, nie da się wykonać w stosunku do niego żadnej akcji.
Rozwaliło mi to wcześniej grę Egiptem, teraz zacząłem Polską i już po kilku latach to samo... To kpina z gracza.
Początkowo myślałem, że ten błąd wyskakuje, gdy podbijam całkowicie państwo, co do którego wykonuję jakieś akcje dyplomatyczne, bo raz anulując taką trwającą akcję udało mi się po wczytaniu gry błąd ominąć, ale w tym przypadku, jak i wielu wcześniejszych powodu nie ma. Nie działa i już. Ktoś z Was się z tym spotkał i wie jak to obejść?
Nie ma nic gorszego niż gra, która wydaje się fajna, ale jest po prostu niegrywalna...
Sebix18xd Junior
Wejdź na discord i podeślij im sava - tam w miarę sprawnie to ogarniają
mgBB Legionista
Uporałem się z jednym błędem gry, pojawiły się kolejne. Budynki utraciły swoje nazwy, rozpoczęcie rozbudowy budynków przestało skutkować ich ukończeniem. Nie mogę rozbudować czegokolwiek. Nie minęło 20 lat rozgrywki i kolejny czas zmarnowany, bo jedyna opcja to zacząć od nowa. Usuwam grę i oceniam jako niegrywalną.
Inna sprawa, że gra, która powinna być strategią ekonomiczną jest po prostu głupia. Bardzo łatwo nauczyć się mechanizmów, które szybko pozwolą zdominować rozgrywkę. Można np. wypowiadać wojnę mniejszym państwom, które mają znacznie potężniejsze wojsko i wygrywać, wystarczy... nie walczyć - poczekać aż przeciwnik zacznie zajmować nasze prowincje i po prostu wjechać na jego i zająć je szybciej - przeciwnik przestaje istnieć (Czechy, Słowacja, Belgia, Szwajcaria, Austria, itd - każde takie państwo można zająć 1 żołnierzem bez walki). Nic tylko wypowiadać wojny. Jedynym ogranicznikiem wydaje się być modyfikator agresji, ale już po kilku latach mamy kilkunastu wykwalifikowanych szpiegów, którym wystarczy zlecać akcję, która ten modyfikator drastycznie obniża. I można walczyć w kółko. Uruchamiając postapokaliptyczny scenariusz, w którym każda nacja startuje z jedną prowinją można wygrać praktycznie od razu, wypowiadając wojnę każdej z tych nacji i trzymać 1 żołnierza gdzieś obok, poczekać aż wrogie armie ruszą na naszą stolicę i wjechać do nich.
Zarówno błędy techniczne, jak i logiczne dyskwalifikuję tę grę jako strategię i coś grywalnego, dlatego musi być negatyw.
Paprykarz Pretorianin
Gra nawet ok, zmarnowany olbrzymi potencjał gry online ze znajomymi przez brak multiplayera
Cordite Generał
cala ta gra zwyczajnie nie ma sensu skoro wiekszosc mechanik robi wylacznie za dekoracje i tylko udaje jakie to gigantyczne ma znaczenie dla rozgrywki. no cala gra tak zostala zaprojektowana od drzewek badan po skalowanie modyfikatorow wszystkiego, handel, budynki, kolonie i punkty akcji. nic tu nie ma sensu bo to generalnie nic to nie daje albo wrecz przeszkadza bo generuje koszty przy iluzorycznych bonusach. nie wiem jaki target ma ta gra bo ani to na mobilke sie nie nadaje ani to zadna powazna gra dla powaznych ludzi czy nawet nie strategia.