Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 25 sierpnia 2008, 11:48

autor: Łukasz Malik

Heavy Rain - GC 2008 - Strona 4

Od momentu pamiętnego dema prezentującego możliwości PS3 zatytułowanego Casting minęły już 2 lata. Wiedzieliśmy, że twórcy Fahrenheita użyją tej technologii w swoim kolejnym projekcie: Heavy Rain, który był dla nas wielką zagadką – aż do targów GC 2008.

Przeczytaj recenzję Heavy Rain - recenzja gry

Od momentu pamiętnego dema prezentującego możliwości PS3 zatytułowanego Casting minęły już ponad dwa lata. Wiedzieliśmy, że twórcy Fahrenheita użyją zaprezentowanej technologii w swoim kolejnym projekcie: Heavy Rain, który był dla nas wielką zagadką – aż do tegorocznych targów Games Convention, gdzie mogliśmy zobaczyć po raz pierwszy grywalną wersję.

Choć prezentacja zrodziła jeszcze więcej pytań niż odpowiedzi, to już teraz mogę stwierdzić, że to najlepsza gra na PlayStation 3 i prawdopodobnie najlepsza, najbardziej innowacyjna, najbardziej dojrzała, najlepiej wyglądająca gra tegorocznych targów. Odważne słowa? Tak, odważne, bo ekipa Quantic Dream postawiła sobie poprzeczkę tak wysoko, że w wypadku nieudanego skoku, nie wyjdzie z tego cało. Nad Heavy Rain pracuje obecnie ponad 200 osób, same sesje motion capture trwały 6 miesięcy, pracowało nad nimi 18 aktorów i kaskaderów. Opracowano technologię przechwytywania ruchu powiek i gałek ocznych, a złożoność projektu pozostawia wątpliwości, że zostanie on skończony w 2009 roku, jak obiecują twórcy.

Wszystko zaczęło się od pamiętnego dema z E3 2006.

Prowadzący prezentację David Cage – szef studia oraz główny projektant, chwalił się że mają najładniejsze menu gry na Games Convention. A i owszem, praktycznie fotorealistyczny render poruszających się kobiecych oczu robi wrażenie. Zaraz zaraz, to nie render, tylko scena generowana w czasie rzeczywistym! Pierwszy szok. Z drugiej strony, przecież na ekranie widzimy tylko wielkie zbliżenie, więc w przypadku bardziej złożonej sceny zobaczymy jakieś uproszczone modele. Nie! To model bohaterki wyjęty wprost z gry. Oprócz wspomnianej wcześniej technologii motion capture oczu, twórcy chwalą się także realistycznymi odbiciami obrazu w źrenicach oraz samo-cieniowaniem poszczególnych elementów twarzy (np. nos rzuca cień na policzki w czasie rzeczywistym).

Jednak czym jest Heavy Rain? Przygodówką? Grą akcji? Interaktywnym thrillerem? Wszystkim po trochu. Farenheitem do potęgi n-tej. Nie będzie jednak ratowania świata, wielkich konspiracji, nadprzyrodzonych mocy i kolejnego wcielenia Neo z Matriksa. Historia pozostaje wielką tajemnicą, zaprezentowane demo, nie ma związku z główną osią fabularną i prawdopodobnie w ogóle nie znajdzie się w finalnej wersji. Wszystko po to, żeby nie zepsuć nam zabawy. Jedynym tropem pozostaje ujawniony podtytuł: The Origami Killer.

Po co komu nowe Heroes of Might and Magic, skoro nadchodzi Songs of Conquest
Po co komu nowe Heroes of Might and Magic, skoro nadchodzi Songs of Conquest

Przed premierą

W niszy, która powstała po porzuceniu przez Ubisoft serii Heroes of Might and Magic sukcesy odnosić mogą mniejsi twórcy, tacy jak Lavapotion. Ich Songs of Conquest może być najlepszą grą w stylu „hirołsów” od czasów kultowej trójki.

STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?
STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?

Przed premierą

W jednym z „fałszywych” zakończeń gry S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla bohater wyraża życzenie: „Chcę, by Zona zniknęła”. I rzeczywiście, cykl, który dał nam Strefę, zaginął na lata – aż teraz nagle zapowiedziano jego kontynuację. Czy to może się udać?

Graliśmy w My Summer Car – samochodowy survival dla wytrwałych
Graliśmy w My Summer Car – samochodowy survival dla wytrwałych

Przed premierą

Lato, urlop, własna bryka – My Summer Car brzmi jak lekka, wakacyjna przygoda, ale w rzeczywistości to hardkorowy symulator dla wytrwałych.