Heroes of Might & Magic V: Dzikie Hordy - zapowiedź - Strona 3
Tribes of the East będzie miał zakończyć opowieść rozpoczętą w podstawce, a kontynuowaną w Hammers of Fate. Przy czym, producent nie ukrywa, iż czerpał inspiracje z Dark Messiah of Might & Magic.
Przeczytaj recenzję Heroes of Might & Magic V: Dzikie Hordy - recenzja gry
Jeden z ciekawszych i zapowiedzianych już skillów to niewidzialność. Będzie to umiejętność aktywna. Dana jednostka będzie mogła pozostać niewidzialna przez trzy tury. Przewidziano tu jednak pewne ograniczenia. Niewidzialności może pozbawić nas magiczna umiejętność wrogiego dowódcy, wyprowadzenie ataku lub ustawienie się w sąsiednim polu do oddziału wroga. Inna ciekawa umiejętność będzie dotyczyła hydry. Acid Blood da tej istocie możliwość oplucia kwasem aż czterech pól. Taka akcja ofensywna zada 25% obrażeń standardowego ataku hydry. Wracając jeszcze do nowych upgrade’ów, nie spowodują one oczywiście, iż stare ścieżki zostaną zablokowane. Dokonując zakupu będzie bowiem można wybierać pomiędzy tymi rozszerzeniami. Ponadto możliwa stanie się wymiana zakupionego wcześniej upgrade’u na inny (najprawdopodobniej za stosowną opłatą).

W Tribes of the East nie zabraknie też oczywiście drobniejszych usprawnień, typowych dla każdego takiego dodatku. Oprócz wspomnianej wyżej pełnoprawnej kampanii będziemy także mogli zdecydować się na pięć pojedynczych scenariuszy. Ponadto w grze pojawią się nowe mapy do multiplayera (w sumie dziesięć). Jeśli chodzi o zmiany dotyczące rozgrywki, pojawić mają się między innymi zestawy uzbrojenia, wzorowane na setach z Diablo. Skompletowanie zestawu nie tylko powiększy dotychczasowe współczynniki, ale i może przyczynić się do uaktywnienia nowych umiejętności. Z innych ciekawych nowości warto także wspomnieć o planowanej możliwości plądrowania farm. Operacja ta pozwoli na uzyskanie dodatkowego złota i najprawdopodobniej zarezerwowana zostanie dla nowej rasy orków.
Tribes of the East sprawia wrażenie dodatku przemyślanego, a nie stworzonego jedynie w celu jak najszybszego wzbogacenia się, żerując na absolutnym oddaniu fanów serii. Domyślam się, że gdyby seria Heroes of Might & Magic znajdowała się jeszcze pod władaniem koncernu 3DO, dodanie orków oraz alternatywnych upgrade’ów rozłożono by na co najmniej dwa rozszerzenia. Do premiery pozostało już niewiele czasu. Dobrze więc będzie nadrobić ewentualne zaległości. Pomimo możliwości samodzielnej instalacji warto byłoby przypomnieć sobie wydarzenia z dwóch poprzednich gier, tak aby niczego ważnego nie pominąć. Ja z utęsknieniem będę wyczekiwał premiery finalnej wersji.
Jacek „Stranger” Hałas
NADZIEJE:
- nowa fajna rasa, z licznymi nawiązaniami do kreatur i bohaterów znanych z DMoMM;
- alternatywna ścieżka rozwoju dla KAŻDEJ jednostki;
- zapowiedziane już ciekawe umiejętności, jak chociażby niewidzialność.
OBAWY:
- oby tylko nie zawiodła pod względem fabularnym;
- dodanie tylu nowych ścieżek rozwoju i umiejętności początkowo prawdopodobnie trochę wybije nas z rytmu...