Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 8 sierpnia 2007, 12:49

autor: Jacek Hałas

Heroes of Might & Magic V: Dzikie Hordy - zapowiedź - Strona 3

Tribes of the East będzie miał zakończyć opowieść rozpoczętą w podstawce, a kontynuowaną w Hammers of Fate. Przy czym, producent nie ukrywa, iż czerpał inspiracje z Dark Messiah of Might & Magic.

Jeden z ciekawszych i zapowiedzianych już skillów to niewidzialność. Będzie to umiejętność aktywna. Dana jednostka będzie mogła pozostać niewidzialna przez trzy tury. Przewidziano tu jednak pewne ograniczenia. Niewidzialności może pozbawić nas magiczna umiejętność wrogiego dowódcy, wyprowadzenie ataku lub ustawienie się w sąsiednim polu do oddziału wroga. Inna ciekawa umiejętność będzie dotyczyła hydry. Acid Blood da tej istocie możliwość oplucia kwasem aż czterech pól. Taka akcja ofensywna zada 25% obrażeń standardowego ataku hydry. Wracając jeszcze do nowych upgrade’ów, nie spowodują one oczywiście, iż stare ścieżki zostaną zablokowane. Dokonując zakupu będzie bowiem można wybierać pomiędzy tymi rozszerzeniami. Ponadto możliwa stanie się wymiana zakupionego wcześniej upgrade’u na inny (najprawdopodobniej za stosowną opłatą).

Obóz orków.

W Tribes of the East nie zabraknie też oczywiście drobniejszych usprawnień, typowych dla każdego takiego dodatku. Oprócz wspomnianej wyżej pełnoprawnej kampanii będziemy także mogli zdecydować się na pięć pojedynczych scenariuszy. Ponadto w grze pojawią się nowe mapy do multiplayera (w sumie dziesięć). Jeśli chodzi o zmiany dotyczące rozgrywki, pojawić mają się między innymi zestawy uzbrojenia, wzorowane na setach z Diablo. Skompletowanie zestawu nie tylko powiększy dotychczasowe współczynniki, ale i może przyczynić się do uaktywnienia nowych umiejętności. Z innych ciekawych nowości warto także wspomnieć o planowanej możliwości plądrowania farm. Operacja ta pozwoli na uzyskanie dodatkowego złota i najprawdopodobniej zarezerwowana zostanie dla nowej rasy orków.

Tribes of the East sprawia wrażenie dodatku przemyślanego, a nie stworzonego jedynie w celu jak najszybszego wzbogacenia się, żerując na absolutnym oddaniu fanów serii. Domyślam się, że gdyby seria Heroes of Might & Magic znajdowała się jeszcze pod władaniem koncernu 3DO, dodanie orków oraz alternatywnych upgrade’ów rozłożono by na co najmniej dwa rozszerzenia. Do premiery pozostało już niewiele czasu. Dobrze więc będzie nadrobić ewentualne zaległości. Pomimo możliwości samodzielnej instalacji warto byłoby przypomnieć sobie wydarzenia z dwóch poprzednich gier, tak aby niczego ważnego nie pominąć. Ja z utęsknieniem będę wyczekiwał premiery finalnej wersji.

Jacek „Stranger” Hałas

NADZIEJE:

  • nowa fajna rasa, z licznymi nawiązaniami do kreatur i bohaterów znanych z DMoMM;
  • alternatywna ścieżka rozwoju dla KAŻDEJ jednostki;
  • zapowiedziane już ciekawe umiejętności, jak chociażby niewidzialność.

OBAWY:

  • oby tylko nie zawiodła pod względem fabularnym;
  • dodanie tylu nowych ścieżek rozwoju i umiejętności początkowo prawdopodobnie trochę wybije nas z rytmu...

Jacek Hałas

Jacek Hałas

Z GRYOnline.pl współpracuje od czasów „prehistorycznych”, skupiając się na opracowywaniu poradników do gier dużych i gigantycznych, choć okazjonalnie zdarzają się i te mniejsze. Oprócz ponad 200 poradników, w swoim dorobku autorskim ma między innymi recenzje, zapowiedzi oraz teksty publicystyczne. Prywatnie jest graczem niemal wyłącznie konsolowym, najchętniej grywającym w przygodowe gry akcji (najlepiej z dużym naciskiem na ciekawą fabułę), wyścigi i horrory. Ceni również skradanki i taktyczne turówki w stylu XCOM. Gra dużo, nie tylko w pracy, ale także poza nią, polując – w granicach rozsądku i wolnego czasu – na trofea i platyny. Poza grami lubi wycieczki rowerowe, a także dobrą książkę (szczególnie autorstwa Stephena Kinga) oraz seriale (z klasyki najbardziej Gwiezdne Wrota, Rodzinę Soprano i Supernatural).

więcej

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.

The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?

Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS
Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS

Przed premierą

Debiutancka produkcja studia Telepaths’ Tree kusi klimatycznym światem wykorzystującym potencjał silnika Unreal Engine oraz obietnicą połączenia horroru z wartką akcją i interesującą opowieścią.