XCOM Chimera Squad: Faza Breach - porady
Aktualizacja:
Na tej stronie poradnika do gry XCOM Chimera Squad znajdziesz szereg przydatnych porad na start związanych z fazą Breach, czyli z planowaniem ataku na lokację okupowaną przez wrogów. Jest to początkowa część każdego starcia w ramach rozgrywanych misji.
Jeśli szukasz ogólnych informacji na temat fazy Breach, to zajrzyj do rozdziału Turowe walki w naszym przewodniku.
- Wyposażaj agentów w gadżety pomocne w odblokowywaniu wejść do budynków
- W trakcie misji może pojawić się więcej niż jedno wejście wymagające tego samego rodzaju gadżetu
- W pierwszej kolejności atakuj zaalarmowanych wrogów
- Korzystaj w fazie Breach ze specjalnych zdolności bohaterów
- Dokładnie przeglądaj listę wad i zalet każdego wejścia
Wyposażaj agentów w gadżety pomocne w odblokowywaniu wejść do budynków

Najważniejsze gadżety do pozyskania już na samym początku gry to:
- Auto Key Card - Pozwala on na otwieranie drzwi z zamkami elektronicznymi.
- Breaching Charge - Pozwala on na niszczenie osłabionych ścian.
Możesz je zakupić w zakładce Supply na ekranie miasta i warto mieć po co najmniej 1 sztuce każdego z nich. Dodaj je do inwentarzy dowolnych członków drużyny wyruszających na misje. Zaletą tej metody jest to, że nie będziesz musiał rezygnować z niektórych dostępnych wejść, z którymi są często powiązane przydatne pozytywne cechy (np. premia do statystyk dla jednego lub wszystkich bohaterów, którzy skorzystają z danego wejścia).
W miarę przechodzenia kampanii i opracowywania nowych technologii będziesz mógł odblokować do zakupu kolejne gadżety do wykorzystywania w fazie Breach. Nimi również warto się zainteresować.
W trakcie misji może pojawić się więcej niż jedno wejście wymagające tego samego rodzaju gadżetu

Dobrze jest o tym pamiętać podczas przystępowania do dłuższych misji, tzn. tych, które mają 2 lub 3 starcia. Jeśli już wcześniej zużyjesz jakiś gadżet, to nie będzie można z niego ponownie skorzystać w tej samej misji. Przykład takiej sytuacji pokazuje powyższy obrazek - klucz elektroniczny Auto Key Card został już zużyty w pierwszej bitwie i nie jest dostępny w drugim starciu.
Pamiętaj o sprawdzaniu w opisie misji z jakiego typu wejściami ma się do czynienia i zabieraniu 2 lub więcej sztuk tego samego gadżetu. Mowa tu przede wszystkim o najpopularniejszych przedmiotach związanych z fazą Breach - Auto Key Card i Breaching Charge.
W pierwszej kolejności atakuj zaalarmowanych wrogów

Podczas wbijania się do pomieszczenia możesz wybrać cel do ataku dla każdego z 4 członków drużyny. Przy wybieraniu celu priorytetowo powinieneś potraktować zaalarmowanych przeciwników, czyli tych, którzy mają status Aggressive (agresywny) i są przez grę oznaczeni na czerwono (dla porównania zaskoczeni przeciwnicy mają pomarańczowy kolor).
Głównym powodem skupiania się na agresywnych przeciwnikach jest to, że wykonają oni własny atak jeśli nie zginą w trakcie fazy Breach. Wykonają oni konkretnie własne ataki tuż po tym jak wydasz polecenia wszystkim czterem członkom drużyny. Jeżeli w danym pomieszczeniu jest więcej niż tego typu przeciwnik, to postaraj się skupić tylko na jednym z nich żeby w miarę możliwości go zabić. Agresywni wrogowie kontratakują nawet jeśli otrzymali obrażenia.
Korzystaj w fazie Breach ze specjalnych zdolności bohaterów

Początkowo każdy bohater ma dostępne w fazie Breach tylko dwie akcje - oddanie strzału z broni lub pobiegnięcie do zasłony (przydatne tylko jeśli nie ma żadnych "łatwych" celów w okolicy). Sytuacja zmienia się po tym jak twoje postacie awansują i zyskają dostęp do nowych umiejętności.
Postaraj się dokładnie przeczytać opis każdej specjalnej zdolności, gdyż nie zawsze przyda się ona bardziej od użycia broni. Jedną z najlepszym naszym zdaniem unikalnych zdolności jest Toxic Greeting dostępny dla Torque'a. Atak ten polega na opluciu jadem dowolnie wybranego przeciwnika. Dla najlepszego efektu wybierz wroga, któremu po ataku jadem pozostanie 1 punkt zdrowia - taka osoba od razu zginie na początku swojej rundy, gdyż trucizna odbiera właśnie 1hp co rundę.
Dokładnie przeglądaj listę wad i zalet każdego wejścia

Wejść na teren misji nigdy nie powinieneś wybierać losowo, tylko zawsze powinna to być przemyślana decyzja. Każde wejście jest opisane przez grę. Możesz się dzięki temu dowiedzieć o jego unikalnych cechach (np. konieczność posiadania karty magnetycznej, przejście tylko dla wybranych członków drużyny), a także o jego zaletach i wadach.
Pozytywne cechy wejścia oznaczane są zielonymi strzałkami, a negatywne cechy czerwonymi strzałkami. Staraj się przede wszystkim wybierać te wejścia, które oferują najbardziej pomocne bonusy - mogą to być np. premia do pancerza agenta czy gwarancja trafienia albo ogłuszenia przeciwnika. Wejść opisanych negatywnymi cechami nie musisz za wszelką cenę unikać. Jeśli negatywny status jest mało "inwazyjny", to możesz się z nim pogodzić. Unikaj jedynie wyjątkowo niekorzystnych negatywnych cech, np. nałożenia na członka drużyny statusu Marked, w wyniku czego stanie się łatwym celem dla wszystkich przeciwników.
0
- XCOM Chimera Squad - poradnik do gry
- XCOM Chimera Squad: Poradnik do gry
- XCOM Chimera Squad: Podstawy gry
- XCOM Chimera Squad: Interfejs użytkownika - Miasto 31, misje
- XCOM Chimera Squad: Oddział Chimera
- XCOM Chimera Squad: Rekomendowany skład drużyny
- XCOM Chimera Squad: Turowy system walki
- XCOM Chimera Squad: Kampania - jak wygląda?
- XCOM Chimera Squad: Centrum dowodzenia - Miasto 31
- XCOM Chimera Squad: Poziomy trudności - główne, dodatkowe
- XCOM Chimera Squad: Wrogie frakcje - śledztwo, neutralizacja
- XCOM Chimera Squad: Najlepsze technologie
- XCOM Chimera Squad: Androidy
- XCOM Chimera Squad: Rodzaje misji
- XCOM Chimera Squad: Faza Breach - porady
- XCOM Chimera Squad: Walka - porady
- XCOM Chimera Squad: Ekran miasta - porady
- XCOM Chimera Squad: Drużyna - porady
- XCOM Chimera Squad: Drużyny polowe, Field Teams
- XCOM Chimera Squad: Statusy postaci - pozytywne, negatywne
- XCOM Chimera Squad: Podstawy gry
- XCOM Chimera Squad: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
moherowa jadwiga Legionista
Kiedyś grało się w UFO Enemy Unknown, ciekawe czy ta część dorówna straszym wersjom
Natanoslaw Drejkowski Centurion
żadna gra nie dorówna nigdy UFO:EU i X-COM:TFTD .... najlepiej po prostu zagrać w Open X-Com
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
