XCOM Chimera Squad: Przegrana w kampanii - jak unikać?
Aktualizacja:
Na tej stronie poradnika do gry XCOM Chimera Squad wyjaśniamy jakie kroki mogą doprowadzić do przegrania misji lub zawalenia całej kampanii. Oprócz tego przygotowaliśmy kilka przydatnych porad jak uchronić się przed wyświetleniem napisu Game Over.
- Powód 1 - Śmierć członka drużyny
- Powód 2 - Zawalenie założeń misji
- Powód 3 - Doprowadzenie do anarchii w Mieście 31
- Koniec gry - jakie są dostępne opcje?
Powód 1 - Śmierć członka drużyny

XCOM: Chimera Squad znacząco różni się od swoich poprzedników, gdyż w opisywanej grze "ostateczna" śmierć któregoś z bohaterów jest równoznaczna z zakończeniem gry. Wynika to z tego, że w Chimera Squad nie steruje się "anonimowymi" żołnierzami, tylko odgórnie przygotowanymi przez autorów agentami. Każdy z nich posiada swoje tło fabularne i pojawiają się oni w scenkach przerywnikowych.
Do śmierci członka drużyny nie dochodzi od razu po utracie wszystkich punktów zdrowia. Jeśli dany agent pozbawiony został całego HP, to zacznie wykrwawiać się (negatywny status Bleeding Out). Nad powaloną postacią pojawi się ikona informująca o tym ile pozostało tur zanim wykrwawiająca się postać ostatecznie umrze. Musisz zdążyć z uratowaniem jej zanim to nastąpi.

Wykrwawiającego się bohatera musi uratować któryś z pozostałych agentów. Inny członek drużyny musi mianowicie zbliżyć się do umierającej postaci i użyć na niej umiejętności Stabilize po to żeby ustabilizować jej procesy życiowe.
Uratowany członek drużyny nie powróci od razu walk. Pozostanie on nieprzytomny aż do momentu zakończenia misji (jego miejsce w kolejnych starciach może zająć andoid). Dodatkowo może otrzymać bliznę, czyli negatywną statystykę, której będzie się można pozbyć wysyłając go na trening.
Powód 2 - Zawalenie założeń misji

Do wyświetlenia informacji o przegranej może też dojść jeśli zawalisz któryś z obowiązkowych celów rozgrywanej misji. Informacje o celach misji wyświetlane są w lewym górnym rogu ekranu i są one różne dla każdego ze starć (Encounters) wchodzących w skład danego zadania.
Najczęstsze powody zawalenia misji to:
1) Śmierć VIP-a, którego trzeba było ochraniać - W drodze do VIP-a staraj się unikać ataków obszarowych oraz doprowadzania do eksplozji. Nie rzucaj więc granatami, a także uważaj na eksplodujące pojazdy i beczki.
W większości misji możesz przejąć kontrolę nad odnalezionym VIP-em. W drodze do miejsca ewakuacji wybieraj dla niego dobre kryjówki i zawsze staraj się aktywować akcję Hunker Down, czyli "okopanie się" w danym miejscu. Uciekający VIP może zostać zaatakowany przez okolicznych przeciwników.

2) Nie dotarcie na czas do wskazanego przez grę pojemnika lub urządzenia - Dokładnie sprawdzaj na początku starcia w ilu turach / rundach musisz się zmieścić (w przykładzie z powyższego obrazka są to trzy tury).
Staraj się nie skupiać na zabiciu 100% przeciwników, tylko na w miarę bezpiecznym przemieszczaniu się w stronę celu misji co najmniej jednym z członków drużyny.
Powód 3 - Doprowadzenie do anarchii w Mieście 31

Dla przypomnienia pasek anarchii wyświetlany jest u góry ekranu. Zapełnienie się paska anarchi w 100% jest równoznaczne z zawaleniem całej kampanii, gdyż oznacza to upadek Miasta 31 i pogrążenie go w chaosie.
Oto kilka szybkich podpowiedzi jak unikać wzrostu niepokojów w mieście:
- Obserwuj sytuację we wszystkich 9 dzielnicach i reaguj gdy w którejś z dzielnic pasek niepokoju (Unrest) wzrośnie do 4 lub 5 punktów (pomarańczowy / czerwony kolor dzielnicy). Możesz np. skorzystać z jednej z umiejętności zespołów terenowych (Field Team Abilities) czy wykonać misję pozwalają na obniżenie poziomu niepokoju.
- Szybko działaj gdy poziom niepokoju w danej dzielnicy osiągnie maksymalne 5 punktów. Każdy kolejny dzień utrzymywania się takiego stanu jest równoznaczny z zapełnieniem się paska anarchii o 1 punkt.
- W trakcie rozgrywania misji unikaj śmierci wśród cywilów przebywających na mapie. Każda śmierć niewinnej postaci (nawet jeśli była przypadkowa) może zwiększyć poziom niepokoju w danej dzielnicy.
Więcej informacji i wskazówek związanych z paskami anarchii i niepokoju znajdziesz na osobnej stronie Poziom anarchii - jak obniżać? w rozdziale FAQ niniejszego poradnika.
Koniec gry - jakie są dostępne opcje?

Jeżeli doszło do wyświetlenia informacji o przegranej, to masz kilka możliwości:
- Powtórzenie ostatniego starcia (Encounter) - Dotyczy to wyłącznie części taktycznej.
- Zrestartowanie całej misji - Dotyczy to wyłącznie części taktycznej.
- Załadowanie wcześniejszego sejwa - Z opcji tej możesz skorzystać podczas rozgrywania misji oraz na ekranie Miasta 31 (jeśli metropolia "upadła").

Wymienione powyżej opcje mogą być niedostepne jeśli w momencie rozpoczynania kampanii wybrałeś jeden z dwóch modyfikatorów poziomu trudności:
- Tryb Ironman nie pozwala tworzyć własnych sejwów. Nie możesz cofać swoich decyzji z poziomu mapy Miasta 31 i w przypadku zawalenia misji musisz ją zrestartować.
- Tryb Hardcore dodaje tzw. permanetną śmierć (Permadeath) - cała kampania kończy się w momencie przegrania którejś z rozgrywanych misji i gra kasuje wszystkie wcześniejsze sejwy.
0
- XCOM Chimera Squad - poradnik do gry
- XCOM Chimera Squad: Poradnik do gry
- XCOM Chimera Squad: FAQ
- XCOM Chimera Squad: Poziom trudności Ironman - jak aktywować?
- XCOM Chimera Squad: Nowi bohaterowie - jak odblokowywać?
- XCOM Chimera Squad: Przegrana w kampanii - jak unikać?
- XCOM Chimera Squad: Poziom anarchii - jak obniżać?
- XCOM Chimera Squad: Surowce - jakie zastosowania?
- XCOM Chimera Squad: Lepsze bronie, granaty - jak zdobywać?
- XCOM Chimera Squad: Targ Scavenger Market - jak odblokować?
- XCOM Chimera Squad: Blizna - jak się pozbyć?
- XCOM Chimera Squad: Wrogie posiłki - jak unikać?
- XCOM Chimera Squad: Ogłuszanie wrogów - jakie sposoby?
- XCOM Chimera Squad: FAQ
- XCOM Chimera Squad: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
moherowa jadwiga Legionista
Kiedyś grało się w UFO Enemy Unknown, ciekawe czy ta część dorówna straszym wersjom
Natanoslaw Drejkowski Centurion
żadna gra nie dorówna nigdy UFO:EU i X-COM:TFTD .... najlepiej po prostu zagrać w Open X-Com
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
