Wojna Krwi: Zasady walki
Aktualizacja:
Zasady walki w grze Wojna Krwi: Wiedźmińskie Opowieści na pierwszy rzut oka mogą być nieco skomplikowane, zwłaszcza dla Graczy, którzy nie mieli styczności z Gwintem. Warto poświęcić nieco czasu na ich poznanie, aby w trakcie walki móc wykorzystać każdą możliwą przewagę taktyczną nad przeciwnikiem.
Podstawy
Walka toczy się do 2 wygranych rund lub do momentu poddania się przeciwnika. Rozgrywka może trwać maksymalnie przez 3 rundy, aż do maksymalnego możliwego wyniku 2:1. Jeśli uda Ci się wygrać 2 pierwsze rundy - wygrałeś całe starcie. Pozostałe zasady prezentują się następująco:
- Walkę rozpoczyna strona inicjująca pojedynek.
- Na początku pojedynku występują faza wymiany maksymalnie 6 kart.
- W każdej kolejnej rundzie Gracz dobiera 3 karty i może wymienić 1 z nich.
Wygrana poprzez przewagę punktową

Każdą rundę możesz wygrać poprzez przewagę punktową. Jak widać na powyższym obrazu, armia Gracza dysponuje aż 111 punktami, a przeciwnik zaledwie 24. Co więcej, nie posiada on już żadnych kart na ręce więc nie masz szans na wygraną.
Wygrana poprzez pass przeciwnika

Rundę możesz wygrać także poprzez pass przeciwnika. Na powyższym obrazku widać, że sytuacja na planszy jest jednostronna. Przeciwnik nie ma szans na wygraną więc postanawia oszczędzić pozostałe karty na kolejną rundę i pasuje.
Taktyczny pas

Taktyczny pas to bardzo przydatne zagranie, które może odmienić losy pojedynku. Na powyższym obrazku widać, że armia Gracza posiada aż 40 punktów, a przeciwnika zaledwie 10. Można także zauważyć, że obydwoje armie dysponują 7 kartami na ręce. Przeciwnik musi teraz podjąć trudną decyzję, czy poświęcić 2 karty i wygrać rundę, czy poddać rundę i zacząć kolejną z tą samą ilością kart co przeciwnik. Jeśli wybierze pierwszą opcję, Gracz zyska przewagę kart.
Przewaga kart
Przewaga kart na ręce daje Graczowi ogromną przewagę nad przeciwnikiem. Każda dodatkowa karta przekłada się na możliwość rozegrania o 1 turę więcej niż przeciwnik, a to z kolei skutkuje zdobyciem większej ilości punktów. Jeśli tylko masz ku temu okazję, nie wahaj się użyć taktyki taktycznego pasu w celu zdobycia przewagi kart.
Komentarze czytelników
SpoconaZofia Legend
Głębia Davora to jakiś ponury żart. Ciągle brakowało mi jednego ładunku żeby skończyć walkę.
3wiedzmin3 Junior
Czy ktoś wie gdzie znajduje się skarb w Aedrin z ukrytej mapy?
.Condzior Pretorianin
Wiemy gdzie przechowywane są pliki z save'm?
_MaraSS_ Junior
Nie ma pojęcia gdzie znaleźć mapę do 7. skarbu w Aedirn - niby w gnieździe nekkerów przy jakimś cmentarzu.. Łaziłem po całej mapie kilka razy i nie mogę znaleźć.
SpoconaZofia Legend
Czy w poradniku pojawią się opisy konsekwencji wybranego wyboru ?
Dead Men Senator
Gdzie są 4 skrzynie na ostatniem mapie epilogu w Aldersbergu
zanonimizowany1253701 Chorąży
Prócz ostatniej walki w Rivii to ogólnie gra jest mega prosta i oczywista, ale jak dowalili na koniec starcie z tym generałem Nilfgaardu, to do dzisiaj myślę, jak go zniszczyć.
Mutant z Krainy OZ Legend
Po aktualizacji, gra na najwyzszym poziomie, jest teraz koszmarnie trudna, boost pancerza jest absurdalny.
zanonimizowany1269819 Legionista
W pierwszej lokacji gry - Lyrii zrobiłem wszystko co się da, ale zobaczyłem u kogoś że ma kartę Sangreal. Brakuje mi jej a w Lyrii jest 8 zagadek, mam zaliczone 7 a na mapie juz wszystko wyczyszczone mam. Wie ktos jak zdobyc te karte i tą zagadkę (pewnie w zagadce ta karta wypada)?
lukasz-janik Centurion
prosze o wszystkie zakonczenia, tzn, co wybrac itp
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
