Battle for Middle Earth 2 The Rise of the Witch-King: Misja 3 - Amon Sul
Aktualizacja:
Misja 3 - Amon Sul
"Nowy król, Arveleg syn Argeleba, powstrzymał natarcie Angmaru przy pomocy Cardolany i elfów. Dzięki mocy Palantiru z Amon Sul, Arveleg mógł udaremnić każdy atak i podstęp. Czarnoksiężnik musiał teraz zdecydować się na odważne i niebezpieczne posunięcie: bezpośredni szturm na fortecę Amon Sul. Ataki dywersyjne odciągnęły siły Cardolanu oraz elfów, podczas gdy główna armia uderzyła na twierdzę. Choć Amon Sul nie należało do największych bastionów w Śródziemiu, w jego murach znajdowała się potężna moc - Wielki Palantir Północy".

Cele misji:
1) Zniszcz wieżę Amon Sul. 2) Czarnoksiężnik musi osiągnąć poziom 10. 3) Hwaldar musi osiągnąć poziom 6. 4) Morgomir musi osiągnąć poziom 10. 5) Zniszcz najbardziej wysunięte na północ drzewo mallorn, które może skupić potężne zaklęcie słonecznego blasku przeciwko naszej armii. 6) Zniszcz znajdujące się na północno zachodnim bagnie drzewo mallorn, którego moc pozwala Palantirowi stworzyć gęsty las elfów. 7) Zniszcz drzewo mallorn rosnące w cieniu wieży Amon Sul, które pozwala przywołać Dunedainów na pomoc. 8) Zniszcz drzewo mallorn, które rośnie w dolnym lesie, gdyż może rozproszyć chmury i oszołomić nasze wojska, sprawiając że będą bezbronne. 9) Zniszcz drzewo mallorn przy południowo zachodniej drodze. Jego magiczna moc potrafi odbudować zniszczone budynki. |
Aby kontynuować zwycięski marsz na zachód, siły Angmaru muszą sforsować obronę w twierdzy Amon Sul. Twierdza jest bardzo dobrze chroniona. Dzięki mocy Palanitru i pięciu magicznym drzewom mallorn obrońcy dysponują szeregiem specjalnych mocy, które będą skutecznie utrudniać atak siłom Angmaru. Na dodatek dysponujesz znacznie mniejszą przestrzenią do budowy młynów, ale na szczęście wypady wroga na twoje tereny będą słabe.

Zacznij od budowy młynów. Staraj się je budować po wschodniej stronie, wzdłuż drogi. Jeśli zbliżysz się zbyt blisko murów wroga, wieże strażnicze i pobliska straż błyskawicznie zareagują. Przejmij posterunek, dzięki któremu zyskasz dodatkowe zasoby. Przeciwnik od samego początku będzie używał mocy drzew, zwłaszcza do tworzenia lasu elfów (lepiej omijać, gdyż dodaje duży bonus w walce przeciwnikowi) oraz przywoływania łuczników (z nimi bez problemu sobie poradzisz, wystarczą dwa oddziały Wilczych jeźdźców). Gdy zbierzesz odpowiednią ilość zasobów, wybuduj fortecę na północy. Najsłabiej chronione drzewo znajduje się zaraz przy murze (drzewo z zadania nr. 5), więc jeśli posiadasz moc Przywołanie olbrzymów to od razu możesz ją zniszczyć. Jeżeli tej mocy nie posiadasz, to jak najszybciej wybuduj katapulty i zniszcz drzewo. Dodatkowo możesz spróbować zniszczyć drzewo z zadania nr. 6 przy pomocy Przywołania olbrzymów (nawet jeśli nie zniszczą drzewa to przynajmniej poważnie je osłabią), Przywołania orków (wykończą oddziały łuczników i dobiją drzewo), Przywołania upiorów (mogą skutecznie wspomóc przywołane orki w walce z łucznikami). Także w tym przypadku może się przydać Zamarznięta kraina.

Podobnie jak w poprzedniej misji wybuduj na początek Kuźnię ciemnego żelaza oraz dwa Domy ludzi króla. Dopiero gdy będziesz miał wszystkie udoskonalenia z Kuźni wybuduj Legowisko trolli i wilków, a do tego czasu produkuj Władców niewolników. Gdy będziesz dysponował porządną armią do obrony swej fortecy zajmij się udoskonalaniem jednego z Domu ludzi króla, dzięki czemu będziesz mieć możliwość produkcji świetnej jednostki dystansowej - Mrocznych strażników (wyposaż ich w Lodowe strzały z Kuźni ciemnego żelaza). Zamiast budować mury obronne, możesz postawić 1-2 wieże obronne, które będą wspomagać twoją obronę. Wyprodukuj kilka katapult wyposażonych w Lodowe pociski i zaatakuj północną część muru z wieżyczkami łuczniczymi (zniszcz także drzewo mallorn jeśli wcześniej tego nie zrobiłeś). Niszcz mur i budynki, tak aby twoje pozostałe jednostki mogły przemieszczać się swobodnie. Do ochrony katapult przydziel dwa oddziały dobrze uzbrojonych trolli. Po zniszczeniu muru wroga, przeciwnik będzie kontratakował. Gdy odeprzesz atak, skieruj wszystkie jednostki do ataku (powinny mieć możliwość szybkiego dostanie się do centrum zamku wroga). Katapultami zniszcz wieżyczki oraz stajnie i koszary. Teraz musisz umiejętnie wykorzystywać posiadane moce. Dobrym połączeniem jest Zamarznięta kraina do zwiększenia ataku i obrony, następnie Srogi wicher do zebrania wrogich jednostek w jednym miejscu i na koniec potężny skok Rogasha. Jeśli chcesz zyskać na czasie korzystaj z Przerażającej furii Czarnoksiężnika, jednostki wroga będą uciekać w popłochu. W czasie walki produkuj kolejne jednostki, które w razie potrzeby przerzucisz na front, zwłaszcza Mrocznych strażników i trolle. Jeśli tylko będzie to możliwe, zaatakuj katapultami wieżę Amon Sul. Wystarczy ją zniszczyć do ukończenia misji.

"Amon Sul legło w gruzach. Po zmniejszeniu garnizonu forteca nie mogła oprzeć się furii Angmaru. Ale zwycięstwo Angmaru nie było całkowite. Arveleg zdołał uciec z Amon Sul ze sdobyczą, która dla Czarnoksiężnika była cenniejsza nad wszystko..."
The Lord of the Rings: The Battle for Middle Earth II – The Rise of the Witch-King
28 listopada 2006
- Władca Pierścieni: Bitwa o Śródziemie II - Król Nazguli - poradnik do gry
- Władca Pierścieni: Bitwa o Śródziemie II - Król Nazguli - poradnik do gry
- Battle for Middle Earth 2 The Rise of the Witch-King: Kampania Angmaru
- Battle for Middle Earth 2 The Rise of the Witch-King: Misja 1 - Powstanie Angmaru
- Battle for Middle Earth 2 The Rise of the Witch-King: Misja 2 - Podbój Rhudauru
- Battle for Middle Earth 2 The Rise of the Witch-King: Misja 3 - Amon Sul
- Battle for Middle Earth 2 The Rise of the Witch-King: Misja 4 - Oko Czarnego Władcy
- Battle for Middle Earth 2 The Rise of the Witch-King: Misja 5 - Wzgórza Kurhanów
- Battle for Middle Earth 2 The Rise of the Witch-King: Misja 6 - Carn Dum
- Battle for Middle Earth 2 The Rise of the Witch-King: Misja 7 - Siewca zarazy
- Battle for Middle Earth 2 The Rise of the Witch-King: Misja 8 - Fornost
- Battle for Middle Earth 2 The Rise of the Witch-King: Epilog - Upadek Angmaru
- Battle for Middle Earth 2 The Rise of the Witch-King: Kampania Angmaru
- Władca Pierścieni: Bitwa o Śródziemie II - Król Nazguli - poradnik do gry
Komentarze czytelników
Rycerze. Przybywajcie. Nawet jeśli armia czarnoksiężnika nie dotrze. Będzie biesiada u sąsiada ??????
Nieźle bardzo dobry poradnik lepszego nie może być polecam gre wszystkim fanom gier strategicznych :)
No, no... naprawde bardzo dobry poradnik :) Jest bardziej obszerniejszy niz poradniki do I i II... Wszystko opisane, wypas :P
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
