Wargame European Escalation: Mazurek Dąbrowskiego - Ucieczka
Aktualizacja:
[Mazurek Dąbrowskiego] - Ucieczka

Legenda:
[1], [2], [3] - miejsca startu
[4] - miejsce ewakuacji
[5] - ataki z zachodu (śmigłowce szturmowe, pojazdy zwiadowcze z przeciwpancernymi rakietami)
[6] - ataki ze wschodu (piechota, czołgi T-62, T55)
[7] - śmigłowiec z rozbitkami
[8] - sektor Fedor
Wprowadź i ewakuuj jak najwięcej jednostek w ciągu 40 minut (3)
Dość nietypowa misja, w której nie można przegrać, ale która może zadecydować o losach następnego zadania. W kolejnej będziesz bowiem dysponował jedynie tymi jednostkami, którymi uda ci się uciec w tej. Zaczynasz w trzech miejscach [1], [2], [3], a przeciwnik będzie atakował cię z zachodu [5] (głównie śmigłowce, czołgi i pojazdy zwiadowcze Bradley z rakietami przeciwpancernymi) oraz ze wschodu [6] (głównie czołgi T-34/85 i T-55, prototypy niszczycieli czołgów i piechota w transporterach opancerzonych). Zacznij od zajęcia sektora Fedor [8] prz pomocy wozu dowódczego oraz eskorty w postaci kilku czołgów i pojazdów lub piechoty przeciwlotniczej. Następnie stwórz dwa oddziały czołgów T-80 (mogą być po trzy sztuki) i wyślij je wraz z obroną przeciwlotniczą do sektora na północnym zachodzie. Ustaw swoje wojska przy bazie operacyjnej i odpieraj kolejne ataki (obrazek poniżej). Przy bazie na południu też możesz postawić oddział czołgów co powinno w zupełności wystarczyć do odpierania rywali.

Identycznie postąp ze wschodnią flanką. Wzmocnij ją kilkoma czołgami (dobrze jest mieć też pojazdy z miotaczem ognia, ponieważ przeciwnik często atakuje przez las), ustaw przy bazie operacyjnej i odpieraj pojawiających się wrogów (obrazek poniżej). Pamiętaj też, że w każdej chwili możesz wzmocnić jedną bądź drugą grupę szybki śmigłowcami bojowymi. W lasach warto też ustawić trochę piechoty na wschodzie z bronią przeciwpancerną, a na zachodzie z przeciwlotniczą. Staraj się na bieżąco uzupełniać zapasy swoich wojsk (ułatwią ci to bazy zaopatrzeniowe), ponieważ później wycofasz je do punktu ewakuacji.
![Po zorganizowaniu obrony zakupuj nowe jednostki i wysyłaj je na północ [4] - Mazurek Dąbrowskiego - Ucieczka | Kampania | Wargame European Escalation - Wargame: European Escalation - poradnik do gry](https://cdn.gracza.pl/galeria/Html/Poradniki/1220/107737765.jpg)
Po zorganizowaniu obrony zakupuj nowe jednostki i wysyłaj je na północ [4]. Kiedy oddział wejdzie w obszar Ivan automatycznie zostanie ewakuowana (jej oznaczenie zmieni się na pomarańczowe) i nie będziesz mógł już jej wykorzystać w walce. Pamiętaj, aby wysyłać na północ jak najlepsze oddziały, ponieważ będą to jedyne wojska, jakimi będziesz dysponował w kolejnej misji. Warto postawić przede wszystkim na czołgi T-80 i T-72, śmigłowce bojowe, trochę artylerii oraz kilka jednostek przeciwlotniczych, zwiadowczych oraz zaopatrzeniowych. Kiedy do końca czasu pozostanie około 7 minut zbierz wszystkie swoje wojska i wyślij je do strefy ewakuacyjnej. Pamiętaj też, że limit 40 minut jest tylko dla ciebie, jeśli na samym początku misji wyślesz wszystkie swoje jednostki na górę, to zwyciężysz w ciągu paru chwil, ale w kolejnej misji będziesz bez szans.
Ewakuuj ponad 75% ocalałych (6) - dodatkowe
Jeśli w poprzednich misjach oszczędzałeś swoje wojska to możesz mieć duży problem, aby zrealizować ten cel. Musisz bowiem do strefy ewakuacyjnej wysłać ponad 75% wszystkich wojsk, które posiadasz w puli. Przykładowo jeżeli masz w puli 8 czołgów T-72 to na północ musi dojechać 7 z nich i tak po kolei z KAŻDYM oddziałem piechoty, czołgów, wsparcia itd. Jeżeli w puli posiadasz zbyt dużo jednostek to zadanie to może okazać się niewykonalne, ponieważ zwyczajnie zabraknie ci pieniędzy i czasu. Wtedy jedynym wyjściem jest rozegranie poprzednich zadań i takie dowodzenie, aby w tym zadaniu pozostała ci odpowiednio mała liczba jednostek.
Uratuj ludzi, którzy przeżyli katastrofę (4) - dodatkowe
W okolicach 10 minuty otrzymasz informację o rozbiciu się śmigłowca z żołnierzami na północnym wschodzie [7]. Wyślij w jego stronę jakąkolwiek jednostkę (obrazek poniżej) wykonasz to zadanie i zyskasz nowych żołnierzy.

- Wargame: European Escalation - poradnik do gry
- Wargame: European Escalation - poradnik do gry
- Wargame European Escalation: Kampania
- Wargame European Escalation: Bruder Gegen Bruder - Żelazna Kurtyna
- Wargame European Escalation: Bruder Gegen Bruder - Rozdroża
- Wargame European Escalation: Bruder Gegen Bruder - Kontratak
- Wargame European Escalation: Bruder Gegen Bruder - Flugplatz Allstedt
- Wargame European Escalation: Bruder Gegen Bruder - Rozmowy pokojowe
- Wargame European Escalation: Mazurek Dąbrowskiego - Jeszcze Polska nie zginęła
- Wargame European Escalation: Mazurek Dąbrowskiego - Pościg
- Wargame European Escalation: Mazurek Dąbrowskiego - Pit Stop
- Wargame European Escalation: Mazurek Dąbrowskiego - Walka o wzniesienie
- Wargame European Escalation: Mazurek Dąbrowskiego - Ucieczka
- Wargame European Escalation: Mazurek Dąbrowskiego - Mlada Boleslav
- Wargame European Escalation: Able Archer - Fulda
- Wargame European Escalation: Able Archer - Baza lotnicza Ramstein
- Wargame European Escalation: Able Archer - Powtórka z 1914...
- Wargame European Escalation: Able Archer - Wyżyna Albionu
- Wargame European Escalation: Pustkowia - Watażka
- Wargame European Escalation: Pustkowia - Wojna domowa
- Wargame European Escalation: Pustkowia - Przeprawa przez Łabę
- Wargame European Escalation: Pustkowia - Polowanie na ludzi
- Wargame European Escalation: Pustkowia - Krwawe Terheide
- Wargame European Escalation: Pustkowia - Przełamanie
- Wargame European Escalation: Pustkowia - Broń masowego rażenia
- Wargame European Escalation: Kampania
- Wargame: European Escalation - poradnik do gry
Komentarze czytelników
To jakieś zdzierstwo kasy znalazłem ten poradnik na necie tylko że po angielsku i jest on za darmo a za polski trzeba bulić co kraj to obyczaj.
Poradnik jak poradnik, mnie osobiście brakuje wprowadzenia, czego producent w grze nie zrobił również. Bardzo długo wgryzałem się, żeby zacząć grać przez duże G.
Whut?! Czemu nie jest darmowe przez pierwszy tydzień?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
