Able Archer - Powtórka z 1914... | Kampania | Wargame European Escalation
Aktualizacja:
[Able Archer] - Powtórka z 1914...

Legenda:
[1] - punkt startowy
[2] - wzgórze India
[3] - sektor Romeo
[4] - sektor Sierra
[5] - główne siły atakujące wzgórze (czołgi T-72, BMP)
[6] - oddział pomocniczy atakujący wzgórze (transportery piechoty, piechota, oddziały przeciwlotnicze)
[7] - oddziały przeprawiające się przez most (czołgi T-64, transportery opancerzone)
[8] - miejsce patroli wrogich śmigłowców zwiadowczych i bojowych, w późniejszym okresie miejsce natarcia czołgów T-64 i pojazdów BMP
[9] - kierunek natarcia przeciwników na wzgórze India w późniejszym okresie misji (głównie transportery opancerzone)
Zgromadź 2000 zasobów (6)
Zaczynasz przed mostem w [1]. Zakup pojazdy zwiadowcze (dwa Bradleye i jeden śmigłowiec), zaopatrzeniowe (2-3 ciężarówki HEMTT) oraz 2-3 jednostki z moździerzem. Dołącz do nich wyrzutnię przeciwlotniczą Roland, piechotę w transporterach, wszystkie czołgi AMX oraz jeden wóz dowódczy. Jest to twoja pierwsza grupa bojowa. Stwórz jeszcze drugą zakupując cztery czołgi AMX-30B2 oraz jedną wyrzutnię Roland. Po rozpoczęciu misji wyrusz pierwszą grupą na wzgórze India [2] i szybko zajmij region wozem dowódczym (postaw go niedaleko bazy operacyjnej) rozlokuj na nim swoje oddziały tak, aby były w stanie ostrzeliwać jadących w dole wrogów (obrazek poniżej). Duże zgrupowania warto też ostrzeliwać z moździerzy. Główne siły będą szły wschodnią drogą [5], ale bądź też przygotowany na odpieranie ataków z północy [6], a w późniejszym lekkich szturmów z zachodu [9]. Na bieżąco dokonuj napraw pojazdów. Możesz też podesłać do pomocy śmigłowce szturmowe - dostępne od początku misji Gazelle lub zakupić nowe.
![W tym samym czasie od razu po starcie misji wyślij swoje pojazdy dowódcze do sektorów Romeo [3] i Sierra [4] - Able Archer - Powtórka z 1914... | Kampania | Wargame European Escalation - Wargame: European Escalation - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/1220/107747187.jpg)
W tym samym czasie od razu po starcie misji wyślij swoje pojazdy dowódcze do sektorów Romeo [3] i Sierra [4]. W pierwszym z nich ustaw dodatkowo przed mostem drugą grupę bojową (wyrzutnia przeciwlotnicza Roland, a przed mostem czołgi AMX). Z czasem doślij do wozu dowódczego Sierra 1-2 wyrzutnie Roland (lub inną broń przeciwlotniczą) i wyślij w te okolice cztery śmigłowce szturmowe Cobra oraz jeszcze jeden oddział mocnych czołgów. Początkowo nic nie będzie ci na tej flance grozić, ale z czasem przez most [7] w sektorze Romeo zaczną przeprawiać się przeciwnicy. Czołgi powinny spokojnie sobie z nimi poradzić. W kolejnych minutach wróg zacznie też patrolować wschodnie tereny śmigłowcami i właśnie tutaj przydadzą się twoje oddziały przeciwlotnicze (obrazek poniżej) i helikoptery bojowe.
![Po pewnym czasie wróg zacznie się też przeprawiać przez most na wschodzie [8] - Able Archer - Powtórka z 1914... | Kampania | Wargame European Escalation - Wargame: European Escalation - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/1220/107747203.jpg)
Po pewnym czasie wróg zacznie się też przeprawiać przez most na wschodzie [8]. Do tego czasu powinieneś już być blisko uzbierania 2000 punktów, ale na wszelki wypadek patroluj teren śmigłowcami oraz jednym oddziałem czołgów (obrazek poniżej). Jest to wystarczająca siła do odparcia ewentualnego ataku. Na bieżąco kontroluj swoje trzy przyczółki i ewentualnie podsyłaj wojskom zaopatrzenie lub świeże oddziały, a bez problemu odniesiesz zwycięstwo.

Utrzymaj sektor India przez 15 minut (4) - dodatkowe
Opis jak zrealizować ten cel znajdziesz w opisie powyżej (Zgromadź 2000 zasobów). W skrócie zaraz na początku misji wyślij na wzgórze 8 czołgów AMX, zwiadowczy śmigłowiec i 2 Bradleye, 2-3 pojazdy zaopatrzeniowe HEMTT, pojazd dowódczy, transportery z piechotą oraz kilka moździerzy. Piechotę ustaw w krzakach, a jeśli zrobi się gorąco wspieraj obrońców śmigłowcami. Pamiętaj też, że musisz utrzymać wzgórze przez 15 minut od czas jego zajęcia (a nie rozpoczęcia misji), dlatego jeśli będziesz blisko zdobycia 2000 punktów przed tym czasem to zakup kilka jednostek, aby przedłużyć ten czas. Jeśli bowiem zbierzesz wymaganą pulę punktów przed 15 minutami pobytu na wzgórzu to nie zaliczysz tego zadania.
Nie strać żadnej jednostki dowodzenia (5) - dodatkowe
Musisz na bieżąco kontrolować swoje posterunki z pojazdami dowodzenia. Zapewnij im odpowiednią obronę i naprawiaj, jeśli ucierpiały od ostrzału.
0
- Wargame: European Escalation - poradnik do gry
- Wargame: European Escalation - poradnik do gry
- Kampania
- Bruder Gegen Bruder - Żelazna Kurtyna | Kampania | Wargame European Escalation
- Bruder Gegen Bruder - Rozdroża | Kampania | Wargame European Escalation
- Bruder Gegen Bruder - Kontratak | Kampania | Wargame European Escalation
- Bruder Gegen Bruder - Flugplatz Allstedt | Kampania
- Bruder Gegen Bruder - Rozmowy pokojowe | Kampania | Wargame European Escalation
- Mazurek Dąbrowskiego - Jeszcze Polska nie zginęła | Kampania
- Mazurek Dąbrowskiego - Pościg | Kampania | Wargame European Escalation
- Mazurek Dąbrowskiego - Pit Stop | Kampania | Wargame European Escalation
- Mazurek Dąbrowskiego - Walka o wzniesienie | Kampania
- Mazurek Dąbrowskiego - Ucieczka | Kampania | Wargame European Escalation
- Mazurek Dąbrowskiego - Mlada Boleslav | Kampania | Wargame European Escalation
- Able Archer - Fulda | Kampania | Wargame European Escalation
- Able Archer - Baza lotnicza Ramstein | Kampania | Wargame European Escalation
- Able Archer - Powtórka z 1914... | Kampania | Wargame European Escalation
- Able Archer - Wyżyna Albionu | Kampania | Wargame European Escalation
- Pustkowia - Watażka | Kampania | Wargame European Escalation
- Pustkowia - Wojna domowa | Kampania | Wargame European Escalation
- Pustkowia - Przeprawa przez Łabę | Kampania | Wargame European Escalation
- Pustkowia - Polowanie na ludzi | Kampania | Wargame European Escalation
- Pustkowia - Krwawe Terheide | Kampania | Wargame European Escalation
- Pustkowia - Przełamanie | Kampania | Wargame European Escalation
- Pustkowia - Broń masowego rażenia | Kampania | Wargame European Escalation
- Kampania
- Wargame: European Escalation - poradnik do gry
Komentarze czytelników
zanonimizowany729461 Pretorianin
Whut?! Czemu nie jest darmowe przez pierwszy tydzień?
wojtekdu Legionista
Poradnik jak poradnik, mnie osobiście brakuje wprowadzenia, czego producent w grze nie zrobił również. Bardzo długo wgryzałem się, żeby zacząć grać przez duże G.
zanonimizowany889801 Junior
To jakieś zdzierstwo kasy znalazłem ten poradnik na necie tylko że po angielsku i jest on za darmo a za polski trzeba bulić co kraj to obyczaj.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.