Mazurek Dąbrowskiego - Pit Stop | Kampania | Wargame European Escalation
Aktualizacja:
[Mazurek Dąbrowskiego] - Pit Stop

Legenda:
[1] - miejsce startu
[2] - teren na zachód od rafinerii
[3] - północna część rafinerii
[4] - sektor Gregory (niszczyciele czołgów Malyutka, czołgi T-62, transporter opancerzony OT-64)
[5] - teren na wschód od rafinerii (pojazdy przeciwlotnicze, czołgi T-64)
[6] - sektor Fedor
[7] - wzgórze (sektor Ivan) (niszczyciele czołgów ZHALO, pojazdy zwiadowcze PT-76, czołgi T-55)
[8] - sektor Leonid (transportery opancerzone OT-64, piechota, czołgi T-62, piechota przeciwpancerna)
[9] - sektor Constantine (kilka czołgów T-80, piechota, transportery opancerzone OT-64, śmigłowce HOG)
Zabezpiecz sektor Gregory w rafinerii (3)
Zaczynasz za mostem na południe od rafinerii [1]. Pierwszym krokiem jest stworzenie armii składającej się z ośmiu czołgów T-80, dwóch śmigłowców bojowych, pojazdu zwiadowczego oraz grupy pojazdów przeciwlotniczych Shilka (są dostępne od początku misji). Przepraw się przez most i nie zbliżając się zbytnio do zabudowań rafinerii (jest w nich obsadzona piechota z bronią przeciwpancerną) zacznij kierować się na zachód [2]. Po drodze warto korzystać z ochrony, jaką zapewniają okoliczne lasy i z nich rozprawiać się z czołgami patrolującymi teren (obrazek poniżej).
![Następnie wkrocz do północnej części rafinerii [3] i stopniowo kieruj się do centrum [4] rozprawiając się ze wszystkimi wrogami na swojej drodze - Mazurek Dąbrowskiego - Pit Stop | Kampania | Wargame European Escalation - Wargame: European Escalation - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/1220/107734265.jpg)
Następnie wkrocz do północnej części rafinerii [3] i stopniowo kieruj się do centrum [4] rozprawiając się ze wszystkimi wrogami na swojej drodze. Jeśli natkniesz się na śmigłowce bojowe do których nie będziesz miał jak podejść (Shilki mogą mieć za mały zasięg), to skorzystaj z pojazdów przeciwlotniczych o większym zasięgu (obrazek poniżej) na przykład ZSU 57 lub świetnych Os uzbrojonych w rakiety o dużym zasięgu. Teraz wystarczy do sektora ściągnąć pojazd dowódczy, dzięki czemu zrealizujesz ten cel. Zanim to jednak nastąpi warto wykonać wcześnie zadanie dodatkowe Oczyść resztę rafinerii, a także umocnić północą część rafinerii czołgami, pojazdami zwiadowczymi i przeciwlotniczymi oraz piechotą (dobrym pomysłem jest ustawienie różnych typów piechoty - zwykłej, przeciwpancernej i przeciwlotniczej w licznych budynkach).
Zdobądź rafinerię nie używając artylerii (3) - dodatkowe
Nie jest to szczególnie trudne zadanie. Przeprowadź atak według powyższych wskazówek, a artyleria nie będzie potrzebna.
Oczyść resztę rafinerii (2) - dodatkowe
Jeśli po zajęciu sektora Gregory stwórz kolejny oddział składający się z czołgów, pojazdów zwiadowczych i przeciwlotniczych (jeśli nie posiadasz funduszy to możesz skorzystać z części dostępnych sił) i skieruj go w stronę wschodniej części rafinerii [5]. Oczyść z przeciwników całe przedpole (obrazek poniżej), a następnie zacznij kierować się do środka [6] uważając po drodze na wrogów mogących kryć się w budynkach i między nimi (podczas walk możesz wspomóc się oddziałami piechoty). Po oczyszczeniu terenu warto obsadzić okoliczne zabudowania piechotą i zdobyć sektor przy pomocy wozu dowódczego, co przyspieszy przyrost punktów dyslokacji.

Zlikwiduj sztaby wroga w sektorach Ivan, Leonid i Constantine (5)
Po zajęciu sektora Gregory [4] szybko podeślij do swojej armii nowe jednostki i ustaw je na północy rafinerii najlepiej tuż przy bazie operacyjnej. Okoliczne zabudowania obsadź piechotą, a szeregi wzmocnij czołgami, pojazdami zwiadowczymi oraz przeciwlotniczymi. Ponieważ wróg będzie próbował ostrzeliwać cię rakietami o sporym zasięgu warto mieć w odwodzie śmigłowce szturmowe, które szybko wyeliminują zagrożenie. Odpieraj ataki wroga przeprowadzane z północy (obrazek poniżej), a jednocześnie jak najszybciej postaraj się stworzyć grupę bojową składającą się z czołgów, pojazdów zwiadowczych i przeciwlotniczych (najlepiej pojazdów rakietowych Osa). Możesz też zainwestować w artylerię.
![Kiedy grupa będzie gotowa skieruj ją w stronę wzgórza w sektorze Ivan na północnym zachodzie [7] - Mazurek Dąbrowskiego - Pit Stop | Kampania | Wargame European Escalation - Wargame: European Escalation - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/1220/107734296.jpg)
Kiedy grupa będzie gotowa skieruj ją w stronę wzgórza w sektorze Ivan na północnym zachodzie [7]. Zanim podejdziesz pod nią wojskami warto ostrzelać wzgórze artylerią oraz śmigłowcami bojowymi (wleć na wzgórze od słabo bronionego południa), którymi wyeliminuj wojska artyleryjskie przeciwnika.
Po zmiękczeniu wzgórza skieruj na nie swoje wojska atakując od południa (obrazek poniżej). W trakcie ataku zostaniesz zaatakowany przez sporą grupę śmigłowców, które eliminuj z dystansu przy pomocy pojazdów Osa. Po "wyczyszczeniu" wzgórza przyślij na miejsce nowy pojazd dowódczy. W ten sposób wejdziesz w posiadanie czterech sektorów, co zapewni ci szybki przyrost punktów dyslokacji. Ponadto posiłki będą mogły przybywać od razu na wzgórze. Umocnij wzgórze dokupując nowe oddziały, a straty uzupełnij przy pomocy śmigłowca zaopatrzeniowego.

Po sformowaniu kolejnej grupy bojowej zmiękcz artylerią i śmigłowcami miasto w sektorze Leonid [8], po czym zaatakuj je rozprawiając się z niedobitkami (obrazek poniżej). Kiedy teren będzie czysty wprowadź pojazd dowódczy i zajmij sektor. Na deser pozostanie ci już tylko zniszczenie pojazdu dowódczego w sektorze Constantine [9]. Powinieneś już jednak dysponować taką przewagą, że uczynisz to bez żadnego problemu.

0
- Wargame: European Escalation - poradnik do gry
- Wargame: European Escalation - poradnik do gry
- Kampania
- Bruder Gegen Bruder - Żelazna Kurtyna | Kampania | Wargame European Escalation
- Bruder Gegen Bruder - Rozdroża | Kampania | Wargame European Escalation
- Bruder Gegen Bruder - Kontratak | Kampania | Wargame European Escalation
- Bruder Gegen Bruder - Flugplatz Allstedt | Kampania
- Bruder Gegen Bruder - Rozmowy pokojowe | Kampania | Wargame European Escalation
- Mazurek Dąbrowskiego - Jeszcze Polska nie zginęła | Kampania
- Mazurek Dąbrowskiego - Pościg | Kampania | Wargame European Escalation
- Mazurek Dąbrowskiego - Pit Stop | Kampania | Wargame European Escalation
- Mazurek Dąbrowskiego - Walka o wzniesienie | Kampania
- Mazurek Dąbrowskiego - Ucieczka | Kampania | Wargame European Escalation
- Mazurek Dąbrowskiego - Mlada Boleslav | Kampania | Wargame European Escalation
- Able Archer - Fulda | Kampania | Wargame European Escalation
- Able Archer - Baza lotnicza Ramstein | Kampania | Wargame European Escalation
- Able Archer - Powtórka z 1914... | Kampania | Wargame European Escalation
- Able Archer - Wyżyna Albionu | Kampania | Wargame European Escalation
- Pustkowia - Watażka | Kampania | Wargame European Escalation
- Pustkowia - Wojna domowa | Kampania | Wargame European Escalation
- Pustkowia - Przeprawa przez Łabę | Kampania | Wargame European Escalation
- Pustkowia - Polowanie na ludzi | Kampania | Wargame European Escalation
- Pustkowia - Krwawe Terheide | Kampania | Wargame European Escalation
- Pustkowia - Przełamanie | Kampania | Wargame European Escalation
- Pustkowia - Broń masowego rażenia | Kampania | Wargame European Escalation
- Kampania
- Wargame: European Escalation - poradnik do gry
Komentarze czytelników
zanonimizowany729461 Pretorianin
Whut?! Czemu nie jest darmowe przez pierwszy tydzień?
wojtekdu Legionista
Poradnik jak poradnik, mnie osobiście brakuje wprowadzenia, czego producent w grze nie zrobił również. Bardzo długo wgryzałem się, żeby zacząć grać przez duże G.
zanonimizowany889801 Junior
To jakieś zdzierstwo kasy znalazłem ten poradnik na necie tylko że po angielsku i jest on za darmo a za polski trzeba bulić co kraj to obyczaj.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.