UFO Afterlight: Retikulianin, Roboty, Ninja

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Retikulianin (Psionik - Lekarz)

Początkowo należy użyć dowolnego Retikulianina. Po wylądowaniu Ekspedycji konieczna będzie zmiana Retikulianina i powtórzenie procesu szkolenia. Będzie on pełnił funkcję psionika i zarazem lekarza.

Rozwój cech Retikulianina powinien odbywać się według następującego schematu:

  1. Doprowadzenie głównych cech Retikulianina (Zręczność, Zwinność, Zdolności psioniczne) na poziom "Dobry". Zaczynamy od najniższych wartości i zwiększamy je, aż do pożądanego poziomu.
  2. Następnie doprowadzamy do poziomu "Dobry" pozostałe cechy.
  3. Gdy to nastąpi, rozwijamy postać wedle schematu: najpierw + 1 do cech głównych, potem + 1 do cech drugorzędnych. Jeżeli psionik ma być wykorzystywany wyłącznie do walki PSI, to można pozwolić sobie na faworyzowanie "Zdolności mentalnych" kosztem "Siły".

Głównymi szkoleniami dla Psionika są: "Broń psioniczna I" i "Broń psioniczna II". Dobrze jest też zapoznać go ze słabymi punktami Zwierzoludzi i Marsjan. Pozostałe szkolenia mają charakter wybitnie opcjonalny. Trzeba bowiem pamiętać, że Retikulianin to jednostka wyłącznie pomocnicza.

Roboty

Oddział może również zostać wsparty przez drony. Ich eksploatacja w Afterlighcie jest jednak niezbyt opłacalna. Mimo stosunkowo dużej siły rażenia, są nieodporne na ostrzał cięższej broni Zwierzoludzi. Jedynym robotem godnym uwagi jest "Żółw". Nie można go wykorzystać do walki, ale doskonale spisuje się w roli wabika i pojazdu rozpoznawczego. Jako jedyny z dronów może wytrzymać nawet najsilniejszy ostrzał.

Ninja i walka w ukryciu

W Afterlighcie możliwym jest także stworzenie postaci wyspecjalizowanej w walce wręcz. Powinna być ona maksymalnie szybka i silna ("Skafandry", "Wytrzymałość", "Atleta). Charakteru nadadzą jej natomiast szkolenia takie jak: "Krycie się", "Anatomia", "Skradanie", "Zawadiaka", "Równowaga". Głównym uzbrojeniem ninji będzie rzecz jasna katana, a sposobem walki niezauważone podejście i atak wroga z bliska. Niestety pomysł ten niespecjalnie sprawdza się w praktyce. Przede wszystkim ze względu na bardzo małe mapy i SI, które wykrywa jednostki gracza niezależnie od zastosowanych technik.

Podobało się?

0

UFO: Afterlight

9 lutego 2007

PC
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Strategiczne

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl