The Witness: Zamek - Solucja
Aktualizacja:
Rozdział ten zawiera opis przejścia lokacji zamek w The Witness. Znajduje się tutaj ogólny opis tego rejonu wraz z informacjami, gdzie znajdują się poszczególne zagadki. Jeśli natomiast szukasz rozwiązania konkretnej łamigłówki to znajdziesz je w rozdziale: Rozwiązania zagadek.

Zamek znajdziesz w północnej części wyspy, na wschód od kamieniołomu, a na północ od kapliczki. Budowla jest duża i doskonale widoczna, więc nie powinieneś mieć problemów z jej znalezieniem.

Po wejściu do środka skręć w prawo. Zamek posiada dwa zestawy łamigłówek, lecz do uruchomienia lasera musisz rozwiązać tylko jeden z nich. Oba składają się z czterech labiryntów. Niezależnie od wybranego zestawu zawsze miej przy sobie kartkę i ołówek. Ilekroć rozwiążesz łamigłówkę, przerysuj jej rozwiązanie. Niedługo będą ci potrzebne.

Zestaw pierwszy, ten znajdujący się bliżej wejścia, wymaga przejścia przez cztery labirynty i użycia panelu znajdującego się na ich końcu. Każdy z paneli odpowiada kształtem labiryntowi, na końcu którego się znajduje. W celu jego rozwiązania należy odtworzyć właściwą drogę przez labirynt. Należy przy tym wziąć pod uwagę nie tylko jego kształt, ale również cechy charakterystyczne.
Pierwszy labirynt z tego zestawu posiada blokady. Podczas wytyczania ścieżki trzeba je ominąć. Przy pokonywaniu drugiego trzeba zwrócić uwagę na porastającą go trawę. Trzeci labirynt wymaga wsłuchania się w odgłosy wydawane podczas jego pokonywania. W przypadku czwartego labiryntu trzeba porównać jego kształt oraz mapę na panelu. Różnica między nimi pozwoli rozwiązać łamigłówkę.
Ogółem wszystkie cztery łamigłówki należą do dość prostych, a na pewno prostszych od pozostałych czterech.

Drugi zestaw łamigłówek jest nieco trudniejszy. Przed każdą z nich znajduje się panel. Każdy panel zawiera w sobie jeden z typów łamigłówek, które wcześniej napotkałeś na wyspie.

Obok panelu znajduje się właściwy labirynt. Po wejściu na niego na panelu zapali się odpowiednia linia. Twoim zadaniem jest przejść z punktu początkowego do końcowego w taki sposób, by na panelu pojawiło się rozwiązanie zadania. W razie problemów każdy panel można zresetować.
Pierwsza łamigłówka wymaga wytyczenia ścieżki, która będzie przebiegać przez wszystkie zaznaczone punkty. Druga wymaga oddzielenia pól białych od czarnych. Łamigłówki trzecia i czwarta będziesz kojarzył z bagien. Trzeba będzie posiadała dwa symbole proste, czwarta przekrzywione. Do tego w czwartej będziesz musiał wytyczać dwie ścieżki naraz.
W większości łamigłówek z tego zestawu będziesz miał możliwość zejścia z labiryntu na gołą ziemię albo deski. Zrobienie tego nie grozi żadną karą, a nawet będzie potrzebne w celu prawidłowego rozwiązania trzeciej łamigłówki. Dodatkowo można bez kar chodzić po już zaznaczonych polach. Ta możliwość również przyda się w trakcie rozwiązywania trzeciej łamigłówki.

Między trzecią i czwartą łamigłówką z tego zestawu będziesz mógł odblokować boczne drzwi prowadzące do lasu.

Z kolei na jednej z kolumn przy czwartym labiryncie znajdziesz łamigłówkę ze strzałkami.

Po rozwiązaniu jednego z zestawów łamigłówek wejdź na szczyt centralnej wieży. W zależności od tego, które zadania rozwiązałeś, dostępny stanie się jeden z dwóch albo oba panele. Twoim zadaniem jest przerysować na nich wszystkie cztery labirynty z danego zestawu. Dlatego właśnie powinieneś był robić notatki. Przerysuj rozwiązania, a aktywujesz laser.
Komentarze czytelników
Granie w The Witness z poradnikiem to tak jak jeść ciastko ze styropianu.
W opisie przejścia Skały powiedziane jest, że znajduje się tam tylko jeden audiolog. No to ja znalazłem jeszcze jeden, w pobliżu drzewa z czerwonymi konarami, gdy po otwarciu furtki zamiast iść schodkami na górę obszedłem to miejsce po lewej.
Poradnik do the witness nie ma sensu. Do trudnych zagadek mozna wrocic, gra nie zmusza i nie nakazuje kolejnosci. Pozdro
Przecież nie chodzi o to aby całą grę przechodzić z poradnikiem tylko zajrzeć wtedy gdy utknie się na jakiejś wyjątkowo trudnej zagadce...
Poradnik do The Witness? Przecież przejście tej gry z poradnikiem mija się z celem.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
