Budynki (1) | Poradnik strategiczny | The Settlers Narodziny kultur

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Budynki

Małe Budynki

Chata drwala - służy do pozyskiwania bali drewna przez wycinkę drzew, jest to również doskonałe narzędzie do oczyszczania z drzew terenu pod większe budynki - Budynki (1) | Poradnik strategiczny | The Settlers Narodziny kultur - The Settlers: Narodziny kultur - poradnik do gry

Chata drwala - służy do pozyskiwania bali drewna przez wycinkę drzew, jest to również doskonałe narzędzie do oczyszczania z drzew terenu pod większe budynki.

Leśniczówka - służy do sadzenia drzew, wraz z chatą drwala stanowi niekończące się źródło bali drewna - Budynki (1) | Poradnik strategiczny | The Settlers Narodziny kultur - The Settlers: Narodziny kultur - poradnik do gry

Leśniczówka - służy do sadzenia drzew, wraz z chatą drwala stanowi niekończące się źródło bali drewna.

Budynek niedostępny dla Egipcjan.

Kamieniołom - służy do wydobywania kamienia z powierzchniowych złóż granitu - Budynki (1) | Poradnik strategiczny | The Settlers Narodziny kultur - The Settlers: Narodziny kultur - poradnik do gry

Kamieniołom - służy do wydobywania kamienia z powierzchniowych złóż granitu. Kamieniołom warto zburzyć zaraz po tym jak skończy wydobywać surowce, odzyskamy w ten sposób cenne (zwłaszcza na początku) narzędzia.

Chata rybaka - dostarcza ryb, musi być postawiona blisko wody - Budynki (1) | Poradnik strategiczny | The Settlers Narodziny kultur - The Settlers: Narodziny kultur - poradnik do gry

Chata rybaka - dostarcza ryb, musi być postawiona blisko wody. Jest tanim sposobem pozyskiwania pożywienia, ale mało wydajnym.

Chata myśliwego - służy do pozyskiwania surowców z dzikiej zwierzyny i musi być postawiona blisko niej - Budynki (1) | Poradnik strategiczny | The Settlers Narodziny kultur - The Settlers: Narodziny kultur - poradnik do gry

Chata myśliwego - służy do pozyskiwania surowców z dzikiej zwierzyny i musi być postawiona blisko niej. Niektóre miejsce gdzie kręcą się zwierzęta można szybko wyeksploatować inne stanowią niewyczerpalne źródło. Bawarczycy pozyskują z chaty myśliwego skóry natomiast Egipcjanie mięso.

Budynek jest niedostępny dla Szkotów.

Studnia - dostarcza wodę, może być postawiona w dowolnym miejscu, ale najlepiej stawiać je w najbliższym sąsiedztwie zakładów potrzebujących wody - Budynki (1) | Poradnik strategiczny | The Settlers Narodziny kultur - The Settlers: Narodziny kultur - poradnik do gry

Studnia - dostarcza wodę, może być postawiona w dowolnym miejscu, ale najlepiej stawiać je w najbliższym sąsiedztwie zakładów potrzebujących wody.

Chata geologa - służy do odkrywania rodzaju oraz zasobności podziemnych złóż surowców - Budynki (1) | Poradnik strategiczny | The Settlers Narodziny kultur - The Settlers: Narodziny kultur - poradnik do gry

Chata geologa - służy do odkrywania rodzaju oraz zasobności podziemnych złóż surowców. Proces odkrywania może potrwać, warto więc postawić ją z wyprzedzeniem. Gdy spełni swoje zadania można ją zburzyć i odzyskać narzędzia, należy jednak pamiętać, że tabliczki z informacją o odkrytych minerałach szybko znikają, zaleca się więc postawienie odpowiednich kopalni od razu, jeśli nie chcemy ich w tym momencie budować, wystarczy nie doprowadzać do nich drogi. Pozostawienie chaty geologa przy działających kopalniach pozwoli na monitorowanie ilości surowców pozostałych do wydobycia.

Ambona - jest budynkiem zwiadowczym odsłania mgłę wojny, ale nie poszerza granic - Budynki (1) | Poradnik strategiczny | The Settlers Narodziny kultur - The Settlers: Narodziny kultur - poradnik do gry

Ambona - jest budynkiem zwiadowczym odsłania mgłę wojny, ale nie poszerza granic.

Posterunek - jest budynkiem militarnym odsłaniającym mgłę wojny i poszerzającym granice naszego terytorium - Budynki (1) | Poradnik strategiczny | The Settlers Narodziny kultur - The Settlers: Narodziny kultur - poradnik do gry

Posterunek - jest budynkiem militarnym odsłaniającym mgłę wojny i poszerzającym granice naszego terytorium. Posterunek jest tani i świetnie nadaje się do poszerzania granic z dala do przeciwników, jego niewielka pojemność sprawia, że stanowi on marną linie obrony. Posterunek można rozbudować pod warunkiem, że miejsce, w którym stoi, na to pozwala.

Szkocki posterunek mieści 2 żołnierzy.

Bawarski posterunek mieści 3 żołnierzy.

Egipski posterunek mieści 4 żołnierzy.

Hodowla owiec - budynek dostępny tylko Szkotom, hodowane są w nim owce, które po schwytaniu przez pasterza nadają się do dalszej obróbki - Budynki (1) | Poradnik strategiczny | The Settlers Narodziny kultur - The Settlers: Narodziny kultur - poradnik do gry

Hodowla owiec - budynek dostępny tylko Szkotom, hodowane są w nim owce, które po schwytaniu przez pasterza nadają się do dalszej obróbki.

Chata pasterza - budynek dostępny tylko Szkotom, pracujący w niej pasterz łapie owieczki i przetwarza je w owce nadające się do dalszej obróbki - Budynki (1) | Poradnik strategiczny | The Settlers Narodziny kultur - The Settlers: Narodziny kultur - poradnik do gry

Chata pasterza - budynek dostępny tylko Szkotom, pracujący w niej pasterz łapie owieczki i przetwarza je w owce nadające się do dalszej obróbki. Działa na podobnej zasadzie co myśliwy, tylko w tym przypadku źródłem zwierzyny jest hodowla owiec.

Średnie budynki

Tartak - z bali drewna wytwarza deski potrzebne do budowy bawarskich i szkockich budynków - Budynki (1) | Poradnik strategiczny | The Settlers Narodziny kultur - The Settlers: Narodziny kultur - poradnik do gry

Tartak - z bali drewna wytwarza deski potrzebne do budowy bawarskich i szkockich budynków. Do szybkiej rozbudowy potrzebne są dwa lub trzy sprawnie działające tartaki.

Budynek niedostępny dla Egipcjan

Cegielnia - budynek dostępny tylko Egipcjanom, po dostarczeniu wody wytwarza suche cegły potrzebne do budowy egipskich budynków, do szybkiej rozbudowy potrzebne są dwie lub trzy sprawnie działające cegielnie - Budynki (1) | Poradnik strategiczny | The Settlers Narodziny kultur - The Settlers: Narodziny kultur - poradnik do gry

Cegielnia - budynek dostępny tylko Egipcjanom, po dostarczeniu wody wytwarza suche cegły potrzebne do budowy egipskich budynków, do szybkiej rozbudowy potrzebne są dwie lub trzy sprawnie działające cegielnie.

Magazyn - pełni rolę przechowalni surowców tak jak kwatera główna - Budynki (1) | Poradnik strategiczny | The Settlers Narodziny kultur - The Settlers: Narodziny kultur - poradnik do gry

Magazyn - pełni rolę przechowalni surowców tak jak kwatera główna. Należy je stawiać wraz z rozszerzaniem się naszych granic, na nowych wyspach po wysłaniu ekspedycji oraz w pobliżu skupisk ośrodków produkcyjnych. Dobrze ustawione magazyny sprawią, że surowce nie będą zalegały na naszych drogach i szybciej będą docierały do miejsca przeznaczenia. Istotną funkcją magazynów jest możliwość nakazania składowania w nich konkretnych surowców np.: złota w pobliżu mennicy, kamienia i desek/cegieł w miejscu gdzie planujemy rozbudowę.

Młyn - przerabia zboże zebrane na farmach na mąkę potrzebną w piekarniach - Budynki (1) | Poradnik strategiczny | The Settlers Narodziny kultur - The Settlers: Narodziny kultur - poradnik do gry

Młyn - przerabia zboże zebrane na farmach na mąkę potrzebną w piekarniach.

Budynek niedostępny dla Egipcjan ich piekarnie pieką chleb wprost ze zboża i mleka.

Mennica - produkuje złote monety potrzebne do awansowania żołnierzy w koszarach - Budynki (1) | Poradnik strategiczny | The Settlers Narodziny kultur - The Settlers: Narodziny kultur - poradnik do gry

Mennica - produkuje złote monety potrzebne do awansowania żołnierzy w koszarach. Egipcjanie i Szkoci potrzebują do tego celu złota i węgla, natomiast Bawarczycy złota i bali drewna.

Egipska piekarnia - z mleka i zboża produkuje bochenki chleba potrzebne w kopalniach - Budynki (1) | Poradnik strategiczny | The Settlers Narodziny kultur - The Settlers: Narodziny kultur - poradnik do gry

Egipska piekarnia - z mleka i zboża produkuje bochenki chleba potrzebne w kopalniach.

Szkocka piekarnia - z mąki i zboża produkuje bochenki chleba potrzebne w kopalniach - Budynki (1) | Poradnik strategiczny | The Settlers Narodziny kultur - The Settlers: Narodziny kultur - poradnik do gry

Szkocka piekarnia - z mąki i zboża produkuje bochenki chleba potrzebne w kopalniach.

Bawarska piekarnia - z mąki i soli produkuje precle potrzebne w bawarskich kopalniach - Budynki (1) | Poradnik strategiczny | The Settlers Narodziny kultur - The Settlers: Narodziny kultur - poradnik do gry

Bawarska piekarnia - z mąki i soli produkuje precle potrzebne w bawarskich kopalniach.

Browar - budynek dostępny tylko dla Bawarczyków, z wody i zbóż produkuje piwo, potrzebne w świniarniach do produkcji mięsa oraz w koszarach do rekrutacji nowych żołnierzy - Budynki (1) | Poradnik strategiczny | The Settlers Narodziny kultur - The Settlers: Narodziny kultur - poradnik do gry

Browar - budynek dostępny tylko dla Bawarczyków, z wody i zbóż produkuje piwo, potrzebne w świniarniach do produkcji mięsa oraz w koszarach do rekrutacji nowych żołnierzy

Gorzelnia - budynek dostępny tylko dla Szkotów, z wody i zboża wytwarza whisky potrzebną w koszarach do rekrutowania żołnierzy - Budynki (1) | Poradnik strategiczny | The Settlers Narodziny kultur - The Settlers: Narodziny kultur - poradnik do gry

Gorzelnia - budynek dostępny tylko dla Szkotów, z wody i zboża wytwarza whisky potrzebną w koszarach do rekrutowania żołnierzy.

Piec hutniczy - produkuje żelazo, potrzebne przy wyrobie narzędzi i broni, Bawarczycy i Szkoci potrzebują do tego celu węgiel i rudę żelaza, w przypadku Egipcjan wystarczy sama ruda żelaza - Budynki (1) | Poradnik strategiczny | The Settlers Narodziny kultur - The Settlers: Narodziny kultur - poradnik do gry

Piec hutniczy - produkuje żelazo, potrzebne przy wyrobie narzędzi i broni, Bawarczycy i Szkoci potrzebują do tego celu węgiel i rudę żelaza, w przypadku Egipcjan wystarczy sama ruda żelaza.

Bawarska kuźnia - produkuje broń potrzebną do rekrutowania nowych halabardników, wytwarzana jest przy pomocy żelaza i węgla - Budynki (1) | Poradnik strategiczny | The Settlers Narodziny kultur - The Settlers: Narodziny kultur - poradnik do gry

Bawarska kuźnia - produkuje broń potrzebną do rekrutowania nowych halabardników, wytwarzana jest przy pomocy żelaza i węgla.

Egipska kuźnia - wprost z żelaza produkuje broń potrzebną do rekrutowania nowych strażników, najtańszej jednostki wojskowej - Budynki (1) | Poradnik strategiczny | The Settlers Narodziny kultur - The Settlers: Narodziny kultur - poradnik do gry

Egipska kuźnia - wprost z żelaza produkuje broń potrzebną do rekrutowania nowych strażników, najtańszej jednostki wojskowej.

Szkocka kuźnia - z żelaza i węgla produkuje broń potrzebną do rekrutowania giermków, najsilniejszej jednostki wojskowej w grze - Budynki (1) | Poradnik strategiczny | The Settlers Narodziny kultur - The Settlers: Narodziny kultur - poradnik do gry

Szkocka kuźnia - z żelaza i węgla produkuje broń potrzebną do rekrutowania giermków, najsilniejszej jednostki wojskowej w grze.

Wytwórnia kusz - produkuje bawarską broń strzelecką potrzebną do rekrutowania kuszników, kusze wytwarzane są przy pomocy skór i bali drewna - Budynki (1) | Poradnik strategiczny | The Settlers Narodziny kultur - The Settlers: Narodziny kultur - poradnik do gry

Wytwórnia kusz - produkuje bawarską broń strzelecką potrzebną do rekrutowania kuszników, kusze wytwarzane są przy pomocy skór i bali drewna.

Wytwórnia łuków - produkuje egipska broń strzelecką potrzebną do rekrutowania łuczników, łuki wytwarzane są ze skór i bali drewna - Budynki (1) | Poradnik strategiczny | The Settlers Narodziny kultur - The Settlers: Narodziny kultur - poradnik do gry

Wytwórnia łuków - produkuje egipska broń strzelecką potrzebną do rekrutowania łuczników, łuki wytwarzane są ze skór i bali drewna.

Garbarnia - budynek dostępny tylko dla Egipcjan, z kóz i soli produkuje skóry potrzebne do budowy łuków - Budynki (1) | Poradnik strategiczny | The Settlers Narodziny kultur - The Settlers: Narodziny kultur - poradnik do gry

Garbarnia - budynek dostępny tylko dla Egipcjan, z kóz i soli produkuje skóry potrzebne do budowy łuków.

Serowarnia - budynek dostępny tylko dla Egipcjan, z mleka i soli produkuje sery potrzebne w kopalniach - Budynki (1) | Poradnik strategiczny | The Settlers Narodziny kultur - The Settlers: Narodziny kultur - poradnik do gry

Serowarnia - budynek dostępny tylko dla Egipcjan, z mleka i soli produkuje sery potrzebne w kopalniach.

Tkalnia - budynek dostępny tylko dla Szkotów, z owiec produkuje kilty potrzebne do rekrutowania szkockich jednostek wojskowych - Budynki (1) | Poradnik strategiczny | The Settlers Narodziny kultur - The Settlers: Narodziny kultur - poradnik do gry

Tkalnia - budynek dostępny tylko dla Szkotów, z owiec produkuje kilty potrzebne do rekrutowania szkockich jednostek wojskowych.

Bawarskie koszary - potrzebują piwa i kusz do rekrutowania kuszników oraz piwa i halabard do rekrutowania halabardzistów - Budynki (1) | Poradnik strategiczny | The Settlers Narodziny kultur - The Settlers: Narodziny kultur - poradnik do gry

Bawarskie koszary - potrzebują piwa i kusz do rekrutowania kuszników oraz piwa i halabard do rekrutowania halabardzistów. Przy pomocy złotych monet można awansować obie jednostki do trzeciego poziomu. Łatwiej produkuje się kusze, więc łatwiej rekrutować strzelców ale należy zadbać o zrównoważone wojsko i rekrutować również halabardzistów.

Egipskie koszary - potrzebują mleka i łuków do rekrutowania łuczników oraz mleka i mieczy do rekrutowania strażników - Budynki (1) | Poradnik strategiczny | The Settlers Narodziny kultur - The Settlers: Narodziny kultur - poradnik do gry

Egipskie koszary - potrzebują mleka i łuków do rekrutowania łuczników oraz mleka i mieczy do rekrutowania strażników. Przy pomocy monet można awansować łuczników do trzeciego poziomu. Miecze są stosunkowo tanie w produkcji, dlatego łatwiej rekrutować strażników jednak bez wsparcia ze strony łuczników nie stanowią oni większego zagrożenia. Strażnicy to najsłabsza jednostka wojskowa tego typu w grze.

Szkockie koszary - potrzebują whisky, kiltów i kamienia do rekrutowania procarzy oraz whisky, kiltów i dwuręcznych mieczy do rekrutowania giermków - Budynki (1) | Poradnik strategiczny | The Settlers Narodziny kultur - The Settlers: Narodziny kultur - poradnik do gry

Szkockie koszary - potrzebują whisky, kiltów i kamienia do rekrutowania procarzy oraz whisky, kiltów i dwuręcznych mieczy do rekrutowania giermków. Przy pomocy monet można awansować procarzy do drugiego poziomu, a giermków do trzeciego. Rekrutowanie procarzy kosztuje spore ilości kamienia, dlatego należy kontrolować ich liczebność w stosunku do posiadanych zasobów. Giermkowie są silną jednostką, jednak marna szkocka gospodarka sprawia, że ich rekrutacja jest wymagająca.

Katapulta - to budowla zarówno defensywna jak i ofensywna, nie poszerza granic, a do każdego strzału wymaga kamieni - Budynki (1) | Poradnik strategiczny | The Settlers Narodziny kultur - The Settlers: Narodziny kultur - poradnik do gry

Katapulta - to budowla zarówno defensywna jak i ofensywna, nie poszerza granic, a do każdego strzału wymaga kamieni. Można ją wykorzystać do przerzedzania silnych linii obronnych przeciwnika, co ułatwi atak lub do niszczenia budynków wojskowych, które wróg próbuje wybudować w pobliżu naszych granic, uniemożliwiając mu w ten sposób skuteczny atak.

Strażnica - budowla wojskowa odsłania mgłę wojny oraz poszerza granice naszego terytorium - Budynki (1) | Poradnik strategiczny | The Settlers Narodziny kultur - The Settlers: Narodziny kultur - poradnik do gry

Strażnica - budowla wojskowa odsłania mgłę wojny oraz poszerza granice naszego terytorium. Jest zdecydowanie droższa od posterunku i nie warto jest jej stawiać w miejscach nienarażonych na atak. Strażnice można rozbudować do warowni pod warunkiem, że stoi w miejscu gdzie warownie można zbudować.

Szkocka strażnica mieści 4 żołnierzy.

Bawarska strażnica mieści 6 żołnierzy.

Egipska strażnica mieści 8 żołnierzy.

Podobało się?

0

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Strategiczne
2022-02-18
18:58

kardaw Legionista

Próbuję tą misję przejść na trudności "Diament", czyli ciężkim poziomie. Gdzie przeciwnicy nie muszą produkować żywności. Kilka razy podchodziłem, i za każdym razem wrodzy Egipcjanie na północnym wschodzie pokonywali sojuszniczych szkotów, co powodowało przegraną.
Moją taktyką jest przygotowanie dosyć wcześnie ofiary na niecelność łuczników dla tych egipcjan, by szkoci mieli szansę odeprzeć atak.
Niestety, gdy nadchodzi druga fala ataków, szkoci zostają zmiażdżeni, nawet z włączoną ofiarą niecelności dla przeciwników.

Złoto znajduje się bardzo daleko, prędzej dotrzemy do przeciwnika rozbudowując się na północ.
Moją taktyką będzie teraz wydobycie szafirów/diamentów na zachodzie,
i albo kierowanie się na północ do wroga, albo atak z flanki - kierując się statkami na zachód. Zachodni "port" prowadzi bezpośrednio do wroga.

Komentarz: kardaw

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl