The Punisher: FAQ
Aktualizacja:
Pytanie: Gdzie znajdę apteczki, aby uzdrowić moją postać?
Odpowiedź: W grze nie istnieje coś takiego jak apteczka. Naszą postać uzdrawiamy poprzez przesłuchiwanie wrogów. Polecam wykonywanie tej czynności po każdej wymianie ognia, jako że w grze dominuje zasada "w pokoju obok jest więcej przeciwników niż w poprzednim".
Pytanie: Jak się przesłuchuje wrogów?
Odpowiedź: Gdy chcemy przesłuchać przeciwnika, należy najpierw podejść do niego i nacisnąć klawisz odpowiedzialny za "Grab" (domyślnie jest to E). Następnie wciskamy ten klawisz jeszcze raz (opcja Interrogate). Zobaczymy możliwe do wykonania typy przesłuchań. Za pomocą strzałek lub liter wybieramy żądaną opcję. Standardowo mamy do wyboru: Gun Tension (grożenie bronią), Choke (duszenie, łamanie karku), Smash Face (uderzanie głową o podłoże), Punch (uderzanie pięścią w brzuch i inne części ciała). Teraz przejdźmy do sedna sprawy. Jak przesłuchać, żeby przeciwnik powiedział nam to, co chcemy, ale żeby nie przedobrzyć? Gdy już dojdzie do tego, że chcemy wycisnąć z wroga wszystkie soki pokazuje się wskaźnik strachu. Myszką wykonujemy ruchy w górę/w dół, tak aby niebieski pasek wszedł w pomarańczowy obszar. Pasek ten zawsze opada, a więc musimy powtarzać ten ruch, aby przeciwnik się "załamał" i udzielił informacji. Przez 3 sekundy należy utrzymać pasek na pomarańczowym polu. Gdy pojawi się informacja, że się nam udało (Broken!) dostajemy to, co chcemy, czyli zdrowie i jakąś cenną wskazówkę.
Pytanie: Jak wykonać "specjalne" przesłuchanie?
Odpowiedź: Do tego celu posłużą nam miejsca zaznaczone białym światłem i ikoną czaszki. Czynności wykonujemy podobnie, tylko że po złapaniu wroga podchodzimy z nim do takiego miejsca i po raz drugi wciskamy E.
Pytanie: Jak polepszyć parametry naszej postaci?
Odpowiedź: Po zakończeniu każdego etapu zdobywamy określoną liczbę punktów (za wykonanie zadania, uratowanie zakładników i zabicie wrogów). Za ich pomocą w menu Upgrades możemy polepszyć nasze zdolności.
Pytanie: Jak zapisać stan gry?
Odpowiedź: Stan gry zapisywany jest automatycznie po przejściu danej sekcji etapu. Niestety nie da się zapisać gry w środku misji.
Pytanie: Kim są przeciwnicy z białymi czaszkami pojawiającymi się nad ich głowami?
Odpowiedź: Mają oni cenne dla nas informacje. Aby je uzyskać, należy ich oczywiście przesłuchać. Zdobycie informacji nie jest wymagane do ukończenia etapów, ale z pewnością ułatwi Wam zadanie (kody do drzwi, wskazówki co do bossów).
Pytanie: Co to są "Special Kills"?
Odpowiedź: Są to miejsca do efektownego zabijania wrogów. Jest to wysoko punktowane, dlatego warto to wykorzystywać. Miejsca te są zaznaczone złotym kolorem i ikoną czaszki.
Pytanie: Jak ustrzelić wroga z kilkudziesięciu metrów?
Odpowiedź: Wciskamy przycisk odpowiedzialny za Shot Aim (domyślnie F) i celujemy. Tryb ten pozwala na zabicie wroga z dalszej odległości, oszczędzamy przy tym nabojów. Kosztem użycia tego trybu jest zmniejszona prędkość z jaką porusza się Frank oraz dosyć ograniczone pole widzenia.
Pytanie: Jak zdobywać brązowe/srebrne/złote medale?
Odpowiedź: Zdobycie brązowego medalu nie powinno być trudne. Jeśli skutecznie będziesz eliminował wroga i często używał ich jako tarcz, to myślę, że każdy etap powinieneś zakończyć z takim sukcesem. Srebrny medal jest nieco trudniejszy do zdobycia. Wymaga on częstego używania przeciwników jako tarcz, strzelania w głowę, szybkich zabójstw i stosowania Slaughter Mode (trybu rzeźni). Nie na każdym etapie jest to możliwe. Złoty medal zarezerwowany jest wyłącznie dla poziomu trudności HARD, który odróżnia się od normalnego jedynie lepszą celnością wrogów i trochę większym mnożnikiem punktów. Wymagania punktowe poszczególnych medali macie na odprawie przed misją w dziale Statistics.
Pytanie: Czym jest Slaughter Mode?
Odpowiedź: Pełni on podobną funkcję co Bullet time w Max Payne. Dzięki niemu zyskujemy pewną przewagę nad przeciwnikiem. Nasze pole widzenia zwiększa się, nie spada nam energia, a możemy ją sobie podwyższyć zabijając wrogów i jednocześnie nie być trafionym. Slaughter Mode nie trwa w nieskończoność. Jego długość określa mały niebieski pasek pod wskaźnikiem energii. W trakcie "szału" Frank może rzucać nożami zabijając "bad guys".
Powyższe odpowiedzi powinny rozwiać wasze wątpliwości. Na wszelki wypadek opiszę też kilka sztuczek, dzięki którym unikniemy śmierci (w grze oczywiście):
- Slaughter Mode świetnie nadaje się nie tylko do zabijania wrogów, ale też do ucieczki przed nimi. Gdy masz mało życia a mnóstwo wrogów przed sobą, włącz ten tryb i podążaj przed siebie. Oczywiście jest to w pewnym sensie złe rozwiązanie, bo nie skorzystamy z szansy podładowania sobie energii, ale wyobraźcie sobie, że SM wyłącza się w środku walki...
- Amunicji w grze jest i mało i dużo. Na początku każdego etapu lepiej oszczędzić nieco pocisków. Na szczęście w kolejnych sekcjach plansz znajdziemy osoby, które znają kody do magazynów, pojemników z amunicją i bronią.
- W menu briefingu przed misją możemy przezbroić się, radzę to robić w połowie gry. Komputer jako bronie defaultowe wybiera nam same lipy. :-)
- Jak tylko możesz, korzystaj z zasłon w postaci kartonów, ścian itd. Esencją obrony w tej grze jest właśnie ukrywanie się za różnymi przeszkodami i eliminowanie przeciwników indywidualnie.
- Nie zabijaj zakładników. Frank z pewnością Cię uprzedzi przy każdej próbie wystrzału w niewinną osobę. Każda rozmowa z pojmanym to bonus w postaci energii!
- The Punisher - poradnik do gry
- The Punisher: Poradnik do gry
- The Punisher: FAQ
- The Punisher: 1.CRACKHOUSE
- The Punisher: THE CHOP SHOP cz.1
- The Punisher: THE CHOP SHOP cz.2
- The Punisher: LUCKY'S BAR
- The Punisher: CENTRAL ZOO cz.1
- The Punisher: CENTRAL ZOO cz.2
- The Punisher: GREY'S FUNERAL HOME
- The Punisher: GNUCCI ESTATE cz.1
- The Punisher: GNUCCI ESTATE cz.2
- The Punisher: PIER cz.1
- The Punisher: PIER cz.2
- The Punisher: THE IGOR BALTIYSKY
- The Punisher: CASTLE'S APARTMENT
- The Punisher: GRAND NIXON ISLAND cz.1
- The Punisher: GRAND NIXON ISLAND cz.2
- The Punisher: FISK INDUSTRIES
- The Punisher: PIER REVISITED
- The Punisher: MEAT PACKING PLANT
- The Punisher: STARK TOWERS
- The Punisher: THE TAKAGI BUILDING
- The Punisher: RYKER'S ISLAND
- The Punisher: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
Mam pytanie gdzie mozna ja kupic . gralem w nia jako dziecko na p2
Ebay, Allegro. Zarówno wersja PS2 jak i PC.
Nie jest dostępna w wersji cyfrowej ani na Steamie, ani w kluczykarniach ani na PSN.
Dobry poradnik :-)
eJay-jesteś poprostu boski,poradnik normalnie uratował mi życie.Cieszę się że go dałeś, a do tego jest bardzo fajnie opisany i zrobiony.
===> Silver Fox [ Pułkownik ;] ]
[żart mode on]
Juz jest na necie... szkoda tylko ze na forum.gry-online ^^
[żart mode off]
[command on]
Laught plz ;]
[command off]
No error no Windows :)
Hmm eJay jakby to ująć ;) Nie przyglądałem się wnikliwie poradnikowi ponieważ nie potrzebuje go ;) Ale jestem pewien, że przedszkolakom się przydał :)
To już wolę sprawdzać vgalerie i motywować Cie do lepszej pracy ;)
Potężny Kleszcz--------->Niektzorzy nie wiedza jak zabic Ruska na wyspie, albo Jigsawa...Ten poradnik objasnia wszystko (oprocz mnoznika punktow).
Nie rozumiem po co poradnik do tej gry skoro bez żadnego problemu można ją przejść w jeden dzień. Żadnych zagadek w stylu Syberia :)) . Prosta gra, jedynie niekiedy należy otworzyć drzwi jakimś przełącznikiem czy coś w tym stylu. Banalne jednak nie dla wszystkich :P :)))
Heheheh, nigdy w to nie uwierzę.. Powiem więcej - ja to sprawdzę, zlustruję ;) jak tylko będę miał wolną chwilę ;)
Impaler - eeeee... były ksiądz i policjant? eeeee.... what?!
Skąd wziąłeś te rewelacje - weź mi powiedz bez żartów no bo czegoś tu nie rozumiem i chyba trzeba będzie nadrobić stracone lektury... Chyba, że to ze mną wszystko w porządku a ktoś tu.. no ;)
Dobra - widze w komentarzach, że ktoś już o to pytał. To mógł być taki zwrot tylko. Sorry, ale mam teczkę Punishera, jedno z pierwszych wydań - to był też 1990 chyba i tez wtedy zacząłem kult Pogromcy. Nie ma tam słowa o księdzu. A policjant też bez sensu, w pierwszej ekranizacji była taka durna opowiastka. W komiksie (co jest tutaj wg mnie wzorem) Frank będąc na przepustce wybrał się z rodziną do Central Parku i tam nieomal nie zginął (jego rodzina miała mniej szczęścia) podczas wojny gangów. Zwiął z woja, pewnie pożyczając sobie to i owo i jazdaaaa ;)
Wypowiedź została zmodyfikowana przez jej autora [2005-02-26 15:41:00]
Mimo wszystko nie zdradziłem wszystkich niuansów, zwłaszcza w kwestii zakończenia, które ma swój smaczek w osobie Jigsawa.
Torn--------->Przeczytaj recke Impalera - tam jest wszystko napisane, jak gra nazwiazauje do komiksu, a jak do filmu:)
Wstyd sie przyznać, ale jeszcze nie czytałem serii "Welcome Back Frank" Ennisa. Może tam coś diametralnie zmienili --- ale pointa moja jest taka, że Frank nie był nigdy policjantem, tylko był żołnierzem (US Marines). :)
Torn--------->Wbrew pozorom jest na forum mnostwo pytan w stylu "Jak przejsc Ruska" czy "Jak zabic Bullseye'a". Masz racje - fabuła jest bardzo komiksowa, no ale faktem jest, ze Frank był policjantem:)
Ciekawe kto potrzebuje poradnika do takiej gry :P
szkoda eJay, że napisałeś historię Franka rodem z filmów. Akurat gra jest bardziej odwzorowaniem komiksów - pije do tego "byłego policjanta" ;)
Ale to detal :>
edit - literówka
Wypowiedź została zmodyfikowana przez jej autora [2005-02-25 17:46:20]
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
