The Fall Last Days of Gaia: Miedziane Wzgórze
Aktualizacja:
![]() | LEGENDA: 1 - obóz Nomadów 2 - baza Cieniów 3 - arsenał Cieniów 4 - Aidan 5 - lazaret 6 - mustangi 7 - dziecięcy gang 8 - transport żywności 9 - dzikie psy |
13.1 Zakładnicy Cieniów
Zlecający misję: Prezydent Hades. Sam zaczepi was po ukończeniu zadania 9.11.
Zadanie: Odnaleźć przywódcę Nomadów i dowiedzieć się jak najwięcej o Cieniach.
Opis: Prezydent przyznał, ze najwięcej kłopotów jego organizacji sprawiają Cienie - gang olbrzymich mutantów o szarej skórze. Porywają oni ludzi z Nowego Rządu i przetrzymują jako zakładników. Całkiem prawdopodobne, że wśród nich znalazła się również siostra bohatera - Anie. Nomadzi powinni wiedzieć nieco więcej o tych wojownikach. Dlatego też otrzymacie misję polegającą na dowiedzeniu się wszystkich możliwych informacji od przywódcy grupy.
Zaraz po wejściu do lokacji spotkacie Caleba, który zaprowadzi was do przywódcy Nomadów, Joshuy. Ten jednak będzie nieufny i będzie trzeba przekonać go do waszej osoby. Najprostszy sposób to wykorzystanie swoich umiejętności interpersonalnych. W ten sposób nie będziecie musieli wykonywać zadania 12.5, aby go do siebie przekonać.
PD: -
13.2 Zakładnicy Cieniów
Zlecający misję: Joshua. Spotkacie go w obozie Nomadów (1). Zadanie otrzymacie dopiero po zdobyciu zaufania przywódcy. Możecie zrobić to wykorzystując umiejętności interpersonalne bohatera albo wykonując zadanie 13.4.
Zadanie: Zaatakować konwój i zabić generała Cieniów.
Opis: Joshua doszedł do wniosku, że najprostszym sposobem zaszkodzenia Cieniom będzie zlikwidowanie ich lokalnego dowódcy. Podróżuje on w konwoju przemieszczającym się między bazami na północnym-zachodzie (3) i południowym-wschodzie (2).
Zaczajcie się na drodze w pobliżu jednej z baz i czekajcie na kolumnę samochodów. Kiedy nadjadą, zaatakujcie. Pokonajcie 8 żołnierzy i sobowtóra generała.
PD: -
13.3 Zdrajca
Zlecający misję: Umierający sobowtór generała zdradzi wam, że wiedział o planowanym zamachu. Zadanie przyznawane jest automatycznie po ukończeniu misji 13.2.
Zadanie: Odnaleźć zdrajcę wśród Nomadów.
Opis: Udajcie się do obozu Nomadów (1) i poinformujcie przywódcę o zdradzie. Joshua początkowo nie uwierzy, że wśród jego ludzi znalazł się zdrajca. Po chwili jednak spostrzeże, że brakuje Caleba.
W obozowisku znajdziecie jego żonę, Fatmę. Zmuszona groźbami bądź za pomocą elokwencji powie, że jej mąż ma jakąś jaskinię, do której czasami chadza. Kobieta nie zna jej położenia. Trzeba więc wymyślić sposób na odnalezienie kryjówki zdrajcy. Rozsądnym rozwiązaniem będzie skorzystać z usług psa tropiącego.
Porozmawiajcie ze stojącym niedaleko Arikiem. Zgodzi się użyczyć wam jednego ze swoich psów. Potrzebujecie jednak jakiejś części ubrania Caleba, żeby zwierzę złapało trop. Ściągnijcie <br>kurtkę ze sznurka z praniem, który wisi tuż za Fatma. Zanieście ją opiekunowi psów. Zwierzę ruszy przed siebie. Podążajcie za nim, a dojdziecie do kryjówki zdrajcy.
Z rozmowy z nim dowiecie się między innymi tego, że baza na Miedzianym Wzgórzu ma osłabioną ochronę. To jest dobra wiadomość. Nie musicie kłopotać się z wymyślaniem podstępów, frontalny atak powinien załatwić sprawę.
PD: 750
13.4 Miedziane Wzgórze
Zlecający misję: Zadanie przyznawane jest automatycznie po ukończeniu misji 13.2.
Zadanie: Odbić Miedziane Wzgórze z rąk Cieniów.
Opis: Z rozmowy z Calebem dowiecie się między innymi tego, że baza na Miedzianym Wzgórzu ma osłabioną ochronę. To jest dobra wiadomość. Nie musicie kłopotać się z wymyślaniem podstępów, frontalny atak powinien załatwić sprawę.
Udajcie się w pobliże bazy (1) i snajperem zdejmijcie znajdujących się w zasięgu strażników. Następnie wejdźcie do środka i wyeliminujcie pozostałych mutantów. W trakcie walki pokonacie <br>w końcu prawdziwego generała Cieniów. Przeszukajcie jego ciało i zabierzcie znalezione przy nim dokumenty.
PD: 1000

13.5 Dziki Mustang
Zlecający misję: Joshua. Znajdziecie go w obozie Nomadów (1). Jeżeli nie macie odpowiednio wysokich umiejętności interpersonalnych, tylko poprzez wykonanie tego zadania zdobędziecie zaufanie przywódcy.
Zadanie: Złapać i przyprowadzić do obozu dzikiego mustanga.
Opis: Joshua chce sprawdzić, na ile jesteście godni zaufania. Wystawia was na próbę. Musicie schwytać mustanga i przyprowadzić go do wioski. Ponieważ w swoim życiu nie mieliście za wiele do czynienia z końmi, musicie zdać się na podstęp. Potrzebujecie jakiegoś środka odurzającego, który pomoże wam schwytać konia oraz czegoś do jedzenia, co, odpowiednio doprawione, będziecie mogli podłożyć mustangowi.
Obok przywódcy stoi handlarka jabłek. Jeżeli macie wysoką gadkę i charyzmę, nakłonicie ją do podarowania wam jednego owocu. W innym przypadku będziecie musieli go kupić. Następnie udajcie się na północny-zachód do Aidana (4). Zgodzi się podarować wam paczkę Valium. Wcześniej jednak musi dostać strzykawki. Znajdziecie je w lazarecie (5), wewnątrz budynku, przed którym stoi Horatio.
Kiedy już wejdziecie w posiadanie specyfiku, użyjcie go na jabłku. Teraz tylko pozostaje wam udać się w miejsce, gdzie przebywają mustangi (6) i położyć owoc w ich pobliżu. Oddalcie się <br>i czekajcie, aż jedno ze zwierząt się poczęstuje. Wtedy zaprowadźcie je do obozu Nomadów (1).
PD: -
13.6 Dziecięcy gang
Zlecający misję: Alexa. Przebywa na północnym-wschodzie (7), obok terytorium Nomadów.
Zadanie: Odbić transport żywności przechwycony przez Szczurze Czaszki.
Opis: Dziecięcy gang przymiera głodem. Wiedzą jednak o transporcie żywności przechwyconym przez bandytów. W zamian za ich zlikwidowanie. dzieci obiecają wam nieco granatów.
Niezwłocznie udajcie się na południowy-zachód, aż dotrzecie do przechwyconego konwoju (8). Zlikwidujcie Szczurze Czaszki i powróćcie do Alexy (7).
PD: 550
13.7 Zaginiony znachor
Zlecający misję: Joshua. Znajdziecie go tam, gdzie poprzednio, w wiosce Nomadów (1).
Zadanie: Dowiedzieć się, co się dzieje ze znachorem Nomadów, Aidanem.
Opis: Joshua martwi się, ponieważ zniknął gdzieś znachor. Prosi was o pomoc w odnalezieniu zaginionego.
Jeżeli wykonaliście zadanie 13.5, nie powinniście mieć problemów z odnalezieniem kryjówki Aidana (4). Dowiecie się, że zgubił swoje święte zwoje i nie może bez nich pełnić znachorskich powinności. Do napisania nowych potrzebuje skóry dzikiego psa dingo.
Zwierzęta te możecie spotkać na północnym-zachodzie (9). Po zastrzeleniu jednego, oprawcie go (powinniście mieć już nieźle zaawansowanego specjalistę od survivalu) i zabierzcie skórę. Następnie zanieście ją Aidanowi (4).
PD: 550
13.8 Skradziona whiskey
Zlecający misję: Manny Santos. Spotkacie go przy barze w oswobodzonym Miedzianym Wzgórzu (1).
Zadanie: Odzyskać skradziony alkohol.
Opis: Jacyś bandyci ukradli Manny'emu wszystkie zapasy alkoholu. Bez nich nie może prowadzić baru. Potrzebuje pomocy w odnalezieniu złodziei. W zamian oferuje trzy koktajle Mołotowa.
Na północ od konwoju z żywnością (8) spotkacie trzech pijaczków. Widocznie zdążyli już się dobrać do zabranej whiskey. Porozmawiajcie z Donaldem. Jeżeli wykażecie się odpowiednio rozwiniętą elokwencją (gadka, charyzma), to przekonacie go do oddanie reszty alkoholu. Dostaniecie trzy beczułki, które musicie jeszcze dostarczyć do Manny'ego.
Uwaga: Misja będzie możliwa do wykonania dopiero po ukończeniu zadania 2.4.
PD: -

13.9 Rajski ogród
Zlecający misję: Abraham. Razem z rodziną stoi w północnej części obozu Nomadów (1).
Zadanie: Pomóc doprowadzić rodzinę Abrahama do Edenu.
Opis: Mężczyzna wszedł w posiadanie mapy, która prowadzi do miejsca o tajemniczej nazwie "Ogród Edenu'". Spodziewa się zastać tam raj na ziemi. Bardzo chce, żeby jego wnuk mógł wychowywać się w takim miejscu.
Droga do ogrodu jest bardzo długa i niebezpieczna. Potrzebna jest obstawa całej wyprawy. Abraham zdążył już zwerbować jednego najemnika, ale chce mieć ich więcej. Dlatego też zwraca się do was.
Wspólnie wyruszacie do nowej lokacji na mapie świata, do Ogrodu Edenu. Zaraz po dotarciu na miejsce wasi współtowarzysze zaczynają się źle czuć. Wygląda na to, że zostali otruci. Najprawdopodobniej trucizna znalazła się w wodzie, którą nieśli ze sobą. Winny szybko się znajduje. Okazuje się nim być najemnik, który był zwerbowany do grupy przed wami. Załatwcie go i ruszajcie dalej drogą w kierunku basenu (Ogród Edenu 1).
Po drodze zaatakują was niedźwiedzie. Pokonajcie je i oprawcie. Do misji 14.2 będziecie potrzebowali kłów i pazurów tych zwierząt. Jeszcze tylko kilka kroków i pryśnie marzenie starego człowieka o raju na ziemi. Mapa, którą z taką pieczołowitością skrywał, okaże się nic nie wartą, pochodząca jeszcze sprzed katastrofy reklamą ośrodka wypoczynkowego, który obecnie jest jedynie ruiną.
Na domiar złego waszą grupę zaatakują bandyci. Musicie się obronić. Istnieje duże prawdopodobieństwo, że Abraham zginie w walce. Podobny los może czekać resztę jego rodziny, chociaż niekoniecznie.
PD: -
13.10 Tres Cabezas
Zlecający misję: Horatio. Stoi przy lazarecie (4).
Zadanie: Sprawdzić, co zostało z wioski Horatio.
Opis: Mężczyzna opowiedział wam o tym, jak to jego wioskę najechali "ludzie bez twarzy". Warto sprawdzić, czy nie udałoby się tam znaleźć czegoś ciekawego, na przykład amunicji.
Jak tylko udacie się (za pośrednictwem mapy świata) do Tres Cabezas, misja zostanie uznana za wykonaną. Niestety wioska została całkowicie splądrowana. Nie myślcie jednak, że całą drogę przebyliście niepotrzebnie, bowiem w sąsiedniej osadzie czeka na was ciekawe zadanie (15.1).
Uwaga: Ta misja w polskiej wersji językowej gry ma poważny błąd. Polega on na tym, że nie są wyświetlane dialogi z Horatio. Wiedzę o tym, co trzeba zrobić, zaczerpnąłem z wpisu w dzienniku. Niemniej jednak, żeby otrzymać zadanie, trzeba z nim "porozmawiać". W moim przypadku wybierałem górne kwestie dialogowe, wiedząc, że dolne zazwyczaj służą zakończeniu rozmowy.
PD: -
- The Fall: Last Days of Gaia - poradnik do gry
- The Fall Last Days of Gaia: Poradnik do gry
- The Fall Last Days of Gaia: Porady na start
- The Fall Last Days of Gaia: Mapa Świata
- The Fall Last Days of Gaia: Baza Rządu Nowego Porządku
- The Fall Last Days of Gaia: New Safford
- The Fall Last Days of Gaia: Pustkowia - wioska Poszukiwaczy
- The Fall Last Days of Gaia: Terytorium Pustynnych Mnichów
- The Fall Last Days of Gaia: Wioska Bowie
- The Fall Last Days of Gaia: Konwój - Porzucone pojazdy
- The Fall Last Days of Gaia: Casa Verde
- The Fall Last Days of Gaia: Stacja przeładunkowa
- The Fall Last Days of Gaia: Spiritsprings
- The Fall Last Days of Gaia: Sępi Kanion
- The Fall Last Days of Gaia: Bunkier wojskowy
- The Fall Last Days of Gaia: Labirynt
- The Fall Last Days of Gaia: Miedziane Wzgórze
- The Fall Last Days of Gaia: Ogród Edenu
- The Fall Last Days of Gaia: Tres Cabezas
- The Fall Last Days of Gaia: Arena
- The Fall Last Days of Gaia: Vesseltown
- The Fall Last Days of Gaia: Kwatera główna Cieniów
- The Fall Last Days of Gaia: Jaskinia Cieniów
- The Fall Last Days of Gaia: Kanion
- The Fall Last Days of Gaia: Ukryta jaskinia
- The Fall Last Days of Gaia: Grobowiec
- The Fall Last Days of Gaia: Biosfera
- The Fall Last Days of Gaia: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
zanonimizowany147234 Junior
powinno byc : cieni czy cieniów ?
zanonimizowany368793 Legionista
w grze jest "cieniów" - jest to nazwa plemienia i chodzi o ludzi, są to więc "ci cienie" a nie "te cienie"
zanonimizowany391630 Junior
Maly drobiazg co do zadania 2.6.Jezeli masz Flux i oddajesz go facetowi powiedz mu ze to szalenstwo czy jakos tak a otrzymasz lokaje z londownikiem.Warto przeszukac okliczny zlom bo sa tam helmy i jakas bron.
zanonimizowany365028 Junior
I to ma byc platny poradnik ... heh jak nawet wszystkich lokalizacji niema, zenada. np. Zlupiona Osada
zanonimizowany401911 Junior
To fakt, że trzeba dopracować ten poradnik. Ktoś wie o innych przeoczonyc misjach. Narazie ja mam "Złupioną Osadę" oraz misję odzyskania Radja teleskopu w Sępim Kanionie. No i czy komus udało się rozwiązać zagadkę kaanionu??
zanonimizowany930579 Junior
Gdzie znajdujue sie wioska Bowie (jestem zielony)
zanonimizowany978143 Junior
mam pytanie. jestem w miedzianym wzgórzu zabiłem wszystkich cieni teraz jak się mam dostać do Vesseltown?
GeneralCieni Junior
Ktos wie co sie stalo z konwojem na pustynii? I gdzie znqjde ta Zlupiona osada czy wioska, czy jak jej tam?
RyszardDran Junior
Witam . Tajemnicy tego konwoju do dzisiaj nie rozwiazalem a sie meczylem chyba z 2 miechy ale mysle ze musi byc jakieś rozwiązanie. Wedlug angielskiej wersji gry (tak slyszalem) Znaczenie może mieć kolejnośc przeszukiwania pojazdów , wtedy pojawi się jakiś dialog lub monolog (szczerze mowiac to niewiem czy to prawda, tak tylko slyszalem, i pojawi sie filmik z najazdem Cieni. Szczerze mówiąc to zwiedziłem całą mapę i nic,zero,null. Juz naprawde przeszedłem wszystko co bylo do przejścia ale tej jednej misji nie dam rady . Jesli ktos by ja rozwiazal to prosze sie odezwac :)
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

