The Banner Saga 3: Rozdział 22 - Zakończenia Opis przejścia
Aktualizacja:
Na stronie znajduje się opis dwudziestego drugiego rozdziału gry The Banner Saga 3 - Niewielu jeszcze o tym pamięta (Only We Few Remember it Now). To finałowy rozdział, w którym nie stacza się już żadnych walk. Zamiast tego czekają Cię ostatnie rozmowy oraz wybór zakończenia gry.

Pierwsza rozmowa (z Juno i Eyvindem) załączy się jeszcze przed wdrapaniem się na sam szczyt Białej Wieży, przy czym nie wybiera się w niej żadnych opcji dialogowych.
Ważne jest dopiero spotkanie z Eyvindem, które uaktywni się po wyświetleniu krótkiej cut-scenki z Wężem. W trakcie tej rozmowy musisz co pewien czas dokonywać wyboru odpowiedzi i będą one wpływały na nastawienie Eyvinda do Ivera. O tym jak zmieniło się nastawienie Eyvinda dowiesz się dopiero w końcowej części rozmowy, tuż przed podjęciem decyzji o wyborze zakończenia. Przykładowy tego typu ekran pokazuje powyższy obrazek - Iverowi udało się w tym przykładzie przekonać Eyvinda do swoich argumentów.
- Wybieranie samych pierwszych opcji dialogowych w rozmowie z Eyvindem powinno sprawić, że będzie usatysfakcjonowany odpowiedziami Ivera.
- Wybieranie samych ostatnich (trzecich) opcji dialogowych w rozmowie z Eyvindem powinno mieć z kolei negatywny efekt - możesz dowiedzieć się, że Eyvind traci nad sobą kontrolę.
"Finałowe" nastawienie Eyvinda do Ivera wpłynie na to czy odblokujesz zakończenie 3 czy zakończenie 4 - więcej na ten temat poniżej.

Najważniejsza jest finałowa część rozmowy z Eyvindem, tj. moment, w którym musisz po raz ostatni wybrać jedną z opcji zachowania - pokazuje to powyższy obrazek. Lista dostępnych wariantów zachowania może różnić się w zależności od przebiegu wydarzeń oraz ważnych decyzji podjętych w poprzednich rozdziałach gry. Standardowo dostępne są trzy opcje zachowania:
ZAKOŃCZENIE 1 - Zaufaj Eyvindowi i czekaj (Trust Eyvind and wait) - To jedno z dobrych zakończeń. Efektem będzie zawarcie porozumienia z Wężem, w wyniku którego Arberrang zostanie oszczędzone.
ZAKOŃCZENIE 2 - Powal Eyvinda. Niech rytuału dopełni Alfrun (Strike down Eyvind, leaving the ritual to Alfrun) - To jedno z dobrych zakończeń. Eyvind zginie, zaś wiedźmie uda się przeprowadzić rytuał, pomimo że sama zostanie unicestwiona.
ZAKOŃCZENIA 3 i 4 - "Eyvind, nie tego chciała Juno." (Eyvind, this isn't what Juno wanted) - Gra automatycznie wyświetli jedno z dwóch możliwych zakończeń. Zostanie ono wybrane na podstawie tego jak przebiegła początkowa część rozmowy z Eyvindem. Jeśli przekonałeś do siebie Eyvinda to wyświetli się dobre zakończenie (uwięzienie Juno i ocalenie świata). Jeśli ma on z kolei negatywne nastawienie do Ivera to Eyvind oszaleje i doprowadzi do unicestwienia świata. Jest to oczywiście złe zakończenie.

ZAKOŃCZENIE 5 - Jest ono dostępne tylko jeśli w rozdziale 21 przegrałeś bitwę z finałowym bossem gry Bolverkiem, tzn. jeśli doprowadziłeś do śmierci wszystkich Kruków oraz wszystkich bohaterów za wyjątkiem Ivera, Juno i Eyvinda.
Tak samo jak w przypadku zakończeń 1-4 musisz odbyć rozmowe z Eyvindem i wybierać opcje dialogowe, które wpłyną na jego nastawienie do Ivera. Różnica pojawia się w momencie wyboru ostatniego wariantu zachowania. Zakończenie 2 jest niedostępne i zamiast niego pojawia się nowy wariant (powyższy obrazek) - Zaatakuj Eyvinda, korzystając z tego, że jest skupiony na czymś innym (Cut down Eyvind while he's distracted). Wybranie tego wariantu doprowadzi do wyświetlenia jednego ze złych zakończeń gry (wiedźma Alfrun wcześniej zginęła i nie mogła dopełnić rytuału na miejsce zamordowanego Eyvinda, mrok nadal wszystko pochłania, Juno zmuszona jest do samotnej tułaczki).

W zależności od odblokowanego zakończenia może wyświetlić się tylko jeden film końcowy lub mogą zostać także wyświetlone dodatkowe filmy lub sceny (np. co wydarzyło się w Arberrang). Nie wyłączaj gry po załączeniu się napisów końcowych i listy płac, bo możesz przegapić część zakończenia.
Jeśli załączyły się rozmowy w Arberrang to może w nich wziąć udział m.in. Aleo. Zgódź się wtedy na wysłuchanie przygotowanego przez niego poematu (decyzję tę pokazuje dołączony obrazek), a w nagrodę odblokujesz osiągnięcie Oliwa sprawiedliwa.
Uwaga - Jeśli nie jesteś usatysfakcjonowany wybranym zakończeniem to możesz załadować stan gry z momentu rozpoczęcia rozdziału 22. To bardzo krótki rozdział, dzięki czemu z łatwością możesz obejrzeć wszystkie zakończenia, które zostały udostępnione w rozdziale 22. Niestety nie dotyczy to tych zakończeń, które mogą być rezultatem decyzji podjętych w innych rozdziałach gry.
- The Banner Saga 3 - poradnik do gry
- The Banner Saga 3: Opis przejścia
- The Banner Saga 3: Rozdział 16 Opis przejścia
- The Banner Saga 3: Rozdział 17 Opis przejścia
- The Banner Saga 3: Rozdział 18 Opis przejścia
- The Banner Saga 3: Rozdział 19 Opis przejścia
- The Banner Saga 3: Rozdział 20 Opis przejścia
- The Banner Saga 3: Rozdział 21 Opis przejścia
- The Banner Saga 3: Rozdział 22 - Zakończenia Opis przejścia
- The Banner Saga 3: Opis przejścia
Komentarze czytelników
@zioamslki Tak, trzeba tylko pamiętać by we wcześniejszej części uratować dziecko drążycieli. Trzeba więc kontynuować zapis gry lub edytować go notatnikiem dopisując przy globalVars wpis "dredge_baby": "1",
Macie w poradniku błąd ponieważ wpuszczenie drążycieli nie skutkuje śmiercią bohatera ponieważ mi Rook przeżył pomimo otwarcia bramy.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
