Tales of Monkey Island: The Trial and Execution of Guybrush Threepwood 3
Aktualizacja:
Powiększenie Gąbki - zmysł 1 (wzrok)
![]() | ![]() |
Twoim zadaniem jest zdobyciu kawałka materiału, który jest bardzo jasny. Wybór pada na marynarkę Stana . Skieruj się w stronę wejścia do dżungli. Zaobserwujesz, jak Marquise ucieka ze swojego laboratorium - udaj się zbadać co się stało. Kiedy wejdziesz do środka, zastaniesz umierającą Morgan #1 . Wyszepce Ci ona coś do ucha. Rozejrzyj się po laboratorium, zwracając uwagę na dziwny kask zwisający z sufitu #2 , a także kolekcje przeróżnych owadów. Odwiedź również zamknięty pokój - otworzysz go przy pomocy haka (Hook ). W środku znajdziesz wiaderko z kończynami (Sack of Severed Legs ).
![]() | ![]() |
Bogatszy o wiedzę na temat owadów udaj się do chaty Voodoo Lady [MAPA: Chata Voodoo Lady ]. Miejsce jest zrujnowane #1 . Użyj lampy, by przywołać do siebie ćmy (Leg Lamp ). Powróć do doków [MAPA: Doki ] i udaj się do Stana , tym razem sprzedającego całkowicie inne drobiazgi. Kiedy zaprezentujesz lampę, ta zgaśnie, ćmy zaś zlecą się do święcącego szyldu. Zapytaj o figurkę LeChucka, kiedy za zacznie połyskiwać, ćmy zaatakują sprzedawcę #2 . Ten pobiegnie do domu, po drodze zostawiając zniszczony kawałek marynarki - zabierz go sobie (Jacket Shreds ). Owiń gąbkę skrawkiem materiału (La Esponja Grande + Jacket Shreds ).
Powiększenie Gąbki - zmysł 2 (węch)
![]() | ![]() |
Wejdź do dżungli [MAPA: Dżungla ]. Przyglądnij się ponownie menu, zwiń wszystkie cztery rogi i dopiero wtedy górę i dół - otrzymasz mapę. Idź do ołtarza #1 :
- ścieżka w górę.
Połóż na ołtarzu jedną nogę (Sack of Severed Legs ). Usłyszysz odgłosy bestii, czym prędzej się ukryjesz. Przejdź dwukrotnie w lewo, ujrzysz Elaine i Marquesa . Przy trupie po lewej #2 znajdziesz notkę wspominającą o drodze, którą zostawiła bestią, usłaną świetlikami.
![]() | ![]() |
Wiedząc co nieco o świetlikach wróć do Klubu 41, skąd zabierzesz worek z cukrem (Sack of Sugar ). Powróć do wejścia do dżungli [MAPA: Dżungla ], a następnie skieruj się do studni #1 :
- ścieżka w lewo;
- ścieżka w górę.
Wsyp do niej cukier (Sack of Sugar ), po chwili zlecą się świetliki. Zanurz jedną kończynę w tym rozkładzie wody z cukrem (Sugar-Dipped Severed Leg ) #2 .
![]() | ![]() |
Po raz kolejny podłóż nogę na ołtarzu i ukryj się. Teraz możesz iść na świetlikami, wskażą Ci drogę do bestii #1 :
- ścieżka w lewo;
- ścieżka w lewo;
- ścieżka w górę;
- w prawo między drzewami.
Przy pomocy lampy (Burned Out Leg Lamp ) wydobądź spomiędzy zębów bestii łapę lwa (Lion's Paw ) #2 . Użyj jej na gąbce (La Esponja Grande + Lion's Paw ).
Powiększenie Gąbki - zmysł 3 (smak)
![]() | ![]() |
Twoim zadaniem jest odnaleźć coś bardzo intensywnego w smaku. Udaj się do Klubu 41 [MAPA: Doki ]. Na ladzie po prawej stronie znajdziesz tabliczkę z wyzwaniem Fugu Jolokia. Wypytaj barmana o co chodzi w wyzwaniu. Polega ono na utrzymaniu najostrzejszej na świecie papryki na swoim języku co najmniej 11 sekund. Pierwsza próba spełźnie na niczym #1 , gdyż nawet nie będziesz w stanie utrzymać jej wystarczająco długo w dłoni. Kiedy spróbujesz chwycić ją hakiem (Hook ), Twój język nie poradzi sobie z zadaniem #2 .
![]() | ![]() |
Przypomnij sobie dziwny kask w laboratorium doktora. Nim się tam udasz poproś barmana o ponowne przystąpienie do wyzwania - szklana ochrona zostanie zdjęta. Idź do laboratorium. Po założeniu kasku #1 naciśnij guzik pierwszy od lewej. Stracisz całkowicie czucie w języku. Bardzo uważnie powróć do Klubu 41 - jeśli cokolwiek powiesz, odzyskasz czucie. Używając haka (Hook ) chwyć papryczkę i połóż na niej język #2 . Wygrasz zawody, w nagrodę możesz zatrzymać sobie paprykę (Fugu Jolokia ). Wetrzyj ją w gąbkę (La Esponja Grande + Fugu Jolokia ).
Powiększenie Gąbki - zmysł 4 (szósty zmysł)
![]() | ![]() |
Aby użyć szóstego zmysłu, musisz użyć mapy. Udaj się do dżungli [MAPA: Dżungla ], zagnij wszystkie cztery rogi kartki, po czym ją złóż. Skieruj się, zgodnie z instrukcjami, do czerwonego bożka:
- ścieżka w górę;
- ścieżka w prawo;
- ścieżka w prawo;
- ścieżka w dół;
- ścieżka w górę.
Kiedy znajdziesz się na miejscu #1 , odwiń dolną część mapy, a następnie lewy dolny narożnik. Kiedy ponownie zegniesz dół, zauważysz znak zapytania (ziemia zadrży):
- ścieżka w lewo.
Użyj haka (Hook ), by otworzyć skrzynię. W środku znajdziesz karty tarota (Tarot Cards ) #2 . Użyj ich na gąbce (La Esponja Grande + Tarot Cards ).
Powiększenie Gąbki - zmysł 5 (dotyk)
![]() | ![]() |
Twoim zadaniem jest odnalezienie czegoś elektryzującego w dotyku. Przydatny może być dywan w Klubie 41 #1 - udaj się tam [MAPA: Doki ]. Po przejściu kilku kroków po dywanie, oberwiesz impulsem elektrycznym. Opuść lokal, raz jeszcze doznasz szoku #2 .
Powiększenie Gąbki - zmysł 6 (słuch)
![]() | ![]() |
Ostatnie zadanie jest nieco trudniejsze. Musisz uzyskać odgłos beknięcia na tyle głośny, by wszyscy zdołali go usłyszeć. Oczywistym wyborem jest maszyna do kontroli wiatru [MAPA: Dziwne urządzenie ]. Zastaniesz tam Elaine oraz Marquisa #1 . Wpadniesz w pułapkę i nie będziesz mógł się ruszyć. Spróbuj wrzucić gąbkę morską (La Esponja Grande ) do wnętrza maszyny, niestety nie uda Ci się #2 .
![]() | ![]() |
Za każdym razem, kiedy Twoja żona będzie odpierała ataki szalonego doktora, trafi w kołowrotek i wyłączy maszynę (a dokładniej jej świecące oczy, co sprawi, że ćmy odlecą). Gdy użyjesz papryczki (Fugu Jolokia ) na Twoim przeciwniku #1 , ten czym prędzej zanurzy głowę w wiadrze z wodą. Wsyp do niego cukier (Sack of Suger ), nadlecą świetliki. Ponownie zaatakuj go papryką (Fugu Jolokia ) - teraz wokół niego będą latały świecące robaczki #2 .
![]() | ![]() |
Rozkaż Elaine zaatakować doktora, ćmy czym prędzej zlecą się do świetlików, atakując Marquise'a #1 . Z głowy spadnie mu gąbka, a także Twoja ręka - pozbawiając go tym samym nieśmiertelności. Gdy będzie próbował ją odzyskać, wpadnie do maszyny. Wrzuć weń również gąbkę (La Esponja Grande ), która po chwili urośnie #2 i zacznie leczyć wszystkich piratów. Pozostaje Ci już tylko obejrzeć animację kończącą rozdział czwarty.
Komentarze czytelników
zanonimizowany562911 Pretorianin
Pirate GLOD? C'mon...
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.



![Bogatszy o wiedzę na temat owadów udaj się do chaty Voodoo Lady [MAPA: Chata Voodoo Lady ] - The Trial and Execution of Guybrush Threepwood 3 | Chapter 4 - Tales of Monkey Island - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/952/38601890.jpg)

![Wejdź do dżungli [MAPA: Dżungla ] - The Trial and Execution of Guybrush Threepwood 3 | Chapter 4 - Tales of Monkey Island - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/952/38601921.jpg)


















