Launch of the Screaming Narwhal 2 | Chapter 1 | Tales of Monkey Island
Aktualizacja:
Przejęcie statku
![]() | ![]() |
Udaj się do portu w dokach [MAPA: Doki ] i porozmawiaj z kapitanem Winslowem #1 . Masz trzy możliwe drogi zdobycia statku. Pierwszym z nich jest sznur od prania. Kiedy spróbujesz się nim dostać na pokład, kapitan przy użyciu pokrętła przesunie sznur z powrotem. Drugim wejściem jest łańcuch kotwicy, lecz i na tę drogę Winslow znalazł sposób - kiedy spróbujesz się dostać na górę zrzuci na Ciebie żarzący się węgiel, a Ty wpadniesz do wody. Spróbuj wejść kładką - ta pokryta jest tłuszczem, w efekcie czego się ześlizgniesz. Zauważ, że na molo powstała plama z tłuszczu. Raz jeszcze spróbuj wspiąć się po łańcuchu - tym razem jeden z kawałków rozpali wcześniej powstałą plamę #2 .
![]() | ![]() |
Użyj bomby (Mini-Bomb ) na rozpalonym tłuszczu, po czym włóż ją (Lit Mini-Bomb ) w suszące się na sznurze gacie #1 . Spróbuj teraz użyć sznura do suszenia by dostać się na pokład. Kapitan zostanie wyrzucony do morza #2 , przejmiesz statek. Zjawi się dziennikarz z podziękowaniami za ostatnią historię do gazety i wręczy Ci mapę z hasłem do chaty Deep Gut (Deep Gut Map ).
Spotkanie z Deep Gut

![]() | ![]() |
Udaj się do dżungli [MAPA: Wejście do dżungli ], a następnie podążając za wskazówkami na mapie obierz następującą drogę:
- ścieżka w lewo;
- ścieżka w górę;
- ścieżka w górę;
- ścieżka w górę.
Gdy już znajdziesz się pod chatą #1 , zapukaj i jako słowa użyj odpowiedzi "Deadline", drzwi staną przed Tobą otworem. Porozmawiaj z Voodoo Lady #2 i wypytaj o wszystko co tylko możesz. Dowiedz się o Morskiej Gąbce, która pomoże Ci zdjąć klątwę z dłoni. Ponadto otrzymasz medalion (Locket ), który musisz pokazać byłemu chłopakowi Voodoo Lady , gdy go tylko znajdziesz.
![]() | ![]() |
Zagadaj do papugi, oczywiście sknocisz całą konstrukcję, papuga nadaje się do wyrzucenia - podnieś ja z ziemi (Pyrite Parrot ). Zabierz także niebieską butelkę (Unbreakable Bottle ) widoczną na pierwszym planie #1 . Zawiera ona mapę zwój ze wskazówkami dotyczącymi tajemniczego wiatru wiejącego cały czas w stronę wyspy. Po wyjściu na zewnątrz znajdziesz leżący na ziemi wiatrowskaz (Ancient Weather Vane ) #2 . Wskaże Ci on, by iść w prawo, tak też uczyń.
Zwój w butelce
![]() | ![]() |
Napotkasz na swojego przyjaciela dziennikarza Nipperkina #1 , szukającego tytułu do artykułu o dziwnej, zielonej, chmurze, która spowiła wyspę. Idź dalej, zagadaj do Crimpdigita - pirata sprzedającego szklane jednorożce #2 . Zapytaj o "alfabet na sprzedaż" - dostaniesz darmową tubę w kształcie litery U (U tube ). Zapytany o nietłukące się szkło pokaże Ci swój wynalazek, za pomocą którego jest w stanie roztrzaskać nietłukące się butelki. Niestety to będzie kosztowało, a Ty nie posiadasz żadnych funduszy.
![]() | ![]() |
Udaj się na pokład Krzyczącego Narwala, możesz się tam dostać poprzez łańcuch od kotwicy. Po chwili przybędzie znany Ci już były kapitan - Winslow #1 . Chce zostać Twoim majtkiem. Którąkolwiek odpowiedź wybierzesz efekt będzie taki sam - masz pierwszego członka załogi! Zejdź z mostka kapitańskiego i udaj się na pokład. Odpal działo #2 , wiatr zwieje kulę armatnią prosto na stragan sprzedawcy szklanych jednorożców.
![]() | ![]() |
Wróć się pod jego dom i zabierz niszczarkę nietłukących się butelek (Unbreakable Bottle Breaker ), którą pirat zostawił #1 . Użyj niszczarki na butelce, którą zabrałeś z domu Voodoo Lady (Unbreakable bottle Breaker + Unreakable Bottle ). Twoja zaklęta ręka nie pozwoli Ci jednak zniszczyć tej butelki #2 .
Wizyta u doktora
![]() | ![]() |
Skieruj się do doktora, który rezyduje w domku za mostkiem #1 . Nim zapukasz do drzwi, powąchaj kwiatki wiszące po prawej stronie od drzwi. Gdy doniczka spadnie, podnieś ją i schowaj (Flower Pot ). Zostaniesz zaproszony do środka. Po przebadaniu Twojej dłoni i wypytaniu o wszystko, doktor stwierdzi, że dłoń należy amputować #2 . Przy okazji wstrzyknie Ci znieczulenie, przez co ręka będzie bezwładna przez jakiś czas.
![]() | ![]() |
Twoje położenie jest kiepskie - jesteś zatrzaśnięty na stole operacyjnym #1 . Poruszasz się w prawo/lewo za pomocą klawiszy [A] i [D], natomiast pozycję poziomą/pionową stołu możesz ustawić przy pomocy klawiszy [W] oraz [S]. Twoim zadaniem jest zdobyć klucz, który doktor zawiesił na szkielecie. Rozpracuj pedały po lewej stronie (musisz być w pozycji pionowej). Lewy służy do uruchamiania maszyny i rażeniu prądem małpki, natomiast prawy pedał zrzuca banana na biurko. Ustaw się w pozycji poziomej i skieruj nogi na biurko z kluczem #2 . Zabierz go, obróć się nogami w stronę klatki i rzuć w stronę małpy - ta złapie klucz, wyjdzie z klatki i wskoczy na biurko.
![]() | ![]() |
Kiedy małpka usłyszy dzwonek, zmieni obrazek, który wyświetlany jest na projektorze. Do wyboru masz dwa obrazki:
- pirat;
- generator.
Zmień obrazek na ten z generatorem, po czym przejdź do pozycji pionowej i naciśnij prawy pedał. Małpka dostanie banana, zerknie na wyświetlony obrazek i uda się w konkretne miejsce #1 . Użyj teraz lewego pedału by wywołać wstrząs u małpki - ta machnie ogonem i zdjęcie rentgenowskie Twojej dłoni spadnie na podłogę. Ustawi się odpowiednio i przy pomocy nóg podnieś zdjęcie. Przejdź do pozycji poziomej, skieruj nogi w stronę pudełka z obrazkami i wrzuć tam te ze swoją dłonią #2 .
![]() | ![]() |
Użyj dzwonka by przywołać małpkę i zmienić obrazek. Wyświetl teraz zdjęcie swojej dłoni, przejdź do pozycji pionowej i nakarm zwierzę przy pomocy prawego pedału. Małpka obok szkieletu #1 . Użyj wstrząsów (lewy pedał), by zaczepiła klucz na swój ogon. Po raz kolejny przywołaj ją przy pomocy dzwonka. Zmień obrazek na ten z piratem i nakarm małpę po raz ostatni. Zwierzę wskoczy na Twój bark #2 , a Ty sięgniesz językiem po klucz i się uwolnisz.
0
- Tales of Monkey Island - poradnik do gry
- Tales of Monkey Island - poradnik do gry
- Chapter 1
- Prolog | Chapter 1 | Tales of Monkey Island
- Launch of the Screaming Narwhal 1 | Chapter 1 | Tales of Monkey Island
- Launch of the Screaming Narwhal 2 | Chapter 1 | Tales of Monkey Island
- Launch of the Screaming Narwhal 3 | Chapter 1 | Tales of Monkey Island
- Launch of the Screaming Narwhal 4 | Chapter 1 | Tales of Monkey Island
- Chapter 1
- Tales of Monkey Island - poradnik do gry
Komentarze czytelników
zanonimizowany562911 Pretorianin
Pirate GLOD? C'mon...
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.