Solucja cz.12
Aktualizacja:
![]() (rysunek 84)
| ![]() (rysunek 85)
|
Po powrocie do zamku udajcie się do obserwatorium (rysunek 85) (na skrzyżowaniu dróg w prawo) i ubijcie potwora, który stanie wam na drodze. Wejdźcie przez drzwi i gdy naukowiec was wyrzuci, wejdźcie ponownie do pustego już mieszkania. Użyjcie biblioteczki z lewej strony, dzięki której poznacie zasady działania pobliskich machin. Zabierzcie rolkę leżącą po lewej stronie i użyjcie jej na aparacie w centrum pokoju - tak oto powstał pierwszy dyktafon!
![]() (rysunek 86)
| ![]() (rysunek 87)
|
Naszym głównym celem jest jednak rozwiązanie zagadki muzycznej, podejdźcie więc instrumentu muzycznego (rysunek 86). Obsługuje się go za pomocą 7 przycisków, z których każdy oznacza jedną nutę. By otworzyć drzwi należy zagrać dźwięki, C C E F G. Osobom, którym słoń nadepną na ucho podpowiadam, iż trzeba wcisnąć kolejno pierwszy przycisk od lewej w górnym rzędzie (2x), następnie prawy w górnym rzędzie, lewy w dolnym i środkowy w dolnym. Teraz możemy już przejść przez drzwi z lewej strony do dalszej części domu. Użyjcie księgi, którą zdobyliśmy jeszcze w klasztorze na naukowcu (rysunek 87), a następnie rozwiążcie kolejną zagadkę, tym razem związaną z układaniem wyrazów.
![]() (rysunek 88)
| ![]() (rysunek 89)
|
W poszczególne rzędy od góry wpisujcie poszczególne litery B C D D A A B C (rysunek 88). Przechodzimy do hangaru, gdzie czeka nas kolejne zadanie, musimy manewrując dźwignią ustawić wskaźniki na odpowiednich pozycjach. Zegar A powinien wskazywać na 33, B na 32 a C na 35 (rysunek 89). No to lecimy!
![]() (rysunek 90)
| ![]() (rysunek 91)
|
Skręćcie przed drzwiami w prawo, przeszukajcie szkielet (rysunek 90) i przeczytajcie znalezioną wiadomość. Strażnika przy bramie możecie zwyczajnie ubić lub też uniknąć walki używając na nim telepatii. W środku czeka nas dość skomplikowane zadanie - musimy przechodzić przez drzwi w odpowiedniej kolejności. Użyjcie 2-krotnie dźwigni kręcąc kołem i wejdźcie w pierwsze drzwi z lewej. Teraz udajcie się po schodach w prawo i wybierzcie drzwi z lewej strony. W kolejnej komnacie właściwe drzwi znajdują się na wprost nas, po prawej. W następnej z sal należy skręcić w lewo i wybrać drzwi będące po prawej (z dwoma półkolami na dole) (rysunek 91) i na koniec udajcie się w prawo i przejdźcie przez drzwi z lewej strony (z jednym półkolem z lewej strony) (rysunek 92). W sali w której się znaleźliśmy czeka nas kolejne wyzwanie. Zabierzcie ciężarki ze stołu i podejdźcie do wag. Z pozoru cel jest prosty - położyć na wagach tyle kamieni, by wagi znalazły się w stanie równowagi. Na wagę z lewej strony należy więc położyć kamienie o wartości 51 (8, 4, 10, 29) a z prawej 43 (1, 2, 40).
0
Komentarze czytelników
zanonimizowany304416 Junior
Gra jest miejscami absurdalna! Niektore zadania logiczne wymagaja szczescia albo zmudnego sprawdzania kolejnych mozliwosci! Ogon szczura na kaca mnie rozwalil!
ocena na 3+
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.