Soulcalibur 4: Sterowanie (cz.1)

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Sterowanie

By uprościć korzystanie z tego poradnika, zdecydowałem się posłużyć systemem zastosowanym w grze (także w spisie ciosów - Move List), czyli używać tych samych symboli do oznaczania ciosów. Opiera się to na założeniu, że G to Guard, czyli blok; K to kick, czyli kopniak; A to atak poziomy, a B to atak pionowy. W przełożeniu na przyciski do padów od Xboksa 360 i PS3 wygląda to następująco:

Czynność

Oznaczenie w poradniku i grze

Xbox 360

PS3

Guard - blokowanie

G

A

X

Kick - kopanie

K

B

O

Horizontal Attack = cięcie poziome

A

X

Kwadrat

Vertical Attack - cięcie pionowe

B

Y

Trójkąt

Critical Finish

LB

LB

L1

Alternatywny chwyt/rzut

B + G

A + Y lub LT

X + Trójkąt lub L2

Zmiana postaci

RB

RB

R1

Prowokowanie (taunt) lub użycie umiejętności

RT

RT

R2

Żeby otworzyć menu z listą ciosów, należy włączy pauzę (Start) i wybrać move list. Znajdują się na niej wszystkie ciosy dostępne dla danej postaci, przy czym przy każdej kombinacji występuje specjalne oznaczenie - tzw. atrybuty (np. H, M, GB, IMP etc.).

Oto lista owych atrybutów oraz ich znaczenie:

Symbol

Znaczenie

Działanie

H

High Attack

wysoki atak

M

Mid Attack

średni atak

SM

Special Mid Attack

Można go obronić, blokując zarówno na stojąco lub kucając, ale nie można nad nim przeskoczyć. Jest szybszy od zwykłego ataku.

SL

Special Low Attack

Można go obronić, blokując zarówno na stojąco lub kucając, ale nie można nad nim przeskoczyć. Jest szybszy od zwykłego ataku.

L

Low Attack

Można go obronić, blokując zarówno na stojąco lub kucając i można nad nim przeskoczyć. Jest szybszy od zwykłego ataku.

T

Throw

Rzut

U

Unblockable Attack

Atak, którego nie można zablokować (pojawiają się wtedy płomienie na broni).

AT

Attack Throw

Cios, który przechodzi w rzut.

SP

Special Movement

Specjalny ruch.

GB

Guard Break

Uderzenie powodujące przejście przez gardę przeciwnika. Obniża znacznie miernik duszy.

IMP

Guard Impact

Specjalny rodzaj obrony połączony z ruchem do przodu lub do tyłu.

Guard Impact dzieli się na repel (odepchnięcie) i parry (gardę). Odepchnięcie stosujesz, naciskając równocześnie przód (do przeciwnika) i blok zaraz przed otrzymaniem ataku. Udany repel powoduje pojawienie się zielonych iskier. Z kolei parry (do tyłu - od przeciwnika + A (blok) objawia się błękitnymi iskrami - przeciwnik jest przez chwilę nieodporny na ciosy.

Najmocniejszą formą Guard Impact jest tzw. Just Impact - czyli bardzo precyzyjna obrona objawiająca się czerwonymi iskrami.

ST

Switch to Stance

Przejście w pozę.

Podobało się?

0

Soulcalibur IV

29 lipca 2008

PlayStation Xbox
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Sportowe
2008-10-14
16:34

Karl0ss Konsul

W Story Yoshimitsu przy "Stage 5: Algol" pierwszy obrazek jest z walki z nightmarem. Btw. Story Vadera jest takie samo, czy dlatego że jest to poradnik "360" to nawet nie ma mowy ktos o Vaderze wspominał ; [?

Komentarz: Karl0ss
2008-10-14
21:25

Sqare Junior

😱

moim zdaniem ten poradnik jest jedna wielka pomyłką. Nie ma tu żadnych charakterystyk postaci, opisu styli walk czy zaprezentowanie jakis ciekawych kombosow. Po co podawac kolejne walki w story jak to widac w czasie gry a tu to do niczego nie jest potrzebne. Pomocne sa te opisy zdobycia bonusow w tower i na tym bym zakonczyl ;]

Komentarz: Sqare
2008-10-14
21:41

rog1234 Legend

rog1234

Hahahahahaha!
Po co ci poradnik tego typu do bijatyki!?! To się nawet do MoveListów na GameFAQ's nie umywa...
A gra jest ogólnie średnia (nadal wolę 2D [KoF!])!

Komentarz: rog1234
2008-10-14
21:44

Zdenio Generał

Zdenio

Yyyyy... czy tylko ja widzę Yodę nad logiem gry? xD

Komentarz: Zdenio
2008-10-14
21:45

zanonimizowany551178 Konsul

Nie, nie tylko Ty. Yoda jest w grze jako grywalna postać w wersji na X360.

Komentarz: zanonimizowany551178
2008-11-08
16:26

zanonimizowany579368 Centurion

👍

nawet fajny poradnik ;p

Komentarz: zanonimizowany579368

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl