RollerCoaster Tycoon 3: Rozkład obiektów na mapie, personel
Aktualizacja:
Część trzecia: Rozkład obiektów na mapie, personel
W przypadku rozmieszczania samych obiektów gra pod wieloma względami przypomina poprzednie odsłony serii. Przede wszystkim, nie możesz przekształcić ścieżek w trudny do pokonania labirynt. Niestety, nie zawsze jest to możliwe, szczególnie w kampanii singleplayer, gdzie na starcie posiada się już mniej lub bardziej rozbudowane wesołe miasteczko. Pamiętaj o tym, aby przy wejściu (ewentualnie wejściach) do parku rozkład ścieżek nie był za bardzo zagmatwany. Dobrze jest stworzyć jeden prosty odcinek, do którego będzie się doczepiało sklepiki, kolejki do atrakcji czy wreszcie dodatkowe odnogi. Proponuję zerknąć na poniższe zdjęcie. Oczywiście nie należy stawiać przy wejściach wszystkich możliwych konstrukcji. Ich ilość powinna być uzależniona od rozmiarów aktualnie rozgrywanej mapy.

Nie mniej istotna kwestia to prawidłowe rozmieszczenie samych atrakcji. Przede wszystkim, musisz uwzględnić to, że konstrukcje podzielone zostały na kilka grup tematycznych. Staraj się, aby atrakcje z tej samej grupy tematycznej znajdowały się blisko siebie a od reszty były oddzielone w widoczny sposób (drzewa, jakiś płotek itp.). W trakcie wybierania poszczególnych konstrukcji warto jest stawiać przy sobie te, które cechują się zbliżonym rozmiarem. W miarę możliwości staraj się, aby kolejki do najciekawszych atrakcji prowadziły do głównej ścieżki a same obiekty znalazły się możliwie jak najbliżej wejścia. Wyjątkiem są spore obiekty, jak na przykład RollerCoastery, które siłą rzeczy muszą znaleźć się w rzadziej odwiedzanych partiach wesołego miasteczka. Ponownie uczulam, aby nie przesadzić z ilością krętych ścieżek, na których goście mogą się najzwyczajniej w świecie pogubić.

Ostatnia z omawianych w tym punkcie kwestii to zatrudniany personel. Po szczegóły odnośnie każdego z dostępnych zawodów zapraszam do instrukcji obsługi, ja skupię się na kwestiach czysto technicznych. Sprzątacze pełnią niewątpliwie najistotniejszą rolę. Nigdy nie powinieneś na nich oszczędzać. Nie ma sprawdzonej reguły odnośnie tego ilu powinno się ich w parku rozrywki znaleźć. Niektóre misje kampanii wymagają większej ich ilości, inne z kolei mniejszej. Pamiętaj o tym, aby w parku znalazło się mnóstwo koszy na śmieci a samych sprzątaczy posyłaj w te miejsca, które są najbardziej zabrudzone.
Mechanicy niezbędni są zawsze i wszędzie. Zasada jest taka, iż na około 7-10 obiektów powinien przypadać jeden pracownik przy czym nie jest to stała reguła. Niektóre obiekty psują się znacznie częściej. Domyślne ustawienia odnośnie odstępów pomiędzy regularnymi inspekcjami atrakcji proponowałbym pozostawić bez zmian.
Komentarze czytelników
Mam problem w RollerCoaster Tycoon 3 w misji Kraina La-La. Ma do mnie przyby VIP i chce zobaczy obszar tematyczny: Przygodowy. Ustawiłem ścieżkę, atrakcję i kilka ozdób z taką tematyką. Ustawiłem nawet trasę kolesiowi, dzięki czemu ma wstępowa na ten teren, ale niestety mimo, że siedzi tak trochę to za jakiś czas ucieka z parku i zadanie jest niewypełnione. Co mam zrobi, ale wykonac tą misję??? Jak ma ktoś możliwośc to niech zobaczy w poradniku na GOLu, ponieważ jak się orientuję to taki został opublikowany.
Założyłem już taki wątek, ale mi nikt nie odpowiedział. Bardzo proszę o odpowiedź
ej no odpowiedzcie!!! to ważne
napisz na gg 5351932 justyna
siemka
jak zrobić kolejke?w rollercoaster tycoon 3
mam pytanko, bo tej informacji nie znalazłem w poradniku :) Przypadkowo gdzieś kliknąłem i teraz gdy zegar w grze dochodzi chyba do 7:00 pm automatycznie zmienia się na 10:00 am. Jednym słowem nie wiem jak przełączyć na tryb dzienno-nocny z dziennego :) Proszę o pomoc...
Conroy:
Moze i masz racje.
Nie rozumiecie? Jesli yakuz mowi ze gra jest shitowa, to gra JEST shitowa! I nie ma dyskusji!
yakuz:
Przykład ciecia. Maliniaku jak taki wybredny z ciebie gracz, to po co ci poradniki ? Wielki fighter.
poradnik ok, ale ja szukam spolszczenia!!!!
wedlug mnie to super poradnik do super gry :D
Stranger------>Jak ktos ma juz wprawe to robi to szybciej:) Ale w sumie prawda - troche dlugo sie robi takie pierdolki:)
eJay --> tydzien to raczej w przypadku przecietnego FPS-a... no, chyba, ze siedzisz nad gra i tekstem 24/7...
yakuz --> zresztą jak jesteś taki mądry i narzekasz to sam weź się do roboty i zrób poradnik, do którejś z gier przez Ciebie wymienionych skoro pozostałe są shitowe
yakuz--------->Myslisz, ze pisanie poradnika trwa pare godzin??? To jest z tydzien grania, wyszukiwania sekretow, strategii i taktyk. Drugi tydzien to pisanie, wiec przestan strzelac fochami:) KOTOR II mial dopiero premiere niedawno...
a mi sie RCT3 podoba a jak wam nie przypadl do gustu to nie piszcie ze shitowa gra tylko ze wam sie nie podoba...jak sie grac nie umie to potem wychodzi....
yakuz --> Tobie jest niepotrzebna, ale może komuś się przyda... shitowa czy nie, to ktoś się musiał chociaż trochę napracować nad napisaniem poradnik... i jakaś cześć z 20% pewnie z niego skorzysta :-)
na kij mi poradnik do takiej szitowej gry??? dajcie jakis do KOTOR II, Cops 2170 czy do Freedom Force vs the Third Reich czy do innego rpga!!!! :/ bez sensu. :/
W razie jakichkolwiek problemów, czy to z poradnikiem czy z samą grą, służę oczywiście pomocą.
jak to sie mowi -- poor kitty
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
