Return to Monkey Island: Odnalezienie LeChucka (Find LeChuck) w części 5 - solucja, opis przejścia
W części 5 (Part 5) gry Return to Monkey Island trzeba odnaleźć LeChucka. Nasza solucja wyjaśnia jak otworzyć 3 kamienne przejścia (Stone Door) oraz jak zaliczyć zagadkę z kołem z kodami (Code Wheel).
Aktualizacja:
Piąty rozdział gry Return to Monkey Island rozgrywany w pieczarach pod Małpią Wyspą. Z opisu przejścia w naszym poradniku dowiecie się jak poprawnie dotrzeć do miejsca pobytu LeChucka, tzn. jak odblokować 3 kamienne drzwi (Stone Door) i jak rozwiązać zagadkę z kołem z kodami (Code Wheel).
- Dotarcie do pieczary pod głową małpy
- Otwarcie pierwszych kamiennych drzwi (Get through the sealed stone door)
- Otwarcie drugich kamiennych drzwi (Get through the second stone door)
- Otwarcie trzech kamiennych drzwi (Get through the second stone door)
- Zagadka z kołem z kodami (Solve the Code Wheel)
Dotarcie do pieczary pod głową małpy

Do finałowego rozdziału 5 gry awansujecie po tym jak znajdziecie 5 złotych kluczy i użycie ich do otwarcia sejfu na Melee Island. Pojawi się LeChuck, który ukradnie skrzynię z Sekretem Małpiej Wyspy.
Bohaterowie powrócą na wyspę Monkey Island. W trakcie przeprawy przez dżunglę z Elaine wybór opcji dialogowych nie ma znaczenia. Po dotarciu na miejsce Elaine przystąpi do walki, zaś Guybrush zeskoczy do pieczary z lawą.

Niedługo po rozpoczęciu eksploracji pieczary spotkacie więzionego Wally'ego i możecie odbyć z nim rozmowę. Na potrzeby awansowania dalej nie trzeba ratować Wally'ego.
Wyruszcie liniową ściezką, którą prowadzi dalej w prawo. Po drodze spotkacie też Flambe'a. Możecie wybrać dowolną reakcję, bo nie zatrzyma on na dłużej Guybrusha.

Po dotarciu do końca ścieżki możecie zeskoczyć na dół - Guybrush nie wyląduje w lawie, tylko na niższej półce. Wybierzcie prawe przejście.
Otwarcie pierwszych kamiennych drzwi (Get through the sealed stone door)

W nowej lokacji LeChuck po raz pierwszy zablokuje Guybrushowi przejście i musicie znaleźć sposób na otwarcie kamiennych drzwi. Warto rozpocząć od sprawdzenia przyczepionej do nich tabliczki.
Badajcie sąsiednie pomieszczenia - możecie kierować się w lewo lub w prawo i docelowo i tak powraca się do centralnej lokacji z zamkniętymi drzwiami. W badanych pomieszczeniach oglądajcie posągi i zdobądźcie w sumie 3 kamyki (Pebble), które posłużą jako kamienne monety. Warto pomagać sobie klawiszem TAB, bo małe kamyki łatwo przegapić.

Rozwiązanie zagadki polega na wybieraniu odpowiednich przedmiotów z inwentarza, by uzupełniały dany posąg małpy. Oto poprawne połączenia:
Małpa z papugą (Monkey with the parrot) - Użyjcie na niej krakersów (Crackers).

Sfrustrowana małpa (Frustrated Monkey) - Użyjcie na niej noża (Knife).

Małpa mrużąca oczy (Squinting Monkey) - Użyjcie na niej podwójnego monokla (Double Monocle).

Wesoła małpa (Jolly Monkey) - Użyjcie na niej kubka na grog (Empty Grog Mug).
Poprawne umieszczenie 4 przedmiotów na posągach małp odblokuje zejście na niższy poziom.
Otwarcie drugich kamiennych drzwi (Get through the second stone door)

Tak samo jak wcześniej LeChuck zablokuje kamienne przejście. Wymagane będzie zaliczenie zagadki na tym piętrze żeby je z powrotem odblokować.
Zbadajcie wszystkie pomieszczenia i znajdźcie 2 kolejne kamyki - kamienne monety (Stone Coin). W sumie powinniście mieć w inwentarzu 5 kamyków.

Zagadka polega na umieszczaniu monet w skrzyniach na bazie ich wielkości. Posłuży Wam do tego 5 "fałszywych" kamiennych monet oraz 1 prawdziwa moneta z sakiewki (Coin Purse) - pokazuje ją dołączony obrazek.

W małej skrzyni Cabin Monkey z powyższego obrazka umieśćcie 1 monetę.

W średniej skrzyni First Swab z powyższego obrazka umieśćcie 2 monety.

W dużej skrzyni Captain Monkeybeard z powyższego obrazka umieśćcie 3 monety.
Poprawne rozmieszczenie monet odblokuje przejście na niższy poziom. Jeśli się pomylicie możecie z powrotem wyjąć monety z każdej ze skrzyń.
Otwarcie trzech kamiennych drzwi (Get through the second stone door)

Po raz kolejny LeChuck zablokuje przejście. Zanim zajmiecie się zbadaniem tego piętra powróćcie na najwyższy poziom. Musicie ponownie dodać 2 przedmioty do inwentarza, odbierając je posągom. Nie zablokuje to na szczęście starych przejść. Do odebrania są:
- nóż (Knife);
- kubek (Grog Mug).


Nowy poziom posiada 3 unikalne komnaty (nie licząc tej z kamiennymi drzwiami) i po bokach są zawalone przejścia.
Użyjcie noża na posągach z komnat z "pełnymi" posągami - pokazują je powyższe obrazki. Z każdego dźgniętego posągu zacznie cieknąć substancją i wpływać do dziur w ziemi.

W ostatniej komnacie jest zniszczony posąg i nie możecie na nim użyć noża. Powróćcie do jednego z poprzednich obszarów i użyjcie kubka na spływającej substancji, dzięki czemu napełnicie go.

Dotrzyjcie z napełnionym kubkiem do sali ze zniszczonym posągiem i użyjcie kubka na kratkach żeby tę komnatę również wypełnić substancją z posągów.
Odblokuje się ostatnie kamienne przejście i możecie przejść do kolejnej lokacji.
Zagadka z kołem z kodami (Solve the Code Wheel)

Dotrzecie do lokacji z kołem z kodami (Code Wheel). Rozwiązanie zagadki polega na manipulowaniu 3 elementami mechanizmu. Są to:
- Zewnętrzne koło (Outer Wheel) - możecie obracać górnymi częściami rysunków. Mechanizm bierze pod uwagę ten rysunek, który jest pod czerwoną strzałką.
- Wewnętrzne koło (Inner Wheel) - możecie obracać dolnymi częściami rysunków. Mechanizm bierze pod uwagę ten rysunek, który jest pod czerwoną strzałką.
- Datownik (Date) - możecie wchodzić w interakcję z mechanizmem i zmieniać wyświetlaną datę.

Zagadka ta może mieć losową kombinację, ale jej główne założenia są zawsze takie same. Musicie rozpocząć od poszukiwania podpowiedzi, które znajdują się w okolicy. Wróćcie się do wcześniejszych lokacji.
Nad pierwszymi kamiennymi drzwiami, które otworzyliście na początku eksploracji pieczary pod Małpią Głową, jest widoczna górna część rysunku. Na powyższym obrazku prezentujemy przykładową z naszej gry. Zapamiętajcie tę z Waszej gry.

Nad drugimi kamiennymi drzwiami jest widoczna dolna część rysunku. Na powyższym obrazku prezentujemy przykładową z naszej gry. Zapamiętajcie tę z Waszej gry.

Nad trzecimi kamiennymi drzwiami jest widoczna prawidłowa data. Na powyższym obrazku prezentujemy przykładową z naszej gry (1456). Zapamiętajcie tę z Waszej gry.

Powróćcie do sali z zagadką i ustawcie identyczne rysunki oraz datę do tych, które pokazywane są nad 3 kamiennymi przejściami.
Nie rozwiąże to jeszcze zagadki, tylko jej pierwszą część. Zapiszcie stan gry żeby nie stracić pierwszego ustawienia (na wypadek popełnienia błędu przy drugiej części zagadki).

W lawie częściowo zanurzona jest kamienna tabliczka (Stone Slab) - musicie ją zbadać, bo zawiera ona więcej (potencjalnie losowych) podpowiedzi.

Musicie dobrze zrozumieć tekst z tabliczki:
1) Pierwszy tekst dotyczy dodatkowych lat. W naszym przykładzie było to four extra years i oznacza to, że datownika trzeba będzie dotknąć 4 razy.

2) Drugi tekst dotyczy obracania kołami. W naszym przykładzie było to:
- three steps right, a więc 3 dodatkowe obroty outer wheel;
- two left, a więc 2 dodatkowe obroty inner wheel.

Pozostało już tylko wykonać dodatkowe interakcje na bazie informacji z kamiennej tabliczki:
- Obracajcie zewnętrzne koło (Outer Wheel) - w naszym przykładzie są to 3 interakcje.
- Obracajcie wewnętrzne koło (Inner Wheel) - w naszym przykładzie są to 2 interakcje.
- Zmieniajcie datę (Date) - w naszym przykładzie są to 4 interakcje.
Poprawne wykonanie sekwencji doprowadzi do odblokowania wyjścia z pieczary. Możecie przejść na kolejną stronę solucji.
0
Komentarze czytelników
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.