Sterowanie w Resident Evil 2
Aktualizacja:
Na stronie znajdziesz informacje na temat sterowania w Resident Evil 2 (dotyczy ono remake'u z 2019 roku). Gra ma do zaoferowania aż trzy różne schematy sterowania - typ A (domyślny), typ B oraz typ C. Zostały one wszystkie szczegółowo opisane poniżej.
- Sterowanie w Resident Evil 2 na PS4
- Sterowanie w Resident Evil 2 na XONE
- Dodatkowe ustawienia sterowania w Resident Evil 2
Sterowanie w Resident Evil 2 na PS4
Typ A
To domyślny wariant sterowania w grze. W założeniach ma on być zbalansowanym rozwiązaniem, które nie cechuje się żadnymi nietypowymi ustawieniami w tematyce sterowania.
![]() | Poruszanie się. |
![]() | Przełączenie się na bieg lub bieg na czas przytrzymywania lewej gałki w pozycji wciśniętej - Możesz przełączać się pomiędzy tymi wariantami w dodatkowych ustawieniach sterowania. |
| Obrót o 180 stopni - Lewą gałkę musisz wychylić w dół. To bardzo przydatna funkcja gdy musisz szybko wyruszyć w przeciwną stronę |
![]() | Rozglądanie się. |
![]() | Zresetowanie pozycji kamery - Powraca ona dokładnie za plecy bohatera. |
![]() | Przygotowanie drugorzędnej broni do użycia. |
| Zmiana drugorzędnej broni na inną. |
![]() | Celowanie z użyciem broni. |
![]() | Przeładowanie broni - W opcjach możesz też ustawić opcję automatycznego przeładowywania broni po zużyciu magazynka. |
![]() | Otwarcie okna inwentarza. |
![]() | Interakcja. |
![]() | Atak. |
![]() | Zmiana rodzaju używanej amunicji. |
![]() | Zmiana broni - Jeśli nie przytrzymasz przycisku L1 to zmiana będzie dotyczyła wyłącznie jednej z głównych broni. |
![]() | Mapa - Lewa gałka analogowa pozwala przewijać mapę. Górny i dolny krzyżak zmieniają piętra (np. różne poziomy komisariatu). Prawa gałka analogowa przybliża i oddala mapę. Możesz też przełączać się na inne zakładki i np. obejrzeć zebrane dokumenty. |
![]() | Menu pauzy. |
Typ B
To jeden z dwóch alternatywnych wariantów sterowania w grze. Oferuje on zbliżony schemat sterowania do pierwotnego Resident Evil 2. Jest to ukłon w stronę fanów klasycznych odsłon serii, aczkolwiek niekoniecznie najbardziej przyjazny model sterowania do prowadzenia komfortowej gry.
![]() | Poruszanie się. |
| Obrót o 180 stopni - Lewą gałkę musisz wychylić w dół i dopiero wtedy ją wcisnąć. To bardzo przydatna funkcja gdy musisz szybko wyruszyć w przeciwną stronę |
![]() | Rozglądanie się. |
![]() | Zresetowanie pozycji kamery - Powraca ona dokładnie za plecy bohatera. |
![]() | Przygotowanie drugorzędnej broni do użycia. |
| Zmiana drugorzędnej broni na inną. |
![]() | Celowanie z użyciem broni. |
![]() | Przełączenie się na bieg lub bieg na czas przytrzymywania przycisku - Możesz przełączać się pomiędzy tymi wariantami w dodatkowych ustawieniach sterowania. |
![]() | Przeładowanie broni - W opcjach możesz też ustawić opcję automatycznego przeładowywania broni po zużyciu magazynka. |
![]() | Otwarcie okna inwentarza. |
![]() | Interakcja. |
![]() | Atak. |
![]() | Zmiana rodzaju używanej amunicji. |
![]() | Zmiana broni - Jeśli nie przytrzymasz przycisku L1 to zmiana będzie dotyczyła wyłącznie jednej z głównych broni. |
![]() | Mapa - Lewa gałka analogowa pozwala przewijać mapę. Górny i dolny krzyżak zmieniają piętra (np. różne poziomy komisariatu). Prawa gałka analogowa przybliża i oddala mapę. Możesz też przełączać się na inne zakładki i np. obejrzeć zebrane dokumenty. |
![]() | Menu pauzy. |
Typ C
To jeden z dwóch alternatywnych wariantów sterowania w grze. Został on opracowany z myślą o jak najczęstszym poleganiu na opcji biegania. Nie radzimy wybierać go jeśli wolisz spokojnieszą rozgrywkę lub jeśli dopiero poznajesz grę.
![]() | Poruszanie się. |
![]() | Zmiana rodzaju używanej amunicji. |
| Obrót o 180 stopni - Lewą gałkę musisz wychylić w dół i dopiero wtedy ją wcisnąć. To bardzo przydatna funkcja gdy musisz szybko wyruszyć w przeciwną stronę |
![]() | Rozglądanie się. |
![]() | Zresetowanie pozycji kamery - Powraca ona dokładnie za plecy bohatera. |
![]() | Przygotowanie drugorzędnej broni do użycia. |
| Zmiana drugorzędnej broni na inną. |
![]() | Celowanie z użyciem broni. |
![]() | Przeładowanie broni - W opcjach możesz też ustawić opcję automatycznego przeładowywania broni po zużyciu magazynka. |
![]() | Otwarcie okna inwentarza. |
![]() | Interakcja. |
![]() | Atak. |
![]() | Przełączenie się na bieg lub bieg na czas przytrzymywania przycisku - Możesz przełączać się pomiędzy tymi wariantami w dodatkowych ustawieniach sterowania.xxx |
![]() | Zmiana broni - Jeśli nie przytrzymasz przycisku L1 to zmiana będzie dotyczyła wyłącznie jednej z głównych broni. |
![]() | Mapa - Lewa gałka analogowa pozwala przewijać mapę. Górny i dolny krzyżak zmieniają piętra (np. różne poziomy komisariatu). Prawa gałka analogowa przybliża i oddala mapę. Możesz też przełączać się na inne zakładki i np. obejrzeć zebrane dokumenty. |
![]() | Menu pauzy. |
Sterowanie w Resident Evil 2 na XONE
Typ A
To domyślny wariant sterowania w grze. W założeniach ma on być zbalansowanym rozwiązaniem, które nie cechuje się żadnymi nietypowymi ustawieniami w tematyce sterowania.
![]() | Poruszanie się. |
![]() | Przełączenie się na bieg lub bieg na czas przytrzymywania lewej gałki w pozycji wciśniętej - Możesz przełączać się pomiędzy tymi wariantami w dodatkowych ustawieniach sterowania. |
| Obrót o 180 stopni - Lewą gałkę musisz wychylić w dół. To bardzo przydatna funkcja gdy musisz szybko wyruszyć w przeciwną stronę |
![]() | Rozglądanie się. |
![]() | Zresetowanie pozycji kamery - Powraca ona dokładnie za plecy bohatera. |
![]() | Przygotowanie drugorzędnej broni do użycia. |
| Zmiana drugorzędnej broni na inną. |
![]() | Celowanie z użyciem broni. |
![]() | Przeładowanie broni - W opcjach możesz też ustawić opcję automatycznego przeładowywania broni po zużyciu magazynka. |
![]() | Otwarcie okna inwentarza. |
![]() | Interakcja. |
![]() | Atak. |
![]() | Zmiana rodzaju używanej amunicji. |
![]() | Zmiana broni - Jeśli nie przytrzymasz przycisku LB to zmiana będzie dotyczyła wyłącznie jednej z głównych broni. |
![]() | Mapa - Lewa gałka analogowa pozwala przewijać mapę. Górny i dolny krzyżak zmieniają piętra (np. różne poziomy komisariatu). Prawa gałka analogowa przybliża i oddala mapę. Możesz też przełączać się na inne zakładki i np. obejrzeć zebrane dokumenty. |
![]() | Menu pauzy. |
Typ B
To jeden z dwóch alternatywnych wariantów sterowania w grze. Oferuje on zbliżony schemat sterowania do pierwotnego Resident Evil 2. Jest to ukłon w stronę fanów klasycznych odsłon serii, aczkolwiek niekoniecznie najbardziej przyjazny model sterowania do prowadzenia komfortowej gry.
![]() | Poruszanie się. |
| Obrót o 180 stopni - Lewą gałkę musisz wychylić w dół i dopiero wtedy ją wcisnąć. To bardzo przydatna funkcja gdy musisz szybko wyruszyć w przeciwną stronę |
![]() | Rozglądanie się. |
![]() | Zresetowanie pozycji kamery - Powraca ona dokładnie za plecy bohatera. |
![]() | Przygotowanie drugorzędnej broni do użycia. |
| Zmiana drugorzędnej broni na inną. |
![]() | Celowanie z użyciem broni. |
![]() | Przełączenie się na bieg lub bieg na czas przytrzymywania przycisku - Możesz przełączać się pomiędzy tymi wariantami w dodatkowych ustawieniach sterowania. |
![]() | Przeładowanie broni - W opcjach możesz też ustawić opcję automatycznego przeładowywania broni po zużyciu magazynka. |
![]() | Otwarcie okna inwentarza. |
![]() | Interakcja. |
![]() | Atak. |
![]() | Zmiana rodzaju używanej amunicji. |
![]() | Zmiana broni - Jeśli nie przytrzymasz przycisku LB to zmiana będzie dotyczyła wyłącznie jednej z głównych broni. |
![]() | Mapa - Lewa gałka analogowa pozwala przewijać mapę. Górny i dolny krzyżak zmieniają piętra (np. różne poziomy komisariatu). Prawa gałka analogowa przybliża i oddala mapę. Możesz też przełączać się na inne zakładki i np. obejrzeć zebrane dokumenty. |
![]() | Menu pauzy. |
Typ C
To jeden z dwóch alternatywnych wariantów sterowania w grze. Został on opracowany z myślą o jak najczęstszym poleganiu na opcji biegania. Nie radzimy wybierać go jeśli wolisz spokojnieszą rozgrywkę lub jeśli dopiero poznajesz grę.
![]() | Poruszanie się. |
![]() | Zmiana rodzaju używanej amunicji. |
| Obrót o 180 stopni - Lewą gałkę musisz wychylić w dół. To bardzo przydatna funkcja gdy musisz szybko wyruszyć w przeciwną stronę |
![]() | Rozglądanie się. |
![]() | Zresetowanie pozycji kamery - Powraca ona dokładnie za plecy bohatera. |
![]() | Przygotowanie drugorzędnej broni do użycia. |
| Zmiana drugorzędnej broni na inną. |
![]() | Celowanie z użyciem broni. |
![]() | Przeładowanie broni - W opcjach możesz też ustawić opcję automatycznego przeładowywania broni po zużyciu magazynka. |
![]() | Otwarcie okna inwentarza. |
![]() | Interakcja. |
![]() | Atak. |
![]() | Przełączenie się na bieg lub bieg na czas przytrzymywania przycisku - Możesz przełączać się pomiędzy tymi wariantami w dodatkowych ustawieniach sterowania. |
![]() | Zmiana broni - Jeśli nie przytrzymasz przycisku LB to zmiana będzie dotyczyła wyłącznie jednej z głównych broni. |
![]() | Mapa - Lewa gałka analogowa pozwala przewijać mapę. Górny i dolny krzyżak zmieniają piętra (np. różne poziomy komisariatu). Prawa gałka analogowa przybliża i oddala mapę. Możesz też przełączać się na inne zakładki i np. obejrzeć zebrane dokumenty. |
![]() | Menu pauzy. |
Dodatkowe ustawienia sterowania w Resident Evil 2

Najważniejsze dodatkowe ustawienia ustalenia działania przycisku odpowiedzialnego za bieg:
- Tryb Toggle - Pojedyncze wciśnięcie przycisku aktywuje na stałe tryb biegania. Zostanie on wyłączony po powtórnym wciśnięciu tego samego przycisku. To lepsze rozwiązanie jeśli lubisz często biegać.
- Tryb Hold - Bieganie aktywowane jest tylko na czas wciśnięcia i przytrzymania przycisku. To lepsze rozwiązanie jeśli wolisz starannie eksplorować okolicę i z funkcji biegu zamierzasz korzystać tylko gdy zachodzi taka potrzeba.
Inne dostępne ustawienia sterowania to:
- Auto-reload - Gra może automatycznie przeładowywać broń po zużyciu wszystkich pocisków z magazynka. Warto pozostawić tę opcję załączoną.
- Reticle Deceleration - Funkcja ta ustala jak bardzo ma zwolnić celownik po namierzeniu przeciwnika. Domyślnie ma on najniższą wartość i nie oferowana jest żadna pomoc. Zwiększenie wartości jest pomocne przy celowaniu w potwory.
- Aim Assist - To typowy asystent celowania. Jest on domyślnie wyłączony. Załącz go jeśli masz powazne problemy z trafianiem nawet w najwolniejsze zombiaki.
- Vibration - Możesz załączyć lub wyłączyć wibracje kontrolera.
- Camera Inversion - Możesz załączyć przemieszczanie się kamery w przeciwnym kierunku do wychylania gałki analogowej. Możesz to ustawić oddzielnie dla celowania oraz normalnej gry.
- Field of View - Możesz zmienić pole widzenia. Dobrym pomysłem jest zwiększenie go do maksymalnej wartości.
- Camera Speed - Możesz zmienić szybkość przesuwania kamery (oddzielnie dla celowania i normalnej gry). Warto zwiększyć wartość dla celowania jeśli chcesz sprawniej zabijać potwory lub zmniejszyć ją jeśli masz problemy z ich namierzaniem.
- Camera Wobble - Kamera domyślnie może się trząść dla zapewnienia lepszej immersji. Wyłącz te opcję jeśli chcesz maksymalnie skupić się na oddawaniu celnych strzałów.
0
Komentarze czytelników
kolafon Konsul
Nie, no to jakieś jaja. Ten pojedynek z Tyranem na hardcorze jest nie do przejścia dla mnie. Nie ukończę tej gry.
ViruS122 Centurion
Ja już drugi dzień walcze z tym g3 na hardcorze teraz jeszcze Tyran jest trudniejszy mannn. Po co ja brałem ten hardcore xD
zanonimizowany722423 Generał
Czy jak pominilem zagadkę z tymi dwoma zdjęciami to za drugim razem mi zaliczy aczika jak zrobię ta zagadkę?
Furia81kot Junior
A gdzie jest ta 5 rolka ,bo ani razu na nią nie trafiłam w 3 scenariuszach :)
Mateuszek Junior
Dlaczego gdy zaczynam walke z bossem w palacym sie pomieszczeniu atakuje tylko raz gdy chce wyjsc przez dzwi po wlaczeniu prądu póżniej wogole nie atakuje ;//
premium755749 Junior
Prawda. Tyran na hardzie faktycznie jest wymagający, ledwie go pokonałem za trzecim razem z niebezpiecznym stanem zdrowia. Jest to możliwe, ale trzeba naprawdę dobrze się przygotować i postarać.
marcin.997 Centurion
Można kupić w sklepie dodatek do gry i masz bazuke i inne bronie bez limitu amunicji
Ps. Gra i tak jest nudna bo jej kilku rzeczy brak
Rafiozo32 Junior
Ja dobrze rozumiem? Że jak wyrzucę jakiś przedmiot który był mi potrzebny to nie przejdę dalej bo wyrzuciłem coś co nie wiedziałem po co jest. Przecież w ten sposób coś się może grubo pokićkać w grze. DO TEGO JEST TO MEGA ODREALNIONE. Wyrzuciłem to leży gdzieś na ziemi a nie znika.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.












































































































