Porządek dnia w Prison Architect | Struktura gry

Poradniki

Aktualizacja:

Spis treści
Ustalenie porządku dnia (czyli reżimu) pozwala na kontrolowanie poczynań więźniów oraz porządkuje działanie ośrodka - Porządek dnia w Prison Architect | Struktura gry - Prison Architect - poradnik do gry

Ustalenie porządku dnia (czyli reżimu) pozwala na kontrolowanie poczynań więźniów oraz porządkuje działanie ośrodka. Aby otworzyć okno reżimu, należy kliknąć na ikonę raportów, znajdującą się w prawym dolnym rogu ekranu (screen powyżej). Dostęp do tej opcji można uzyskać dopiero po zatrudnieniu dyrektora [Warden] - wcześniej nie jest aktywna.

Korzystając z narzędzia reżimu możemy ustalić konkretny porządek dnia, z dokładnością co do godziny. Schemat przedstawiony na ilustracji powyżej wydaje się być optymalny, chociaż kolejne patche nieco zmieniają pokazane wyżej proporcje. Generalnie jednak warto trzymać się schematu:

  • 11pm-8am - Sen. Więźniowie budzą się automatycznie o 8 rano, więc nie ma sensu trzymać ich w łóżkach do południa. Ośmiogodzinny czas snu w większości przypadków zupełnie wystarcza do uzyskania zadowolenia u penitencjariuszy.
  • 8am-10am - Czas wolny. Pierwsze dwie godziny po przebudzeniu więźniów to prawdziwa chwila prawdy. Większość potrzeb będzie znajdowała się na czerwonym, krytycznym pasku (patrz: Potrzeby więźniów), a ich równoczesne zaspokojenie jest niemożliwe. Dlatego więźniowie zaczną się złościć z powodu niezaspokojonych potrzeb - i to nawet w chwili ich realnego zaspokajania. Z tego też powodu należy dać im trochę wolnego czasu, w którym rozwiążą wszystkie swoje problemy, a równocześnie otoczyć ich troskliwą opieką strażników (na wypadek, gdyby doszło do jakichś awantur).
  • 10am-11am - Śniadanie. Dwa posiłki dziennie są całkowicie wystarczające do zapełnienia wszystkich brzuchów i uzyskania wysokiego poziomu zadowolenia. Śniadanie o 10 to optymalna pora - więźniowie będą na tyle głodni, że wszyscy wezmą udział w posiłku, ale nie na rozzłoszczeni, aby wszcząć zamieszki. Równocześnie nowoprzyjezdni penitencjariusze będą mieli trochę czasu dla siebie i zdążą się najeść.
  • 11am-12am - Czas wolny. Ta przerwa służy zaspokojeniu potrzeb, które nie zostały "odhaczone" podczas porannych aktywności. Spóźnialscy więźniowie zwykle korzystają wówczas z pryszniców, telewizorów albo biegają po spacerniaku.
  • 12am-5pm - Praca. W ciągu pięciu godzin pracy więźniowie są w stanie wytworzyć bardzo dużą ilość tablic rejestracyjnych (przynoszących zyski) oraz wyprać i roznieść większość ubrań (patrz: Rozlokowanie). Problem stanowi ten drugi czynnik - w większych ośrodkach zaspokojenie potrzeby czystych ubrań jest praktycznie niemożliwe, ponieważ pracownicy nigdy nie zdążą zająć się wszystkimi mundurkami. Nie wynika to jednak z ram czasowych pracy, ale z błędów w grze, dotyczących przede wszystkim wyszukiwania ścieżek oraz bezczynności więźniów. Być może zostanie to wkrótce naprawione.
  • 5pm-7pm - Czas wolny. Ten okres pozwala na zaspokojenie potrzeb narastających w czasie pracy.
  • 7pm-8pm - Kolacja. Podobnie jak w przypadku śniadania, pora jest dobrana optymalnie do wymagań więźniów. Każdy zdąży się najeść i nie będzie nazbyt rozzłoszczony.
  • 8pm-11pm - Czas wolny. Ostatnie potrzeby więźniów powinny być w tym czasie zaspokojone. Wydzielanie osobnego czasu na prysznic i pobyt na spacerniaku nie jest potrzebne - penitencjariusze sami o siebie zadbają. Na chwilę przed wyznaczoną porą snu warto też przetrząsnąć więzienie w poszukiwaniu kontrabandy.
Plan dnia. - Porządek dnia w Prison Architect | Struktura gry - Prison Architect - poradnik do gry
Plan dnia.

Uwaga! W grze jest błąd, który powoduje, że po wczytaniu gry zapisanej w nocy więźniowie zostają automatycznie obudzeni. Zwykle nie są wówczas skorzy do snu i trzeba im znaleźć jakieś zajęcie. Najlepiej w takich sytuacjach ustawić dla nich czas wolny, aby nie mieli powodów do narzekania. Gdyby potem byli zmęczeni i chcieli wcześniej pójść do łóżek, to lepiej im na to pozwolić.

Podobało się?

0

Prison Architect

6 października 2015

PC PlayStation Xbox Mobile Nintendo
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Strategiczne
2016-02-27
19:48

Zielekmaly Junior

Mam problem jak przydzielić więźniów do stołówki

Komentarz: Zielekmaly
2016-02-27
20:57

Zielekmaly Junior

Mam problem zbudowałem cele mam w niej łóżko i toalete ale nie moge zaznaczyć że to jest cela. Pomocy

Komentarz: Zielekmaly
2016-03-27
13:23

ChmieluX Junior

Mam problem. Zbudowałem Tymczasową celę, obok znajduje się stołówka i kuchnia. Na celi cały czas jest napisane, że ta cela nie ma dostępu do stołówki. W harmonogramie jest czas na posiłek.

Komentarz: ChmieluX
2016-03-29
11:13

kropA1.0 Junior

Musicie w "logistyce" przydzielić cele do stołówek ;)

Komentarz: kropA1.0
2016-03-29
11:15

kropA1.0 Junior

Ja również mam pytanie... Mam zbudowany pokój szkoleniowy, lecz za każdym razem, gdy chce przeprowadzić tam program szkoleniowy, wywala mi błąd, że "wszystkie pokoje szkoleniowe sa zajęte" Gdzie wcale tak nie jest. Zbudowanie innego pokoju szkoleniowego nie przyniosło rezultatu

Komentarz: kropA1.0
2016-05-06
00:16

Diabello1 Junior

😉

kropA1.0>sprawdz czy masz w harmonogramie czas na prace bo tylko wtedy wiezniowie moga sie uczyc

Komentarz: Diabello1
2017-08-17
21:14

arkadisz Junior

😢

Jest jakiś problem , z pobraniem poradnika , czy tylko ja tak mam ?

Komentarz: arkadisz
2017-09-19
04:13

Gorn221 Generał

Gorn221

Nie można pobrać

Komentarz: Gorn221
2019-02-24
19:36

idziero Junior

😎

Coś Wam kulawo idzie to aktualizowanie

Komentarz: idziero
2021-02-02
16:57

Osmeo Junior

😁

Ja mam pewien proble.
Mianowicie moi więźniowie nie chodzą do stołówki pomimo iż mają porę jedzenia w harmonogramie są dodani do stołówki i są wolne stoły. Czy nie mogą chodzić oni do stołówki ponieważ wstawiłem tam drzwi więzienne czy muszę jakoś wstawić im eskortę ze strażników, a może jak są w pomieszczeniu tymczasowym to nie mogą chodzić na stołówkę.
Z góry dziękuje za odpowiedź. :)

Komentarz: Osmeo

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl