Panzer General 3 Scorched Earth: Stałe rozkazy

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Pisanie o tym, czym dokładnie są stałe rozkazy, teoretycznie nie ma sensu. Każdy, kto w Panzer General III Scorched Earth gra, w końcu doskonale zna ich funkcję. Warto jednak zastanowić się nad ich przydatnością i nad tym, w jaki sposób utrudnić życie przeciwnikowi, który przecież też z nich korzysta.

Dismount (Rozłożenie sprzętu)

Koszt: 1 punkt akcji.

Wielokrotne wykorzystanie podczas tury: tak.

Rzecz wydaje się banalna, ale jeśli się o tym zapomni, skutki mogą być opłakane. Większość dział podczas przemieszczania musi zostać złożona, co sprawia, że trafia na ciężarówkę i staje się praktycznie bezbronna. Zniszczenie takiego obiektu jest oczywiście bardzo proste. Lepiej więc nie dopuścić do tego, by zakończyć turę ze złożonym działem. I odwrotnie: warto prowokować przeciwnika do tego, aby przemieszczał np. artylerię.

Rally (Oprzytomnienie)

Koszt: 1 punkt akcji.

Wielokrotne wykorzystanie podczas tury: tak.

Rozkaz przydatny, bo anulujący szkody wynikłe z solidnego ostrzału (atrybuty niezniszczone stają się dostępne).

Entrench (Okop)

Koszt: 1 punkt akcji.

Wielokrotne wykorzystanie podczas tury: nie.

Podczas walki okopać się warto, bo otrzymuje się premie do kilku atrybutów. Jedyny minus polega na tym, że trzeba pozostać nieruchomo, bo każdy ruch automatycznie prowadzi do przerwania okopywania się.

Refit (Naprawa)

Koszt: wszystkie punkty akcji, tylko na początku tury.

Wielokrotne wykorzystanie podczas tury: nie.

Jednostka nie może nic zrobić podczas tury, ale wszystkie atrybuty zostają przywrócone do maksymalnego stanu. Bardzo przydatna umiejętność, przy czym każda kolejna naprawa - poza pierwszą - co prawda uzupełnia atrybuty, ale też zmniejsza je o 1. Warto pamiętać, że wróg również zdaje sobie sprawę z istnienia tego rozkazu i będzie wycofywał swoje poobijane jednostki. Jeśli nie chce się do tego dopuścić, należy wykończyć te uszkodzone jak najszybciej.

Resupply (Uzupełnienie zapasów)

Koszt: 1 punkt akcji, jednostka nie może sąsiadować z wrogiem.

Wielokrotne wykorzystanie podczas tury: nie.

Jeśli nie chce się doprowadzić do katastrofy związanej z brakiem amunicji, należy z tego rozkazu korzystać. Zwolniona jest z tego tylko piechota, bo jej zapasy amunicji nigdy nie się nie kończą.

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl