NBA Live 2004: System suwaków
Aktualizacja:
System suwaków (Sliders)
Zdecydowanym krokiem naprzód w stosunku do poprzednich edycji gry jest wprowadzenie do Live 2004 elementu dość często nazywanego przez grających "systemem suwaków". Doskonale pamiętamy w minionych lat, że po początkowym okresie wyrównanej gry "łeb w łeb" w komputerem później nie był on już w stanie walczyć z nami jak równy z równym. Efektem - 40, czy 50-cio punktowe zwycięstwa, które zamiast cieszyć - nużyły.
W celu zapobiegnięcia takiej sytuacji autorzy zastosowali w najnowszej części wspomniany system. Przedziałce od 0 do 100 % zostało poddanych 21 właściwości. Jest to m.in. częstotliwość udanego przechwycenia piłki, skuteczność wykonywania bloków, czy trafiania rzutów. Oto pełny spis działań, które możemy zmodyfikować (zarówno w grze swojej, jak i przeciwników).
STEAL ABILITY | Zdolność przechwytywania piłki |
INTERCEPTION ABILITY | Zdolność odcinania możliwości podania |
SHOT BLOCK ABILITY | Zdolność blokowania rzutów z wyskoku |
DUNK/ LAY-UP BLOCK ABILITY | Zdolność blokowania prób wsadów i "wykładania" piłki na kosz |
FREESTYLE EFFECTIVENESS | Efektywność zagrań freestyle |
DUNK VS. LAY-UP FREQUENCY | Częstotliwość wsadów/ lay-up'ów |
SUBSTITUTION FREQUENCY | Częstotliwość dokonywania zmian zawodników |
ON-BALL DEFENSE ASSIST | |
OFFENSIVE REBOUNDING | Umiejętność zbierania piłek z atakowanej tablicy |
DEFENSIVE REBOUNDING | Umiejętność zbierania piłek z bronionej tablicy |
FAKEOUT DISCIPLINE | Nabieranie na udawane zagrania |
SHORT RANGE SHOOTING | Częstotliwość trafiania rzutów z okolic kosza |
MEDIUM RANGE SHOOTING | Częstotliwość trafiania rzutów z półdystansu |
LONG RANGE SHOOTING | Częstotliwość trafiania rzutów z dystansu |
DUNK PERCENTAGE | Procent skutecznych wsadów |
LAY-UP PERCENTAGE | Procent skutecznych lay-up'ów |
ADJUSTED SHOT PERCENTAGE | Dostosowanie procentu trafianych rzutów |
ON-BALL PHYSICAL DEFENSE | Zażartość w walce o piłkę |
POOR RELEASE SHOT PERCENT | |
DOUBLE-TEAM EFFECTIVENESS | Efektywność podwajania |
Niestety niemożliwe jest podanie jedynie słusznego ustawienia przedziału poszczególnych elementów. Dlaczego? Ano dlatego, że wraz z każdym rozegranym meczem zyskujemy doświadczenie, poznajemy nowe tajniki gry i to, co jeszcze tydzień wcześniej było dla nas niewykonalne, w tym momencie może być bułką z masłem.
Najważniejsza jest przyjemność płynąca z gry. W moim przypadku największą radość sprawia zażarta walka o każdy punkcik aż do zakończenia meczu. Lubię stawiać sobie poprzeczkę wysoko i ilekroć następuje seria zbyt łatwych zwycięstw, modyfikuję umiejętności swoje/ komputera tak, aby gra uległa ponownemu wyrównaniu.
Jeśli jednak nie chcecie bawić się w modyfikowanie ustawień co chwilę, mam jedną radę. Zanim rozpoczniecie jakikolwiek cykl rozgrywek (regular season, dynasty mode), rozegrajcie wpierw ok. 10-15 meczy towarzyskich. Po zapoznaniu się z własnymi umiejętnościami i wyciągnięciu wniosków z nadmiernego, bądź niedostatecznego występowania poszczególnych elementów dopasujcie "suwaki" do poziomu, który wyda się Wam odpowiedni, po czym rozegrajcie kolejne kilka gier. Sposób to może i czasochłonny, ale satysfakcja z niewątpliwych owoców, jakie on za sobą niesie wynagradza poświęcenie w pełni!

- NBA Live 2004 - poradnik do gry
- NBA Live 2004: Poradnik do gry NBA Live 2004
- NBA Live 2004: Poradnik do gry - Game Modes 1
- NBA Live 2004: Game Modes 2
- NBA Live 2004: My NBA Live 1
- NBA Live 2004: My NBA Live 2
- NBA Live 2004: Team Managment
- NBA Live 2004: Options
- NBA Live 2004: System suwaków
- NBA Live 2004: Dynasty Mode 1
- NBA Live 2004: Dynasty Mode 2
- NBA Live 2004: Dynasty Mode 3
- NBA Live 2004: Dynasty Mode 4
- NBA Live 2004: Przygotowania przed sezonem
- NBA Live 2004: Sterowanie 1
- NBA Live 2004: Sterowanie 2
- NBA Live 2004: Uwagi ogólne
- NBA Live 2004: Poradnik do gry NBA Live 2004
Komentarze czytelników
zanonimizowany87860 Konsul
Aż mi zrobiłeś smaka na ten poradnik :p
zanonimizowany4490 Legionista
ftomekk --> Dalsza część poradnika jest w redakcji GOL. Napisz na maila pod [email protected], a z pewnością dostaniesz dostęp do dokończenia poradnika po jej opublikowaniu.
The LasT Child Legend
srednia gierka, grafiak mzoe neizla, ale grywalnosc? chyba tworcy NBA i FIFY o tym zapomnieli, a muzyka... wylaczylem japo rozegraniu paru meczy
Karl_o Senator
The Last Child---> co ty gadasz, nie znasz sie :) NBA to fajna gierka. Moze nie jest to jakis MEGA wypas ale mozna przy niej milo spedzic dlugie godziny:)
zanonimizowany40215 Legend
Hmmm jak dla mnie to na 2000 serii (tak samoe zreszta jak NHL) sie zatrzymalo :). W sumie tylko graficzka coraz lepsza =]
zanonimizowany145016 Legend
widziałem już lepsze poradniki
zanonimizowany145016 Legend
Nba 2004 jest dobrą grą ale bez wątpienia mogła by być jeszcze troche lepsza ale cóż
rothon Legend
HopkinZ--> A tryb dynastii na difficult w NHL 2004 masz przerobiony? Polecam testy w celu wyrobienia sobie zdania o serii NHL. Bylo chudo, potwierdzam, byl brak mysli przewodniej i wymyslanie na sile urozmaicen (vide karty w NHL 2002), ale w wersji 2004 NHL znowu nabralo grywalnosci. Od wrzesnia klepie i wciaz mi sie nie nudzi. I wciaz jeszcze przegrywam mecze, a nie pakuje 12 bramek do 1 :-)
zanonimizowany152937 Junior
Popieram Kolegę Ftomka. Dupa ten poradnik!!!!!!!!!!!!!!! Ani nie ma porad praktycznych. Jeszce sobie każą za to płacić!!!!!!!!!! 6 zł za jakieś guwno w Acroba Reader!! Screeny to ja też sobie mogę fajne robić. Jeśli ktoś ma sprzeciw coś do mnie niech ma odwagę wejść na moje gg: 1869229.
zanonimizowany207377 Junior
Czy ktos mi moze powiedzieć czemu w nba 2004 nie mozna grac Charlotte Hornets w sezonie anie w play-offach????????????????????prosze o pomoc......
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
