Master of Orion 2: Walka
Aktualizacja:
Walka
Nie jest obojętne jak rozniesiesz w pył przeciwnika. Choć może jemu - tak. Dobrze pomyślane w tej grze jest to, że bronie stają się z czasem coraz lepsze, a te starsze - tańsze, bardziej efektywne i udoskonalane. Nie jest prawdą, że nie masz szans w walce, bo przeciwnik ma nowszą broń. Tobie wystarczy starsza, lecz umiejętnie zastosowana.
Np. ja do bardzo późnej fazy gry używam głowic jądrowych w rakietach. Po paru udoskonaleniach można stosować Nuclear Missile zmodyfikowane o: Heavily Armored (podwaja wytrzymałość rakiety na zniszczenie), EECM (system zakłócania wrogich ECM-ów), Fast (+4 do Combat Speed) i Mirvv (cztery głowice w jednej rakiecie). Tak skonstruowana rakieta jest lepsza od znacznie nowocześniejszych, ale "gołych" np. Pulson Missile.
Podobnie jest z broniami tzw. promienistymi. Doskonałym zabezpieczeniem są np. Laser Cannon zmodyfikowane o Point Defense (obrona punktowa), Autofire (trzy strzały w jednej turze), Continuous (skuteczniejsze celowanie), Armor Piercing (przebija się przez pancerz niszcząc od razu strukturę i urządzenia wewnętrzne) i No Range Dissipation (nie traci mocy ze wzrostem odległości od celu). Taka giwera pozwala skutecznie przedrzeć się przed grad rakiet wroga i nieźle namieszać Twoim komandosom we wrogiej bazie, czy unieruchomionym okręcie.
Niebagatelną rolę pełnią wodzowie Twych flot. Wspominałem wcześniej, że przy wyborze rasy słabym pomysłem jest kupowanie bonusów do ataku i obrony (teoretycznie dodają np. 10-20% skuteczności w walce). Zamiast tego lepiej kupić inne bonusy. Z czasem przychodzą wodzowie, którzy czynią Twą flotę nie do pokonania z racji swoich uzdolnień. Warto dbać o nich. Jeśli masz więcej niż kilka okrętów, to wodza trzymaj zawsze z tyłu, niech dowodzi z bezpiecznej pozycji. Zazwyczaj okręt z wodzem jest najczęściej atakowany przez wrogów.
Komentarze czytelników
Planety toksyczne: Niestety planet toksycznych nie można terraformizować, wiec ich maksymalne jest mocno ograniczone. Jadnak planete taka można przeludnić za pomocą Androidów. Przykładowo ... Jeśli toxyczna planeta osiągnełą już maksymalną możliwość zaludnienienia, przykładowo 13/13, to po wyprodukowaniu Android Work-era, czy Farmera okaże się, że zaludnienie planety wynosi 14/20. Zatem na taką planetę można jeszcze upchnąć jeszcze 7 androidów :)
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
