Master of Orion 2: Porady ogólne

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Porady ogólne

Wszystko zależy od warunków, jakie zadeklarujesz przed grą. (Oczywiście ciągle będzie mowa o najwyższych poziomach trudności: Hard i Impossible. Na niższych komputer jest żałosny i raczej trudno jest przegrać).

Na starcie do wyboru masz: poziom trudności, rozmiar galaktyki, rodzaj światów, ilość przeciwników, poziom zaawansowania technicznego, walkę taktyczną, obecność wrażych Antarian i losową kolejność ruchów. Na szczególną uwagę zasługuje rodzaj światów. Z praktyki wiem, że najciekawsze do rozwoju produkcji jest ustawienie Organic Rich. Opcja Mineral Rich daje sporo światów zasobnych w minerały, lecz sa to zazwyczaj maleństwa i do tego toksyczne, czyli nie poddające się teraformingowi. Opcja Average jest rzeczywiście uśredniona, lecz z przewagą badziewia.

Kolejna ciekawa opcja to Tactical Combat. Obowiązkowo ją włącz. Pozwala ona prowadzić ręcznie i w turach walkę z wrogiem. Sprawdziłem to, że bez tej opcji komputer gra debilnie i niszczy Twoje floty nawet w przypadkach Twojej pewnej wygranej. Np. prawie zawsze skutecznie udaje mi się strącać Bazy Orbitalne wroga dysponując paroma słabymi niszczycielami (ale o tym niżej).

Inna ciekawa rzecz to obecność Antarian. To potężna rasa z "innego wymiaru", która skutecznie może dać w kość, atakując kilka razy pod rząd Twoje najlepsze planety. Szczególnie denerwujące jest to w początkowej fazie, kiedy jeden świat może jeszcze decydować o Twoim "być albo nie być". Mimo wszystko polecam, gra jest wtedy bardziej ekscytująca.

Aha! Jeszcze poziom zaawansowania technicznego na starcie. Polecam opcję Average. Masz wtedy statek kolonizacyjny i dwie małe fregatki do zwiedzania. Masz pełną kontrolę nad wynalazkami i tym, gdzie chcesz osiedlić się na początku gry. Czasy Pre Warp zmuszają do mozolnego wynajdywania podstawowych wynalazków, żeby w ogóle wydostać się z rodzinnego świata. Na początku nie ma praktycznie żadnego znaczenia kolejność tych wynalazków, a przemęczyć się trzeba. Szkoda czasu.

Natomiast w opcji Advanced dysponujesz kilkoma światami i paroma wynalazkami. To się nie sprawdza, gdyż czasem lepiej świadomie osiedlić świat przynoszący ekstra dochód niż neutralny pod tym względem, a większy lub z lepszymi warunkami bytowania. Poza tym często bywają przeciwnicy mający cechę Uncreative. Opcja Advanced daje im automatycznie planetarne bazy rakietowe, laboratoria i automatyczne fabryki. Bez nich raczej cienko by "przędli", a o to chyba chodzi :-)

Master of Orion II

28 grudnia 1996

PC
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
2002-12-22
19:04

zanonimizowany51734 Junior

Planety toksyczne: Niestety planet toksycznych nie można terraformizować, wiec ich maksymalne jest mocno ograniczone. Jadnak planete taka można przeludnić za pomocą Androidów. Przykładowo ... Jeśli toxyczna planeta osiągnełą już maksymalną możliwość zaludnienienia, przykładowo 13/13, to po wyprodukowaniu Android Work-era, czy Farmera okaże się, że zaludnienie planety wynosi 14/20. Zatem na taką planetę można jeszcze upchnąć jeszcze 7 androidów :)

Komentarz: zanonimizowany51734

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl