Master of Orion 2: Informacje podstawowe

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Informacje podstawowe

Bardzo ważny jest sam początek gry. Od tego jaką rasą zdecydujesz się grać, zależy Twój późniejszy sukces lub porażka. Od razu odpuść sobie granie rasą predefiniowaną przez autorów gry. Na wyższych poziomach trudności, komputer również je modyfikuje, a służą one tylko do młócenia, nie do grania...

Teraz przedstawię kolejne cechy i ich praktyczne zastosowanie w grze: Population: Odradzam raczej stosowanie tego bonusa (wręcz polecam tu ujemny modyfikator). Bonus ten sporo kosztuje, a po dość krótkim czasie, kiedy planety zapełnią się maksymalnie, traci rację bytu. Niedobór "sił rozrodczych" można szybko nadrobić klonowaniem. Poza tym najszybszy wzrost populacji ma miejsce przy 30-40 procentowym zasiedleniu planety. Im pełniejszy świat, tym wolniej mnożą się Twoi poddani. Warto więc często kapturkować , czyli odpowiednio regulować stopień zasiedlenia planet w panelu kolonii.

  • Farming, Industry, Science, Money: Jeśli grasz w dużej lub ogromnej galaktyce, możesz zagiąć przeciwników błyskawicznym rozwojem ekonomicznym i naukowym. Wtedy wybierz raczej bonusy do produkcji, żywności, nauki lub finansów. Zanim dojdzie do pierwszych zbrojnych kontaktów, Ty zdążysz już odstawić w tyle przeciwników swoim zapleczem produkcyjnym. Bonusy te zdecydowanie odradzam w małych i średnich galaktykach. Ich korzyści widoczne są dopiero w późniejszej fazie gry, kiedy decyduje nie szybkość, a masa i zaplecze.
  • Ship Defense, Ship Attack: Nigdy ich nie stosuję"in plus" lub "in minus", bo sporo kosztują, a waleczność floty można nadrobić lepszym uzbrojeniem, komputerami celowniczymi lub doświadczeniem załóg. Wg mnie szkoda cennych punktów na nie. Lepiej już wziąć opcję "Warlord".
  • Ground Combat: Przydatna cecha, zwłaszcza na trudnych poziomach gry, kiedy przeciwnicy nie wahają się zajmować planet zamiast je niszczyć. Cecha ta ma również ogromne znaczenie podczas abordażu wrogich okrętów lub obronie własnych Baz Orbitalnych. Jedyny wyjątek, kiedy stosowałem tu ujemny modyfikator, to wybór cechy Telepathic (o tym niżej).
  • Spying: Warto stosować w kumulacji z Telepathic. Inaczej jest zbędne. Można stosować ujemne modyfikatory. Komputer rzadko stosuje sabotaż, a stratę jakiegoś wynalazku można przetrzymać.

Master of Orion II

28 grudnia 1996

PC
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
2002-12-22
19:04

zanonimizowany51734 Junior

Planety toksyczne: Niestety planet toksycznych nie można terraformizować, wiec ich maksymalne jest mocno ograniczone. Jadnak planete taka można przeludnić za pomocą Androidów. Przykładowo ... Jeśli toxyczna planeta osiągnełą już maksymalną możliwość zaludnienienia, przykładowo 13/13, to po wyprodukowaniu Android Work-era, czy Farmera okaże się, że zaludnienie planety wynosi 14/20. Zatem na taką planetę można jeszcze upchnąć jeszcze 7 androidów :)

Komentarz: zanonimizowany51734

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl