Life is Strange: Chrysalis, Rozdział 1 - solucja, opis przejścia
Na tej stronie poradnika do gry Life is Strange znajdziecie opis 1 rozdziału epizodu 1 Chrysalis. Opisaliśmy czynności, które trzeba wykonać w szkole. W tym miejscu możecie zdobyć osiągnięcie Macro Eyes.
Aktualizacja:
Rozdział 1

Po odzyskaniu panowania nad postacią rusz przed siebie i wejdź na wzniesienie widoczne na obrazku (to jedyna dostępna droga dlatego niemożliwym jest się zgubić). Podczas drogi gra wyświetlać będzie ci domyślne sterowanie, a więc jest to czas na oswojenie się z podstawową mechaniką gry.

Jak twoja postać się ocknie, rozejrzyj się po otoczeniu. Znajdziesz się w klasie, podczas wykładu a na twoim biurku leżeć będą przedmioty do zbadania. Jest to kolejna mechanika gry, która zostanie Ci przedstawiona. Interakcja Look (obejrzyj), odnosi się do przedmiotów czy ludzi, na które główna postać będzie miała jakikolwiek komentarz. Use (użyj) to interakcja związania z przedmiotami, które można użyć do rozwiązania zagadki. Photo (zrób zdjęcie) odnosi się do sytuacji, które warte są uchwycenia. Interakcje te są przypisane do kolekcji, które znaleźć możesz w swoim dzienniku. Jak tylko porozglądasz się po otoczeniu, kliknij na aparat (camera) i wykonaj "selfie" (take selfie). Po wykonaniu zdjęcia, odezwie się do ciebie profesor Mark Jefferson.
1.) You're askin me ? | Pyta pan mnie ? |
2.) I did know... | Wiedziałam to... |
Zaraz po rozmowie możesz wyjść z klasy. Zanim jednak to zrobisz porozglądaj się po otoczeniu a znajdziesz kilka ciekawych rzeczy.

Po wyjściu z klasy ponownie rozejrzyj się po holu i poprowadź konwersacje z rówieśnikami. Jak tylko sprawdzisz każdy zakamarek skieruj się do łazienki (damskiej). Będąc w łazience, podejdź do kranu i przemyj twarz (Faucet - Use). Jak do łazienki wleci motyl, podejdź do niego i zrób mu zdjęcie (butterfly - Take photo). Po wykonaniu zdjęcia pooglądaj cutscenkę, która wprowadzi cię do kolejnej mechaniki gry, cofania się w czasie.

Po obejrzeniu jak Nathan zabija dziewczynę, ponownie obudzisz się w klasie. Żeby zrekonstruować wydarzenia musisz ponownie wykonać selfie (camera - take selfie) po czym ponownie porozmawiaj z profesorem Jeffersonem.
1.) I feel sick | Źle się czuję |
2.) I have to use the bathroom | Muszę skorzystać z łazienki |
Obie powyższe odpowiedzi będą błędne, a gra wyświetli ci specjalną ikonę w lewym górnym rogu. Jeżeli takową zobaczysz, oznacza to że gra daje ci możliwość cofnięcia się w czasie z aktualnie posiadaną wiedzą oraz zmiany wydarzeń. Gra cofnie cię do momentu rozmowy z Jeffersonem, tym razem jednak będziesz znać poprawną odpowiedź.
1.) I feel sick | Źle się czuję |
2.) I have to use the bathroom | Muszę skorzystać z łazienki |
3.) The Daguerreian Process | Technika Daguerre'a |
Po odpowiedzi, zajęcia zakończą się. Podejdź do Jeffersona i porozmawiaj z nim oraz powtórz czynności z cofaniem czasu. Podczas rozmowy, kiedy nie znasz odpowiedzi, gra nigdy jej nie wyświetli więc musisz najpierw spróbować coś zrobić, a dopiero później cofać czas.

Po rozmowie z Jeffersonem wyjdź z klasy i udaj się na pomoc dziewczynie do damskiej toalety. Kiedy dotrzesz na miejsce powtórz wszystkie znane ci już kroki. Żeby uratować dziewczynę, musisz skorzystać z alarmu, który wisi na ścianie. Żeby jednak go użyć, musisz najpierw zbić ochronną szybkę młotkiem, który leży tuż pod wózkiem (Move). Po interakcji z alarmem i zabójstwie, cofnij czas do samego początku a twoją jedyną akcją będzie podniesienie młotka (inaczej nie zdążysz uratować dziewczyny).

Po obejrzeniu wydarzeń będziesz mógł spokojnie udać się na korytarz, gdzie czekać na ciebie będzie dyrektor szkoły. Podczas rozmowy gra zaoferuje ci wybór, który jest pierwszym ważnym wyborem w tym epizodzie.
1.) Report Nathan | Zgłaszasz Nathana dyrektorowi i wyjawiasz mu co się stało w damskiej toalecie |
2.) Hide the truth | Zatajasz informacje przed dyrektorem i nie mówisz mu co się wydarzyło |
Po rozmowie z dyrektorem udaj się do drzwi głównych szkoły i wyjdź na podwórze.
- Life is Strange - poradnik do gry
- Life is Strange: Life is Strange - Chrysalis - poradnik do gry
- Life is Strange: Chrysalis - wprowadzenie
- Life is Strange: Chrysalis, Rozdział 1 - solucja, opis przejścia
- Life is Strange: Chrysalis, Rozdział 2 - solucja, opis przejścia
- Life is Strange: Chrysalis, Rozdział 3 - solucja, opis przejścia
- Life is Strange: Chrysalis, Rozdział 4 - solucja, opis przejścia
- Life is Strange: Chrysalis, Rozdział 5 - solucja, opis przejścia
- Life is Strange: Chrysalis - Ważne wybory
- Life is Strange: Chrysalis - Decyzje
- Life is Strange: Chrysalis - Zdjęcia
- Life is Strange: Life is Strange - Chrysalis - poradnik do gry
Komentarze czytelników
Spolier goni spoiler. Radzę nie czytać tych "wypocin" jeśli ktoś nie chce psuć sobie przyjemności z gry.
Poradnik jest napisany super, ale trochę za dużo spoilerów.
cała gra jak przejść https://www.youtube.com/watch?v=APrz6JMxt94&list=PLI2HRQC_mAWQfiJImp193iWYl1tKT14Ii nie chcę być konkurencją dla gryonline, zawsze lepiej obejrzeć nić przeczytać pozdro
Epizod 5 Rozdział 1 finałowa walka. Żle jest rozpisana sekwencja. Polecam YT. https://www.youtube.com/watch?v=j-WlQ87uNIc
Czy zdjęcia, które robimy do albumu i są zarazem acziwkami, mają jakieś znaczenie dla przebiegu fabuły i zakończenia gry? Jestem w drugim epizodzie i do tej pory nie zebrałem dwóch.
Mam problem :/
Gdy podchodzę do drabiny i stoi wiadro mam tylko interakcję z drabiną,a nie z wiadrem :/
To psuje całą grę,bo nie mogę przejść dalej..
Jeśli moglibyście mi jakoś pomóc,dać rady co robić to byłbym wdzięczny .
nie wiem czy masz problem czy nie jeszcze ale to chyba powinno być w poradniku. Powiem tak, wiadro i woda.
Jak dojść do możliwości cofnięcia czasu podczas jazdy samochodem z Chloe w rozdziale 4? Według poradnika pisze, że się da by poznać prawidłową odpowiedź tylko jak do tego dojść?
Autorowi nic się nie pomyliło :). Decyzje napisałem w kolejności jaka zawarta jest w dzienniku a nie chronologicznie. Pozdrawiam.
Autorowi pomyliła się kolejność. Decyzja #3 dostępna jest dopiero po wyjściu z akademika, więc powinna być opisana jako siódma.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
