Layers of Fear 2: Sceny ucieczki i maszynownia - solucja opis przejścia

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Na tej stronie poradnika do gry Layers of Fear 2 opisujemy początkową część aktu 2. Sterowana postać musi w określonych miejscach ponownie uciekać przed potworem. Oprócz tego czeka ją sporo eksploracji i rozwiązywania zagadek. Dotyczą one między innymi uruchomienia dostaw prądu w maszynowni i odblokowania przejścia przy projektorze.

Niedaleko miejsca startu jest mały stolik z podartym zdjęciem z autografem - Sceny ucieczki i maszynownia | Solucja Layers of Fear 2 - Layers of Fear 2 - poradnik do gry

Niedaleko miejsca startu jest mały stolik z podartym zdjęciem z autografem. Po dotarciu do gabinetu zbadaj leżący na biurku aparat fotograficzny. Powtórz następnie tę czynność (załączy się zniekształcony przekaz zamiast komentarza).

Przypilnuj się w miejscu z dołączonego obrazka. Pojawi się tu wkrótce potwór i to kolejne miejsce, w którym można łatwo zginąć.

Rozpocznij bieg bez oglądania się za siebie - Sceny ucieczki i maszynownia | Solucja Layers of Fear 2 - Layers of Fear 2 - poradnik do gry

Rozpocznij bieg bez oglądania się za siebie. Przemierzaj kolejne korytarze aż dotrzesz do windy (powyższy obrazek). Przesuń szybko zasłonę i wskocz do pustego szybu windy. Bezpiecznie wylądujesz w maszynowni i uciekniesz potworowi.

Podejdź do pokazanej na obrazku dźwigni do kontrolowania prędkości statku - Sceny ucieczki i maszynownia | Solucja Layers of Fear 2 - Layers of Fear 2 - poradnik do gry

Podejdź do pokazanej na obrazku dźwigni do kontrolowania prędkości statku. Przesuń ją maksymalnie w lewo lub maksymalnie w prawo. Działanie to ma na celu wyłącznie przywrócenie dostaw prądu do okolicy, dzięki czemu łatwiej będzie ci się przemieszczać.

1 - Sceny ucieczki i maszynownia | Solucja Layers of Fear 2 - Layers of Fear 2 - poradnik do gry
W maszynowni do rozwiązania jest zagadka z kablem - Sceny ucieczki i maszynownia | Solucja Layers of Fear 2 - Layers of Fear 2 - poradnik do gry

W maszynowni do rozwiązania jest zagadka z kablem. Podejdź do kontaktu z obrazka 1 i wyciągnij z niego kabel elektryczny. Przejdź z kablem w prawo i umieść go w kontakcie z obrazka 2. Możesz już pociągnąć za dźwignię zlokalizowaną obok lampki. Pozwoli ci to kontynuować podróż przez maszynownię.

Podczas badania maszynowni zainteresuj się mijaną drabiną. Wyjdź po niej na górę i otwórz małą skrzynkę, w której pozostawiono fragment dziennika. Dopiero po odnalezieniu dokumentu zejdź na dół i dotrzyj do kolejnych metalowych drzwi.

Podążaj przez maszynownię ignorując manekiny - Sceny ucieczki i maszynownia | Solucja Layers of Fear 2 - Layers of Fear 2 - poradnik do gry

Podążaj przez maszynownię ignorując manekiny. Po drodze skorzystaj z drabiny. Po wkroczeniu na metalowy balkonik przejście dalej uniemożliwi gorąca para. Wejdź w interakcję z zaworem żeby zakręcić dopływ wody.

Po dotarciu do rozwidlenia skręć najpierw w prawo. Przejdź na koniec metalowych balkoników (powyższy obrazek) i podnieś slajd (znajdźkę). Dopiero teraz zainteresuj się lewym rozwidleniem, które prowadzi do nowych metalowych drzwi.

Kontynuuj przemarsz i zignoruj zniekształcenia obrazu - Sceny ucieczki i maszynownia | Solucja Layers of Fear 2 - Layers of Fear 2 - poradnik do gry

Kontynuuj przemarsz i zignoruj zniekształcenia obrazu. Po znalezieniu się z powrotem w jednym z korytarzy statku zbadaj zamkniętą bramkę. Zawieszono na niej ozdobę.

Dotrzyj do miejsca z powyższego obrazka. W korytarzu tym za chwilę ponownie pojawi się potwór.

Nie czekaj na pojawienie się potwora, tylko szybko wbiegnij do pierwszej kajuty po prawej stronie - Sceny ucieczki i maszynownia | Solucja Layers of Fear 2 - Layers of Fear 2 - poradnik do gry

Nie czekaj na pojawienie się potwora, tylko szybko wbiegnij do pierwszej kajuty po prawej stronie. Obróć się, zamknij drzwi i dodatkowo przekręć obrotowy mechanizm żeby uniemożliwić potworowi wbicie się do środka. Cierpliwie odczekaj w tym miejscu aż potwór straci zainteresowanie się i oddali się. Dopiero wtedy odblokuj drzwi i powróć do głównego korytarza.

Dotrzyj do nowej sali z projektorem, w której do rozwiązania jest kolejna zagadka - Sceny ucieczki i maszynownia | Solucja Layers of Fear 2 - Layers of Fear 2 - poradnik do gry

Dotrzyj do nowej sali z projektorem, w której do rozwiązania jest kolejna zagadka. Jest ona bardziej rozbudowana od tej z pierwszego aktu. Wejdź w interakcję z projektorem. Zacznij od zlokalizowania klatki z dużą liczbą kluczy. Podejdź do ekranu, dzięki czemu "zmaterializuje się" mały stolik z kluczem. Zabierz klucz i powróć do projektora.

Druga część zagadki dotyczy doprowadzenia do pojawienia się na ekranie drzwi - Sceny ucieczki i maszynownia | Solucja Layers of Fear 2 - Layers of Fear 2 - poradnik do gry

Druga część zagadki dotyczy doprowadzenia do pojawienia się na ekranie drzwi. Musisz zatrzymywać film kolejno na następujących klatkach:

  1. Klatka z framugą drzwi
  2. Klatka z właściwymi drzwiami
  3. Klatka z klamkami do drzwi

Po każdym użyciu projektora puść przycisk żeby obiekt na stałe pojawił się na ekranie. Podejdź po wszystkim do "świecącej się" gałki i otwórz drzwi żeby przejść przez ekran.

Podejdź do okiennicy i wejdź w interakcję z dzwonem - Sceny ucieczki i maszynownia | Solucja Layers of Fear 2 - Layers of Fear 2 - poradnik do gry

Podejdź do okiennicy i wejdź w interakcję z dzwonem. Wyrusz dalej. W pomieszczeniu z manekinem leżącym na łóżku interaktywnym obiektem jest telewizor. Zajrzyj do kolejnej kajuty i otwórz szufladę, a znajdziesz notatkę od szefa ochrony.

W okolicy tej do rozwiązania jest nowa zagadka z kłódką. Dotrzyj do kajuty z tablicą. Popchnij ją żeby uzyskać obrócony o 180 stopni kod - 482. Powróć do kłódki i wprowadź go.

W nowym korytarzu wejdź w interakcję z zaworem żeby ponownie pozbyć się gorącej pary - Sceny ucieczki i maszynownia | Solucja Layers of Fear 2 - Layers of Fear 2 - poradnik do gry

W nowym korytarzu wejdź w interakcję z zaworem żeby ponownie pozbyć się gorącej pary. Dokładnie zbadaj nowo odblokowany obszar, bo w zaciemnionym miejscu do zerwania ze ściany jest nowy plakat filmowy (Hamlet).

Wyrusz dalej. W jednym z pomieszczeń na szafie będzie siedziało dziecko, ale opcje interakcji nie są dostępne. Zbadaj natomiast interaktywny kompas. Dotrzyj do studni, do której musisz wskoczyć.

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl