Jak rozpętałem II wojnę światową: Informacje wstępne
Aktualizacja:
Wybór i tworzenie postaci
W wyborze postaci najlepiej kierować się współczynnikami życia, siły, inteligencji oraz charyzmy. Najbliżej takich statystyk punktowych, które nas interesują, jest Kowal i Kucharz. Proponuję wybrać Kucharza, biorąc pod uwagę jego siłę oraz punkty życia. Przy takim wyborze, punkty swobodne (5 pkt), które możemy dowolnie rozdać, najlepiej dodać do inteligencji (+3 pkt) oraz do charyzmy (+2 pkt). I to właśnie te dwie cechy trzeba rozwijać na samym początku gry, każdą z nich przynajmniej o +3 punkty. Potem możemy już spokojnie, według uznania, rozdzielać punkty na pozostałe cechy oraz zdolności.
Walka i poruszanie się po lokacjach
W grze spotkamy się z dość sporym arsenałem broni, poczynając od zwykłej maczety poprzez łuki, pistolety, karabiny, granaty a kończąc na panzerfauście. Inaczej mówiąc, dla każdego coś miłego. Broni brakować nie będzie, będzie można ją kupić, znaleźć w skrzyniach porozrzucanych po lokacjach czy też po prostu zabrać pokonanemu wrogowi. A wrogów jest wyjątkowo dużo, zwłaszcza w lokacjach położonych między jakimiś ważniejszymi miejscami, do których musimy się dostać. Przyjdzie nam walczyć z żołnierzami Afrika Corps oraz Arabami na pustyni, kanibalami w dżungli afrykańskiej jak i także mumiami w podziemiach. Walka sprowadza się do tego co zwykle, czyli: strzelamy, biegamy, przeładowujemy, znów strzelamy itd. Możemy się także natknąć na tak silne oddziały wroga, że będą one dla nas sporą przeszkodą. Najlepiej wtedy albo się szybko wycofać w celu wyleczenia oraz lepszego uzbrojenia się, albo po prostu wystarczy poruszać się biegiem po samych brzegach lokacji unikając walki.
Uwagi
1. Punkty doświadczenia przekazuj na samym początku gry, głównie na podniesienie poziomu charyzmy i inteligencji. Bez odpowiednio wysokiego poziomu tych cech, nie będziesz mógł przeprowadzić niektórych rozmów.
2. Skorzystaj z niskiego poziomu wrogów w Afryce oraz tego, że odradzają się oni w każdej z lokacji, żeby zdobyć jak najwięcej punktów doświadczenia.
3. Pamiętaj o zakupie apteczek.
4. Chcąc unikać walki, lokacje pokonuj poruszając się ich skrajami.
5. Zapisuj często stan rozgrywki ze względu na rozwój wydarzeń, jak i na niespodziewane samowyłączenia się gry.
6. Czasami brak jednego z przedmiotów uniemożliwia kontynuowanie rozgrywki, dlatego też zawsze upewniaj się czy kupiłeś/posiadasz dany przedmiot oraz czy przez przypadek go nie wyrzuciłeś/sprzedałeś.
Oznaczenia
Przedmioty, które trzeba zabrać.
Wypowiedzi, które trzeba wybrać w czasie rozmów.
Postaci, które spotykamy w grze.
Numery w tekście od [01] do [61] są odnośnikami do miejsc na mapach i screenach.
- Jak rozpętałem II wojnę światową ... - poradnik do gry
- Jak rozpętałem II wojnę światową: Jak rozpętałem 2 wojnę światową - poradnik do gry
- Jak rozpętałem II wojnę światową: Informacje wstępne
- Jak rozpętałem II wojnę światową: Prolog
- Jak rozpętałem II wojnę światową: Okręt
- Jak rozpętałem II wojnę światową: AKT 1 Mapa wybrzeża Afryki
- Jak rozpętałem II wojnę światową: AKT 1 cz.1
- Jak rozpętałem II wojnę światową: AKT 1 cz.2
- Jak rozpętałem II wojnę światową: AKT 1 cz.3
- Jak rozpętałem II wojnę światową: AKT 1 cz.4
- Jak rozpętałem II wojnę światową: AKT 2 Mapa Afryki
- Jak rozpętałem II wojnę światową: AKT 2 cz.1
- Jak rozpętałem II wojnę światową: AKT 2 cz.2
- Jak rozpętałem II wojnę światową: AKT 2 cz.3
- Jak rozpętałem II wojnę światową: AKT 3 Mapa krainy
- Jak rozpętałem II wojnę światową: AKT 3 cz.1
- Jak rozpętałem II wojnę światową: AKT 3 cz.2
- Jak rozpętałem II wojnę światową: Jak rozpętałem 2 wojnę światową - poradnik do gry
Komentarze czytelników
zanonimizowany438940 Junior
Czy ktoś może wie co trzeba zrobić w 1 akcie 4cz. bo byłem w sezamie i teraz jestem koło ubota i nie wiem co dalej trzeba zrobić. prosze o podpowiedz bo szału dostaje jak nie moge czegos przejść
mirencjum Legend
Idź do kapitana i porozmawiaj o naprawie okrętu. Kapitanowi nie spodoba się kolor żółty łodzi podwodnej i wyrzuci puszkę z farbą do wody. Idź na molo koło latarni morskiej Ladena bin Osady i wyłów murenę oraz puszkę farby. Murenę połącz ze skórą węża i taką murenę w przebraniu oddaj Fakirowi w Oazie. Przy okazji oddaj Jafarowi list od jego żony. Wróć do portu. W czasie ponownej rozmowy z kapitanem poproś Johanna o pomalowanie łodzi, gdy Ty będziesz odwracał uwagę kapitana.
zanonimizowany438940 Junior
dzieki ale problem w tym ze murene juz wyłowiłem i zaniosłem a z kapitanem o naprawie nie moge zagadac bo nie ma takiej opcji w rozmowach. co ty na to ??
zanonimizowany482250 Junior
panowie potżebuje pełny opis do tej gierki skąd moge go wziąsc nie moige znalesc może podacie skąd moge to sciągnąc z gury dziekuje
zanonimizowany641214 Junior
POMOCY!! TEN BINLADEN NIECHCE MI WYPOŻYCZYĆ WĘDKI
CO MAM ROBIĆ?
zanonimizowany957540 Junior
Witam! Otóż mam problem... W Akcie I wykonałem wszystkie polecenia do momentu, kiedy kapitan wyrzuca farbę do morza. Z poradnika wynika, że powinienem spotkać się z Fatimą, ale.... nigdzie jej nie ma ;( Wysłałem wcześniej Hassana do niej, ale teraz nie ma ani jego ani jej. Ktoś poradzi?? Z góry dzięki. Ave
zanonimizowany959522 Junior
Siemka.
Mam problem z uważeniem zupy dla Urlyka.
Wziołem składniki jakie trzeba i nie mogę wy
zanonimizowany1121835 Junior
lol kliknąłem start a03 i mnie wrzuciło do wioski kanibali
Centurix2137 Junior
Witam, nie jestem w stanie opuscic Afryki, gdy wsiadam do balonu gra się wywala.
Nie jestem również w stanie dać kapitanowi krokodyla w prezencie bo gdy wchodze na u-bota gra również się zacina i nie da się nic z tym zrobić.
Patche zainstalowane
Prosze o pomoc
arckal Junior
hmmm.... witam mam problem w akcie drugim gdy wyszedłem z wioski do której mam przynieść strażnika bo rozmowie z nim nie da się go ogłuszyć i związać ktoś wie co można z tym zrobić?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
