Gran Turismo 7: Wymagania sprzętowe i tryby graficzne na PS5

Ta strona poradnika do Gran Turismo 7 zawiera informacje o wymaganiach sprzętowych, kwestiach technicznych oraz dostępnych trybach graficznych na PS5.

Poradniki

Aktualizacja:

Spis treści

Na tej stronie poradnika do gry Gran Turismo 7 możecie znaleźć informacje na temat wymagań sprzętowych oraz kwestii technicznych. Dowiecie się m.in. o trybach graficznych, wydajności gry na PS5 oraz ewentualnych bugach i problemach z poprawnym działaniem gry.

Gran Turismo 7: Wymagania sprzętowe PS4 i PS5

  1. Gran Turismo 7 jest niestety produkcją dość wymagającą pod względem ilości wolnej przestrzeni na dysku twardym. W zależności od modelu konsoli powinna zająć na dysku około 107-110GB. Niestety w przeciwieństwie do Gran Turismo Sport nie przewidziano możliwości zmniejszenia rozmiarów instalacji poprzez rezygnację z instalacji niektórych Scapes (krajobrazów do robienia zdjęć).
  2. GT7 wymaga stałego połączenia z Internetem, gdyż jest to produkcja always online. Wymóg ten dotyczy niestety także zaliczania kariery singleplayer i nie ogranicza się wyłącznie do trybów wieloosobowych. Utrata połączenia z serwerami gry doprowadzi do przerwania aktualnego wyścigu lub aktywności. Rozgrywka offline jest z kolei pozbawiona sensu, bo nie pozwala ona na zapisywanie postępów.
  3. Do zmagań multiplayer wymagany jest aktywny abonament PS+. Na szczęście GT7 posiada znacznie więcej unikalnej zawartości singleplayer od swojego poprzednika i nie mając wykupionej subskrypcji PlayStation Plus możecie zajmować się mnóstwem różnych wyścigów, wyzwań i prób dla pojedynczego gracza, nie narzekając na brak atrakcji. Możliwe jest też awansowanie w grze i gromadzenie kredytów bez konieczności wykupienia PS+.

Tryby graficzne na PS5

Gran Turismo 7 w wersji na PlayStation 5 teoretycznie posiada dwa tryby graficzne, ale w rzeczywistości jest to tylko jeden tryb - Priorytet: Klatki na sekundę (Prioritise Frame Rate) - Gran Turismo 7: Wymagania sprzętowe i tryby graficzne na PS5 - Gran Turismo 7 - poradnik do gry

Gran Turismo 7 w wersji na PlayStation 5 teoretycznie posiada dwa tryby graficzne, ale w rzeczywistości jest to tylko jeden tryb - Priorytet: Klatki na sekundę (Prioritise Frame Rate). Dąży on do utrzymywania stałej liczby 60 klatek (niestety nie zawsze się to udaje) i odbywa się to kosztem nieco niższej jakości grafiki w wyścigach.

Drugi z trybów to Priorytet: Ray tracing (Prioritise Ray Tracing). Ma on niestety jedno bardzo poważne ograniczenie - ray tracing nie pojawia się w GT7 w trakcie właściwych wyścigów. Może się on załączać jedynie w trybach fotograficznych, przy powtórkach czy np. podczas wyświetlania modeli aut albo różnego rodzaju pokazowych dem po pozostawieniu gry w stanie bezczynności.

Bugi i problemy techniczne

Gran Turismo 7 przez zdecydowaną większość czasu jest w stanie zapełniać płynną animację i to zarówno na PS4 jak i PS5 - Gran Turismo 7: Wymagania sprzętowe i tryby graficzne na PS5 - Gran Turismo 7 - poradnik do gry

Gran Turismo 7 przez zdecydowaną większość czasu jest w stanie zapełniać płynną animację i to zarówno na PS4 jak i PS5. Głównym wyjątkiem od tej reguły jest tor Trial Mountain Circuit. Jest to zdecydowanie najbardziej wymagająca sprzętowo lokacja i jednocześnie najsłabiej zoptymalizowana, w rezultacie czego mogą się pojawiać nie tylko drobne przycięcia, ale również bardziej zauważalne chwilowe spowolnienia.

Wydajność gry mogą pogarszać dodatkowo trzy rzeczy:

  1. Oglądanie powtórek - GT7 zdarza się niestety przycinać podczas ich wyświetlania, zwłaszcza jeśli w kadrze pojawi się większa liczba pojazdów.
  2. Wyścigi w deszczu - strugi od jeżdżących aut mogą niestety nie tylko ograniczać widoczność, ale też powodować niewielkie spadki animacji.
  3. Wyścigi z udziałem dużej liczby pojazdów - dużo jest tu uzależnione od wybranego toru, ale na tych bardziej wymagających sprzętowo możecie odnotować przycięcia jeśli w zawodach bierze udział 16-20 pojazdów.

Gran Turismo 7 w dniu swojej premiery nie posiadało żadnych większych bugów. Nowe błędy wprowadziła niestety łatka 1.06, w tym takie, które w skrajnych przypadkach mogą uniemożliwiać progres czy doprowadzać do regularnego zawieszania się gry. Pozostaje mieć nadzieję, że kolejne aktualizacje GT7 usuną poważne błędy.

W trakcie przygotowywania niniejszego poradnika nie doświadczyliśmy żadnych problemów z serwerami Gran Turismo 7, które wydają się być bardzo stabilne. Nie powinniście się obawiać dyskomfortu wynikającego z wymogu always online, czyli konieczności stałego połączenia z serwerami gry.

Podobało się?

0

Gran Turismo 7

4 marca 2022

PlayStation
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Sportowe
2022-09-11
23:08

DURSON69 Chorąży

DURSON69

Zmieniło się coś od premiery w tym temacie?

Komentarz: DURSON69
2022-11-21
13:21

Maxspd78 Junior

Z mojego doświadczenia na dzień dzisiejszy najlepiej się zarabia na World Touring Car 600 - Tokyo Express za wyścig 12 okrążeń co zajmuje średnio 27 minut w moim przypadku jadąc NSX'17. Za pierwsze miejsce generuje 550K (z bonusem za czystą jazdę 825K co jest łatwe do osiągnięcia bo przypadkowe obcierki nie są karane).

Komentarz: Maxspd78
2022-12-27
13:24

marekp25 Junior

Witam, proszę o informację. Zauważyłem, że w grze GT7 na PS5 te same samochody mają różne przyspieszenia w zależności od pada. Wybierając te same auta do wyścigu dwuosobowego, na jednym padzie auto jeździ dużo szybciej. W czym może być problem?

Komentarz: marekp25
2023-01-17
16:22

yestri Generał

yestri

Witam. Odblokowałem menu 11 ale nie mam na mapie dostępnych wyścigów, żeby odblokować te auta z menu! Co robić?

Komentarz: yestri
2023-11-08
06:47

hahill1 Junior

Witam, czy odblokowują mapy w cafe odblokowuję je później do trybu split screen czy w trybie podzielonego ekranu jest ograniczona ilość map? Brakuje mi przede wszystkimGrind - Special Stage Route X Z góry dziękuję za pomoc

Komentarz: hahill1

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl