III. Kontratak | Rozdział 2- Wojna Zdobywcy | Gra o tron Początek
Aktualizacja:
III. Kontratak

1. Siedziba Rodowa
2. Kuźnie
3. Miejsca, z których nadciągają wojska nieprzyjaciela

Tym razem naszym celem będzie obrona przed wysyłanymi falowo oddziałami wroga. Jest to przede wszystkim sprawdzian znajomości zależności występujących między jednostkami (patrz: Jednostki), ale nie tylko. Musimy pamiętać bowiem o kilku bardzo istotnych elementach tego scenariusza, o których będzie mowa poniżej.

Pierwsza fala skupi się na zamku, dlatego nie musimy się specjalnie przejmować rozstawianiem jednostek (poza pozostawieniem łuczników oraz kuszników na tyłach). Wyślijmy jedynie oddział żołnierzy do obrony kuźni [#2] - po odparciu oddziałów łuczników i jeźdźców spod zamku będziemy mogli wesprzeć ich kolejnymi jednostkami. Co bardzo istotne, po zakończeniu pierwszej fali ataku, będziemy mieli do wyboru dwa oddziały pikinierów lub żołnierzy, którzy zasilą nasze szeregi. Wybieramy tych pierwszych.

Druga fala może stanowić pewne zaskoczenie, gdyż słaby atak na zamek to jedynie odwrócenie uwagi od silniejszego szturmu na kuźnie. Warto o tym pamiętać - przede wszystkim, nowe oddziały pikinierów wysyłamy bezzwłocznie pod kuźnie - tam, wraz z piechurami, będą w stanie odeprzeć atak wroga do czasu, gdy pod zamkiem nie będzie ani jednej nieprzyjacielskiej jednostki. Wtedy możemy wesprzeć oddziały na wschodzie jeźdźcami lub rycerzami. Możemy sie spodziewać kolejnego ataku pod zamkiem, jednak powinniśmy przez niego przebrnąć bez strat. Pamiętajmy, by chronić jednostki konne przed pikinierami.

Znów mamy wybór pomiędzy dodatkowymi oddziałami jeźdźców lub łuczników - wybieramy jeźdźców, gdyż w sytuacji kryzysowej są w stanie szybko przemieścić się pod kuźnie i odwrotnie. Trzecia fala rozpocznie się atakiem jeźdźców oraz żołnierzy na kuźnię, który ze spokojem odeprzemy dzięki rycerzom/jeźdźcom i dwóm oddziałom pozostawionych tam pikinierów. W międzyczasie jeźdźcy oraz łucznicy wroga pojawią się pod zamkiem, jednak pikinierzy wspierani przez łuczników oraz kuszników szybko się z nimi rozprawią. W tym momencie musimy pilnować naszego przywódcy, lorda Aegona, gdyż kolejna, ostatnia już szarża jeźdźców jest wymierzona bezpośrednio w niego. Warto więc przeprowadzić pikinierów spod kuźni pod zamek, gdyż są oni w stanie mocno spowolnić konnicę wroga.
0
- Gra o tron: Początek - poradnik do gry
- Gra o tron: Początek - poradnik do gry
- Rozdział 2- Wojna Zdobywcy
- I. Czerwona Twierdza | Rozdział 2- Wojna Zdobywcy | Gra o tron Początek
- II. Burzowe Ziemie | Rozdział 2- Wojna Zdobywcy | Gra o tron Początek
- III. Kontratak | Rozdział 2- Wojna Zdobywcy | Gra o tron Początek
- IV. Pakt | Rozdział 2- Wojna Zdobywcy | Gra o tron Początek
- V. Siła perswazji | Rozdział 2- Wojna Zdobywcy | Gra o tron Początek
- Rozdział 2- Wojna Zdobywcy
- Gra o tron: Początek - poradnik do gry
Komentarze czytelników
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
