Football Manager 2010: Interakcja

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Interakcja

Piłkarze

Piłkarze i kibice bywają ludźmi bez serca. Często nie wierzą w nasze umiejętności. Bywają niezadowoleni z gry zespołu, taktyki, a nawet nierzadko uważają, że znęcamy się nad nimi. Zdarza się to zwykle, gdy nie osiągamy wyników, nie zajmujemy spodziewanego miejsca w tabeli. Zawodnicy potrafią opuszczać treningi, zachowywać się w stosunku do nas niezbyt poprawnie. Trzeba ich czasem nawet ukarać. W grze są i takie narzędzia dostępne.

Zawodników możemy karać na trzy sposoby: ostrzeżeniem, tygodniowym i dwutygodniowym zablokowaniem pensji. Na każde upomnień zawodnicy reagują zupełnie inaczej. Jeden przejdzie obok ostrzeżenia zupełnie niewzruszony, inny po prostu obrazi się. Trzeba znać charakter piłkarzy, co przychodzi z długością pracy. Koniecznie karzmy za czerwone kartki, które zostały sprawiedliwie otrzymane.

Chwalić bądź ganić piłkarzy można wtedy, gdy w ostatnich kilku meczach pokazali naprawdę wysoki poziom, ewentualnie bardzo słaby. Nie należy z tym przesadzać. Dwa lub trzy razy na pół sezonu wystarczy inaczej piłkarze nie będą na to zwracali uwagi. W ten sposób zyskujemy sympatię piłkarzy oraz kibiców.

W interakcjach pomagają krótkie opisy o zadowoleniu piłkarza. - Interakcja - Prowadzenie klubu - Football Manager 2010 - poradnik do gry
W interakcjach pomagają krótkie opisy o zadowoleniu piłkarza.

Zarząd

Głównym jego zadaniem jest przydzielanie nam pieniędzy na transfery. Tyle nas właściwie interesuje. Ale można nieco z nim ponegocjować (Nazwa zespołu -> Sztab szkoleniowy -> Prośba do zarządu ).

Oto możliwości:

  • Rozbudowa stadionu - stosujemy, gdy jesteśmy przekonani, że klub się rozwija i jest większe zainteresowanie, co mogłoby przynieść dodatkowe przychody.
  • Rozbudowa bazy treningowej - również w przypadku rozwoju klubu, ale też, gdy myślimy o długiej pracy w klubie; rozbudowa bazy wiąże się z poprawieniem szkolenia piłkarzy i ich szybszym i lepszym rozwoju.
  • Rozbuduj obiekty młodzieżowe - podobnie jak wyżej, ale ze wskazaniem na szkolenie młodzieży.
  • Poproś o klub filialny - w momencie, gdy poszukujemy współpracy z jakimś klubem w celu wypożyczenia własnych piłkarzy itp.
  • Dodatkowe fundusze na transfery - zalecana ostrożność. Stosować należy jedynie, gdy zarząd naprawdę nam ufa.
  • Dodatkowe fundusze na płace - podobnie jak powyżej.
  • Więcej czasu na przebudowę zespołu - zalecane jeśli drużynie wiedzie się nienajlepiej. Starajmy się tego nie używać, jeśli nie potwierdziliśmy jeszcze swoich możliwości.
  • Poproś o nowy kontrakt - możemy się o niego starać, ale dopiero, gdy cokolwiek osiągniemy.
  • Wymiana murawy - gdy stwierdzimy, że murawa na stadionie jest w opłakanym stanie i przeszkadza w grze zespołu, szczególnie w warunkach zimowych.
Podstawowe zaufanie zarządu oraz kibiców. Na to także należy zwracać uwagę. - Interakcja - Prowadzenie klubu - Football Manager 2010 - poradnik do gry
Podstawowe zaufanie zarządu oraz kibiców. Na to także należy zwracać uwagę.

Media

Wypowiadając się na konferencjach prasowych, optymalnie najlepiej być realistą, który ostrożnie omawia rywali i nie jest skory do dzielenia się własną opinią o transferach klubu. Przeważnie dzięki takiemu postępowaniu wpłyniemy pozytywnie na morale zespołu. Roztropność szczególnie wskazana jest podczas pierwszych konferencji w nowych klubach. Później, gdy nasze zaufanie będzie znacznie większe, nie jest to już takie ważne.

Tak naprawdę konferencje prasowe są w tej grze dużym utrapieniem, co ujawnia się dopiero po większym zapoznaniu z grą. Są nudne i powtarzalne. Najlepszym sposobem jest branie udziału w konferencjach dotyczących ważnych spotkań dla drużyny; na pozostałe wysyłamy asystenta. Można też ustawić, by asystent brał udział we wszystkich konferencjach (Nazwa drużyny -> Informacje -> Ustawienia zespołu -> Opcje asystenta ), ale najpierw sprawdźmy, jak będzie sprawował się przy kontaktach z mediami (Trener /Asystent -> Profil -> Osobiste -> Kontakty z mediami ).

Finanse klubu

Właściwie zespół to firma, która powinna przynosić pieniądze, a w parze powinny iść sukcesy. Niestety, jak to często bywa kupimy zawodników, a później klub się stacza i kasa zmniejsza się. Niejednokrotnie obejmując drużynę zauważymy, że nie mamy żadnych pieniędzy, a dodatkowo finanse są na minusie. Będziemy wtedy musieli budować drużynę na zawodnikach nie mających obecnej zatrudnienia. Przychody z klubu zwiększa się: powiększaniem pojemności stadionu, sprzedażą piłkarzy, przychodami z praw telewizyjnych, sprzedażą piłkarzy a także najważniejszym: wygrywaniem wysokiej klasy rozgrywek.

Jeśli kasa w klubie pusta (Nazwa zespołu -> Finanse -> Stan konta ), to niestety nie uzyskamy przychodów ze sprzedanych piłkarzy (% dochodów z transferów do wykorzystania).

Nie zapominajmy by nie przesadzić z budżetem płacowym. Nie jest to dobrze odbierane przez zarząd, a też czyni niepotrzebnie straty.

Smutna informacja o budżecie transferowym. Pozostaje jedynie sprzedaż piłkarzy. - Interakcja - Prowadzenie klubu - Football Manager 2010 - poradnik do gry
Smutna informacja o budżecie transferowym. Pozostaje jedynie sprzedaż piłkarzy.

Football Manager 2010

30 października 2009

PC PlayStation
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl