Poradnik do gry - Porady ogólne | Enemy Territory Quake Wars
Aktualizacja:
- Za każdym razem, gdy przesuwa się linia frontu, jeden ze szpiegów/infiltratorów musi ustawić nowy radar do wykrywania wrogich jednostek. Analogicznie, radiooperator/opresor powinien wezwać zrzut systemu do obrony przed artylerią.
- Odróżnianie kolegów z drużyny od przebranych szpiegów/infiltratorów to niemała sztuka. Można ustalić tożsamość podejrzanego osobnika poprzez strzelenie do niego. Inne metody to zwykła obserwacja - jeśli nie biegnie w kierunku walk, jeśli nie trzyma w rękach nic innego poza karabinkiem/rozpruwaczem lub nożem/szpikulcem, to mamy do czynienia z wrogiem w przebraniu;
- Pojazdy da się niszczyć nawet strzałami ze zwykłego karabinu. Jeśli na swojej drodze napotkamy mocno zniszczony wóz kierowany przez wroga, nie ma sensu marnować granatów na niego. Wystarczy oddać parę strzałów, by pojazd eksplodował;
- Zdecydowana większość pojazdów ma przyspieszenie. Warto z niego korzystać, by szybciej dostać się do określonego miejsca oraz by zwiększyć swoje szanse przeżycia podczas ucieczki przed przeciwnikiem;
- Pojazdy posiadają także wabiki, które mogą zmylić nadlatujące rakiety. Wabiki działają skutecznie, gdy do pojazdu strzelają piechociarze z rakietnicami. Niestety, wieżyczki przeciwpancerne mają zbyt dużą szybkostrzelność, by zwodzić ich pociski przez dłuższy czas;
- Grając jako radiooperator/opresor, korzystaj ze swojej artylerii. Jeśli jednak coś nie pozwala Ci namierzyć celu (np. ściana budynku), można nad przeszkodą przerzucić znacznik nalotu;
- Na większości map umieszczone są budynki o dość skomplikowanych układach pomieszczeń. Dobrze jest zapoznać się z nimi, np. podczas gry z botami, zanim ruszy się do walki z graczami z krwi i kości;
- Wykonywanie celów, takich jak wysadzanie obiektów w powietrze lub konstruowanie mostów/laserów górniczych trwa kilka chwil. Zanim wykonawca czynności przystąpi do realizacja zadania, musi albo upewnić się, że ma go kto ubezpieczać, albo sprawdzić czy nie ma wrogów w pobliżu. Ponieważ gracze odradzają się w ETQW w tym samym momencie co kilkadziesiąt sekund, ich ataki nie są nieustanne, lecz mają charakter falowy. Dlatego też często jest tak, że albo przeciwników w pobliżu nie ma, albo jest ich cała chmara;
- Gdy technik Stroggów tworzy główny punkt odradzania na ciele poległego wroga, możemy się w nim odrodzić tylko wtedy, gdy go sobie wcześniej zaklepiemy. Wystarczy stanąć przy stworzonej przez technika strukturze i nacisnąć klawisz użycia, by potem móc z niej skorzystać. Wolny punkt odradzania charakteryzuje się stojącymi prosto do góry podłużnymi elementami (zdjęcie po lewej), natomiast zaklepany punkt wygląda tak jak na zdjęciu po prawej;
![]() | ![]() |
- I teraz najważniejsze - Enemy Territory: Quake Wars to gra zespołowa! Wybierając konkretną klasę, godzisz się na wykonywanie związanych z nią obowiązków!
0
Komentarze czytelników
oko2003 Chorąży
Ta gra jest kiepska pogralem w to troche i uwarzam ze battlefield 2 jest duzo lepszy!!!!!!!!!!!!
zanonimizowany352655 Chorąży
@oko2003
To idź graj w BF2 , a nie wypisujesz takie głupoty ...
A co do poradnika , kawał naprawdę dobrej roboty. Wiadomo że jeśli ktoś niewtajemniczony odpali grę to nie prędko się odnajdzie , a ten poradnik znacznie mu to ułatwi :)
zanonimizowany503404 Legionista
Poradnik bardzo fajny! Pomógł mi w grze :)
Gratulacje dla autora :-)
Mateusz16 GDF Legionista
Cześć. Mam pytanie. Jak w tej grze tworzy się serwer i co zrobić gdy po 5 minutach gry na serwerze wyrzuca cię z niego ponieważ minął czas punkbustera. O co chodzi? Pomóżcie.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.