Island | Pola bitew | Enemy Territory Quake Wars
Aktualizacja:
Island

Strona atakująca: GDF
Strona broniąca: Strogg
Cele główne:
1. Inżynier GDF musi zbudować generator, aby otworzyć bramę;
2. Żołnierz GDF powinien wysadzić drzwi, za którymi znajduje się dysk z danymi;
3. Jakakolwiek jednostka musi zabrać dysk z danymi. Należy go dostarczyć do wieży łączności.
Cele poboczne:
1. Zajmij punkt odradzania w bunkrze;
2. Zniszcz drzwi bunkra;
3. Zajmij punkt odradzania na posterunku;
4. Zbuduj wieżę strażniczą.
Opis operacji:
GDF: Na samym początku dobrze byłoby zająć punkt odradzania w bunkrze (cel poboczny 1). Stamtąd można szybciej atakować Stroggów chroniących uszkodzony generator. Trzeba się jednak pospieszyć, bo wróg zechce wezwać w tę okolicę kilka wieżyczek przeciwpiechotnych. Do ich zlikwidowania najlepiej nadają się żołnierze z rakietnicami. Wewnątrz bunkra, w którym ma powstać generator powinni walczyć medycy z inżynierami. Największym problemem w środku będzie obecność wrogich min. Rozkład pomieszczeń świetnie widać na minimapie, więc można szybko się w nim rozeznać. Nad bunkrem znajdują się drzwi, które żołnierz może zniszczyć ładunkiem wybuchowym. Za tymi drzwiami ukryte jest zejście na balkonik, z którego doskonale widać generator. Ciężko jednak wypatrzeć stamtąd przeciwników stojących tuż przy ścianach pomieszczenia.
Kolejny cel znajduje się na wschodzie wyspy. Po raz kolejny trzeba błąkać się po korytarzach bunkra, by dotrzeć do drzwi, które żołnierze muszą zniszczyć ładunkami wybuchowymi. Stroggowie prawdopodobnie postawią przed bunkrem swoje wieżyczki, ale naloty, czołg oraz wyrzutnie rakiet żołnierzy powinny dać im radę. Dla szaleńców proponuję metodę polegającą na wzięciu małego, szybkiego pojazdu (Pancernik wydaje się być w sam raz) i szybkim wjechaniu do bunkra. Po wysiadce wewnątrz systemu korytarzy można ruszyć do celu. Niezależnie od sposobu pokonania/ominięcia wieżyczek, w środku trzeba uważać na miny pozakładane przez nieprzyjaciół. Atakować powinni żołnierze, wspomagani przez sanitariuszy. Jeden inżynier również by się przydał, na przykład do rozłożenia min przy założonym przez żołnierza ładunku wybuchowym.
Znajdujący się za drzwiami dysk z danymi trzeba zanieść do nadajnika. Może to zrobić każda jednostka. Możemy wyróżnić trzy drogi do celu. Pierwsza z nich to ubita droga, po której można się poruszać nawet czołgiem. Jeżeli drużyna jest świetnie zorganizowana, może spróbować dostarczyć dysk np. w jakimś pojeździe, ale ogólnie nie polecam tej metody. Druga droga wiedzie przez lasek, pod którym znajduje się bunkier z celem głównym nr 2. Najlepiej poruszać się tam na piechotę, ale z kolei wieżyczki przeciwpiechotne oraz wraży wojacy mogą znacznie uprzykrzyć tam życie. Artyleria i żołnierze z wyrzutniami rakiet w pewnej mierze rozwiążą ten problem, lecz mimo to wybranie tej drogi do celu wymaga zgrania i skupieniu uwagi na ochronie gracza z dyskiem. Najciekawszym sposobem na dostarczenie dysku jest niewątpliwie droga morska. Na powyższej mapie zaznaczona została żółtymi strzałkami. Bunkier, w którym wykonywany był cel nr 2 składa się m. in. z groty, w której można znaleźć jedną łódź Dziobak. Można ją wykorzystać do tego, by dostać się na niewielką ścieżkę na tyłach wroga, prowadzącą prosto do nadajnika. Wadą takiego rozwiązania jest niewielka grupa uderzeniowa - tylko dwóch graczy może siedzieć w jednym Dziobaku. Taka łódź musi być wspierana najlepiej przez inne jednostki pływające (w głównej bazie GDF można znaleźć takie dwie) oraz amfibie Trojan. Te ostatnie są szczególnie ważne, albowiem mogą z powodzeniem niszczyć maszyny latające, no ostrzał których wystawione są Dziobaki. Gracz z dyskiem musi skorzystać z konsoli w nadajniku, by zakończyć misję sukcesem.
Strogg: Pierwszy i drugi cel można bronić według tych samych reguł. Chodzi mianowicie o rozlokowanie wieżyczek, założenie min i zgrupowanie piechoty w bezpośrednim sąsiedztwie celu. Miejsca, w którym GDF chce postawić generator, musi bronić spora liczba techników i konstruktorów. Na zewnątrz powinni toczyć walki żołnierze i opresorzy. Ciężko będzie powstrzymać GDF przed zajęciem wysuniętego punktu odrodzenia w bunkrze, więc lepiej oddać trochę pola i skupić się na obronie. Ochrona drzwi znajdujących się nad bunkrem rzadko kiedy nastręcza trudności... o ile w ogóle przeciwnicy zdecydują się je wysadzić.
Ochrona drzwi pomieszczenia z dyskiem to powtórka z rozgrywki, z tym że teraz nie trzeba martwić się o to, że wróg otworzy sobie dodatkowe drogi do celu. Jedyna różnica polega na tym, że na placu przed bunkrem można rozstawić jedną wieżyczkę przeciwpancerną, albowiem przeciwnik wyśle do boju czołg. Gdyby wieżyczka nie mogła dać sobie rady, może ją wspomóc Dręczyciel i Plugawiec. Nie zmienia to jednak faktu, że większa część drużyny powinna siedzieć w bunkrze i pilnować dysku. Najlepiej, gdyby byli to konstruktorzy (nie tylko założą miny, ale i zdemontują ładunki podłożone przez GDF) oraz technicy.
Jeśli wrogowie zdołają wysadzić drzwi, trzeba będzie ochraniać nadajnik. Miny oraz wieżyczka tuż przy samym nadajniku powinny wystarczyć. Dobrze by było, gdyby konstruktor instalujący ten cały sprzęt obserwował wąską ścieżkę znajdującą się na tyłach. Wróg może nadejść właśnie stamtąd. Cała reszta drużyny powinna skoncentrować się na przestrzeni między nadajnikiem, a bunkrem z dyskiem. Powstrzymywanie GDF przed skorzystaniem z najkrótszej drogi należy do zadań Plugawca, artylerii oraz piechoty (wyposażonej w rozpruwacze). Porozstawianie w tej okolicy wieżyczek przeciwpiechotnych znacznie utrudni zadanie przeciwnikom. W celu przeszkodzenia wrogom w wykonaniu celu, można wziąć klasę konstruktora i - w momencie, gdy dysku nie ma w bunkrze - zaminować pomieszczenie, do którego zwracany jest dysk, kiedy przejmie go jeden ze Stroggów. Biegnący po niego powtórnie wojacy GDF będą ginąć nim chwycą walizkę :)
0
- Enemy Territory: Quake Wars - poradnik do gry
- Enemy Territory: Quake Wars - poradnik do gry
- Pola bitew
- Informacje wstępne | Pola bitew | Enemy Territory Quake Wars
- Area 22 | Pola bitew | Enemy Territory Quake Wars
- Ark | Pola bitew | Enemy Territory Quake Wars
- Canyon | Pola bitew | Enemy Territory Quake Wars
- Island | Pola bitew | Enemy Territory Quake Wars
- Outskirts | Pola bitew | Enemy Territory Quake Wars
- Quarry | Pola bitew | Enemy Territory Quake Wars
- Refinery | Pola bitew | Enemy Territory Quake Wars
- Salvage | Pola bitew | Enemy Territory Quake Wars
- Sewer | Pola bitew | Enemy Territory Quake Wars
- Slipgate | Pola bitew | Enemy Territory Quake Wars
- Valley | Pola bitew | Enemy Territory Quake Wars
- Volcano | Pola bitew | Enemy Territory Quake Wars
- Pola bitew
- Enemy Territory: Quake Wars - poradnik do gry
Komentarze czytelników
oko2003 Chorąży
Ta gra jest kiepska pogralem w to troche i uwarzam ze battlefield 2 jest duzo lepszy!!!!!!!!!!!!
zanonimizowany352655 Chorąży
@oko2003
To idź graj w BF2 , a nie wypisujesz takie głupoty ...
A co do poradnika , kawał naprawdę dobrej roboty. Wiadomo że jeśli ktoś niewtajemniczony odpali grę to nie prędko się odnajdzie , a ten poradnik znacznie mu to ułatwi :)
zanonimizowany503404 Legionista
Poradnik bardzo fajny! Pomógł mi w grze :)
Gratulacje dla autora :-)
Mateusz16 GDF Legionista
Cześć. Mam pytanie. Jak w tej grze tworzy się serwer i co zrobić gdy po 5 minutach gry na serwerze wyrzuca cię z niego ponieważ minął czas punkbustera. O co chodzi? Pomóżcie.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.