Terminologia | Informacje wstępne w Dragon Ball Xenoverse
Aktualizacja:
Terminologia
Gry z gatunku bijatyk najczęściej posiadają własną terminologię specyficzną dla danego tytułu, gdzie w różny sposób opisywane są elementy interfejsu, a przede wszystkim metod walki i technik. Poniżej mały słowniczek - zbiór określeń używanych w poradniku i w grze.
Combo - podstawowe pojęcie z zakresu gier - oznacza nieprzerwaną kombinację ciosów wykonaną z połączenia wielu ciosów/technik, które najczęściej trudno przerwać, a zarazem wyprowadzają potężne obrażenia.
Finisher - oznacza technikę/cios kończący walkę - w tej pozycji wykonywanie finisherów z pomocą mocniejszych technik (efektownie) nagradzane jest dodatkowym doświadczeniem.
Health Points (HP) - czyli punkty zdrowia, to jak długo ty lub przeciwnik możecie wciąż walczyć.
Time Patrol (TP) - są to zadania głównej kampanii dla pojedynczego gracza.
Parallel Quest (PQ) - to wyzwania pokonywane w drużynie, maks. 3 osobowej, dostępne również w grze sieciowej.
Zeni - jednostka monetarna występująca w grze.
Kapsuły (Capsules) - to rzecz znana tylko ze świata Dragon Ball - są to małe kapsułki, które mogą magazynować różne rzeczy - w grze wykorzystywane są do leczenia i regeneracji w trakcie walki.
KI - jeden z typów energii występujących w grze, służy do wykonywania technik.
KI Blast - pocisk z użycia energii KI - w domyśle przycisk wystrzeliwujący pocisk lub odpowiednia technika.
Boost - czyli przyspieszenie wykonywane odpowiednim klawiszem, by szybciej poruszać się po arenie w locie.
Scouter - jest to specjalne urządzenie spełniające rolę radaru. Pokazuje cele, ukryte przedmioty i postacie.
Strike - pod tym wyrażeniem rozumiemy "uderzenie", czyli wszystkie techniki w grze, które opierając się na kombinacjach ciosów.
Z-Soul - specjalny element wyposażenia o specjalnych właściwościach. Umożliwia np. podniesienie statystyk, regenerację Ki, zwiększenie efektywności danych rodzajów ataków itp.
0
- Dragon Ball: Xenoverse - poradnik do gry
- Dragon Ball: Xenoverse - poradnik do gry
- Informacje wstępne
- Miasto Tokitoki | Informacje wstępne w Dragon Ball Xenoverse
- Interfejs i Scouter | Informacje wstępne w Dragon Ball Xenoverse
- Rangi i doświadczenie | Informacje wstępne w Dragon Ball Xenoverse
- Atrybuty | Informacje wstępne w Dragon Ball Xenoverse
- Terminologia | Informacje wstępne w Dragon Ball Xenoverse
- Tworzenie postaci | Informacje wstępne w Dragon Ball Xenoverse
- Wyposażenie | Informacje wstępne w Dragon Ball Xenoverse
- Smocze Kule i odblokowywanie postaci | Informacje wstępne w DB Xenoverse
- Częste pytania i odpowiedzi | Informacje wstępne w Dragon Ball Xenoverse
- Informacje wstępne
- Dragon Ball: Xenoverse - poradnik do gry
Komentarze czytelników
Teekun Junior
Jak mieć ogon u saiyana? Da się mieć poziom SSJ 3?
Kondzio8 Konsul
Z tego co pamiętam miecza nie da sie uzywać.
Poziomu SSJ 3 niestety nie da sie osiągnąć.
jmajewski238 Junior
poradnik fajny ale za resztę trzeba płacić dlatego dla mnie poradnik jest nie dokączony
Bosser97 Junior
Mam problem z grą. Skończyłem fabułę zebrałem wszystkie jaja ze szczelin czasu (jest ich 5) oddałem Najwyższej Kai i tu jest problem bo nic dalej się nie dzieje. A wiem że jest coś jeszcze ponieważ nie mam wszystkich parallel questów odblokowanych wie ktoś w czym tkwi problem??
Hahahahahahaha kurwa dopiero się zorientowałem że to jest strona Dragon Ball Xenoverse ale pierwszej części a mi chodziło o 2 :D
Erle20 Junior
Mam pytanie odnośnie wersji 2 czy ktoś mi mógłby wytłumaczyć jak włączyć tam tryb single player żeby cały czas mi się nie wyświetlało że muszę kupić subskrybcję i tak dalej
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
