Company of Heroes Kompania Braci: Misja 5 - Montebourg (1) - solucja
Aktualizacja:
Misja 5 "Montebourg"
![]() | Cele główne : [*1] Uratować żołnierzy z kompani D [*2] Zabezpieczyć drogę [*3] Ochronić konwój pojazdów Redball Express Cele dodatkowe : [*] Zniszczyć niemiecką bazę Cele "medalowe" : [*] Zniszczyć niem. grupę pancerną (nagroda: odznaczenie "Distinguished Service Cross") Uwagi: To misja, w której przeciwnik często będzie cię nękał walką podjazdową - używał będzie generalnie pojazdów pancernych, motocykli a z piechoty - głównie saperów. To także pierwsza misja, w której budujesz poważniejszą bazę i roznosisz w pył bazę przeciwnika. |
Zaczynasz z trzema czołgami średnimi Sherman (z 75mm armatą), taką samą liczbą Greyhoundów (samochód pancerny), transporterem i drużyną strzelców. [1] Na początku musisz jak najszybciej pomóc schwytanym w pułapkę (w zabudowaniach na środku planszy) żołnierzom z kompani D [*1] .
![]() [1] | ![]() [2] |
Rozdziel siły mniej więcej na pół - wszystkie 3 Greyhoundy poślij na północ lewym poboczem głównej drogi (używając rozkazu ruch z atakiem - attack move), z kolei wszystkie Shermany powinny pojechać na dziedziniec pośród zabudowań w których dzielnie bronią się chłopaki z Dog Company. Zaraz za murkiem, który widzisz na pierwszym obrazku twoje samochody pancerne napotkają pierwszych Fryców (piechurów) starających się dołączyć do Niemców, którzy osaczyli jankesów z kompanii D. Nie powinni jednak daleko zabiec ... Tą jedną drużynę strzelców, którą oddano ci do dyspozycji załaduj do transportera a jego poślij za Greyhoundami. Wysadź strzelców przy budynku koło którego napotkałeś pierwszych wrogów i wejdź nimi do środka - od tego momentu domek ten będzie twoim sztabem. Od razu rozpocznij w nim produkcję 3 sekcji saperów. Strzelcami opuść budynek prawie zaraz po wejściu do niego (tylko po to by go formalnie przejąć) i ruszaj za Greyhoundami jadącymi dalej na północ. Transporter może tu zostać, będzie służył za dyliżans wyprodukowanym tutaj jednostkom piechoty (będziesz je nim rozwoził po mapie). [2]
Kawałek dalej za budynkiem sztabu Greyhoundy napotkają kolejnych Szkopów, również starających się dostać na środek mapy - wystrzelaj tylu z nich ilu zdołasz, cały czas zmierzając na północ. Zauważ, że tuż koło tych Szwabów stoi porzucona armata ppanc. - biała kropka na mojej mapie (Niemiaszki nie powinny wpaść na pomysł użycia jej przeciw tobie). Przejmij ją drużyną strzelców (tymi którzy zostaną po tej krótkiej operacji wróć w okolice sztabu uzupełnić stan osobowy drużyny a potem znowu biegnij nimi na północ by przejąć jeszcze jedną armatę i znowu wróć i jeszcze raz na północ). Armatę potocz za samochodami pancernymi. Jeśli w sztabie powstała już pierwsza sekcja saperów również mogą zaiwaniac na północ, po drodze przejmując pierwszy punkt amunicyjny. Jeszcze dalej, przy lewym skraju mapy Greyhoundy napotkają 1-2 drużyny Niemców z Panzerschreckami - wykończ wroga nie podjeżdżając zbyt blisko (możesz pomóc sobie armatą, którą toczysz w tym kierunku i saperami). Potem całą tą bandą (saperzy, działa ppanc. ruszaj do pierwszego budynku stojącego przed punktem paliwowym - widać go w oddali na obrazku. [3] W tamtym miejscu zorganizujesz punkt oporu (Niemcy będą cię niedługo nękać kontratakami m.in. z północy, starając się dostać do twojego sztabu i obrócić go w perzynę). Greyhoundy mogą wrócić w okolicę twojego sztabu by go chronić przed niemieckimi nękającymi atakami z południowego-wschodu.
![]() [3] | ![]() [4] |
Na razie jednak przenieśmy się do kompani D broniącej się w zabudowaniach. Twoje Shermany już powinny tu dotrzeć - wjedź nimi na dziedziniec pośrodku i wybij do nogi wszystkich Fryców (jakieś 3 drużyny) oblegających budynki. Po chwili bramą od północy zjawią się kolejne 3 drużyny Niemiaszków i samobieżne działo szturmowe Stug. Jeśli zdążysz przedtem ustawić czołgi podobnie jak na obrazku (jeden przodem do wejścia, dwa po bokach), Stug rychło zamieni się w dymiący wrak a tylko jeden z twoich czołgów odniesie uszkodzenia. [4] Zacznij naprawiać go saperami z kompani D - dostaniesz ich pod kontrolę kiedy odeprzesz wszystkich pchających się tu Niemców, wypełniając tym samym pierwsze zadanie - uratowania chłopaków z Dog Company [*1] .
Drużynę tutejszych strzelców (kompania D) wyślij zaś, razem z jednym czołgiem na wschód, drugiego tanka poślij na zachód, pod budynek koło którego masz organizować punkt oporu. Na wschodzie rozpraw się z dwiema drużynami Szkopów w zabudowaniach przy skraju mapy. [5] Zmierzając tutaj możesz po drodze przejąć punkt/sektor amunicyjny a po załatwieniu tych Frycków - pobliski punkt paliwowy (ale nie stawiaj na nich jeszcze posterunków obserwacyjnych, zostaw to saperom). Potem zbierz strzelcami jakiegoś Panzerschrecka, który powinien się ostać po Niemcach i wsadź ich do budynku, który widzisz u góry obrazka, swój czołg postaw pomiędzy domkiem a prawym (wschodnim) skrajem planszy [5].
![]() [5] | ![]() [6] |
Doślij tu jedną sekcję saperów, których miałeś produkować (po drodze niech opanują punkt strategiczny i paliwowy przy głównej drodze, najlepiej stawiając na nich od razu posterunki obserwacyjne - o ile dysponujesz już odpowiednią ilością surowców). Przejmowanie punktów strategicznych położonych wzdłuż drogi ma na celu zabezpieczenie jej [*2] , co jest drugim zadaniem głównym w tej misji. Napraw saperami czołg, potem również umieść ich w budynku ze strzelcami (wcześniej stawiając posterunek obserwacyjny na pobliskim punkcie paliwowym). Tu również zorganizujesz punkt oporu (zaczynamy więc powoli tworzyć już całą jego linię), Adolfy także będą próbować przenikać tędy na południe - w mojej grze kursowali tą trasą szaleni motocykliści (w ogóle Fryce w tej misji uwielbiają pchać się do ciebie oboma skrajami mapy) [6]. A celem całej tej podróży na wschód było opanowanie tego sektora, by odciąć od północnych terytoriów (niemieckich) południowe rejony mapy opanowane już, jak się niebawem przekonasz, przez Niemców.
0
Komentarze czytelników
zanonimizowany427987 Junior
Może ktoś mi podpowie dlaczego niemogę wgrać patcha wyskakuje jakiś błąd,że niby zmieniałem coś w plikach a to nowa instalka?
Miniu Senator

Zla wersja patcha? Pomoglo by gdybys napisal jaka masz obecnie wersje i jaki patch instalujesz. Najlepiej sciagnac je wchodziac na serwer gry
zanonimizowany56818 Generał
Taaa, szumbur - w 44' John Wayne miał... 37 lat i już od groma filmów w swojej filmografii. Nie znam jego wczesnych dokonań dokładnie (późniejszych zresztą też nie ;-P) ale myślę, że podczas lądowania w Normandii był już dosyć dobrze kojarzony jako westernowy twardziel. Rozejrzyj się więc tu i tam na Google zanim coś napiszesz, pierwszy post a taka plama :-P.
zanonimizowany582103 Pretorianin
Przeszłem całe bez tej solucji
zanonimizowany625671 Pretorianin
To jeszcze slownik przejdz.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.