Company of Heroes Kompania Braci: Misja 4 - Kontratak na Carentan (1) - solucja
Aktualizacja:
Misja 4 "Kontratak na Carentan"

Cele główne :
[*1] Zorganizować obronę a potem obronić kościół
[*2] Zniszczyć cały niemiecki sprzęt pancerny w Carentan
Cele "medalowe" :
[*] Ubić dwustu Szkopa (nagroda: odznaczenie "Brązowa Gwiazda")
Uwagi: opis przejścia i mapa dotyczą jeszcze wersji tej misji znanej z dema ale różnice są drobne i generalnie solucja powinna spełniać swoje zadanie.
W tej misji twoje zadanie jest proste - powinieneś odeprzeć niemiecki kontratak (czerwone strzałki na mojej mapie) na zdobyte z takim trudem Carentan. Masz 10 minut na zorganizowanie obrony w mieście, przy ratuszu [*1] - to twoje pierwsze główne zadanie [1]. [Kościół na zachodzie oznaczony tą samą cyfrą będziesz bronił później.]
![]() [1] | ![]() [2] |
Niemcy przybędą z "szarej strefy" i spróbują przekroczyć trzy mosty (A , B i C na mojej mapie) by przedostać się na drugi (twój) brzeg ("niebieska strefa"). Powinieneś więc jak najdłużej zatrzymać ich na tych przeprawach stanowiących, jakby nie patrzeć, "wąskie gardła" [2]. Wprawdzie dowództwo każe ci jeszcze zdobyć punkty amunicyjne za rzeką ale nie zawracaj sobie nimi głowy - bez ciężkiego sprzętu pewnie i tak nie zdołałbyś ich długo utrzymać.
Wybierz saperów, których oddano ci do dyspozycji i poślij ich w stronę mostów - urządzą oni tam mały tor przeszkód dla Niemców. Zwróć uwagę, iż w budynkach, w których znajdują się sztaby/baraki (ratusz i kościół [*1] ) siedzą kolejne dwie drużyny saperów - opuść nimi zajmowane budynki i również poślij ich do roboty przy mostach. Najpierw zaminuj wszystkie mosty poczynając od niemieckiego brzegu (uważaj na szwabskich snajperów za rzeką). Potem zadrutuj (drutem kolczastym) wyjścia wszystkich przepraw na twój brzeg - kolczaste zapory mogą spowolnić piechurów wroga ale już czołgi szybko przez nie przejadą niestety. Zakończ saperską robotę budując stanowiska karabinów maszynowych przy mostach - staraj się tak umieszczać owe umocnienia by z boków (na które nie mogą prowadzić ognia) osłaniały je okoliczne budynki [3]. (Proponowane stanowiska tych karabinów maszynowych zaznaczyłem na mojej mapce jako czarne >.)
![]() [3] | ![]() [4] |
Drużynami spadochroniarzy obsadź zaś dwie armaty ppanc., które znajdziesz na planszy (w miejscach, które oznaczyłem na swojej mapce dużymi białymi kropami). Obydwie armaty przetocz do punktu, pomiędzy mostami B i C i ustaw je tam razem (trochę to niebezpieczne ale cóż poradzić, większego wyboru nie ma), zwracając je w kierunku mostów B i C - każde działo w stronę innego mostu. W ten sposób armaty będą mogły razić z boku (czyli ze słabszej strony) niemieckie działa szturmowe pchające się na przeprawy. Kiedy saperzy skończą swoją robotę przy mostach każ im otoczyć workami z pisakiem owe armaty - od strony mostów i od strony drugiego brzegu. Dodatkowo za workami możesz umieścić strzelca wyborowego bądź ckm, tak by miał podgląd na drugi (niemiecki) brzeg [4].
Wróć do spadochroniarzy - zauważ, że nie wszyscy żołnierze z oddziałów doskoczyli do dział - poślij tych, którzy "zostali luzem" pod budynki sztabów i uzupełnij ich stany osobowe (aby to uczynić szweje muszą znajdować się właśnie w pobliżu owych baraków). Potem możesz dozbroić ich w działa bezodrzutowe klikając na odpowiednie ikony w prawym dolnym rogu ekranu. Wyślij takich wzmocnionych w broń ppanc. piechurów do dwóch budynków przylegających do ratusza [*1] (tuż za stanowiskiem armat ppanc. przy rzece) - będą z nich mogli prowadzić ogień na mosty B i C [5].
![]() [5] | ![]() [6] |
Na planszy znajdziesz również leżące w białych okręgach Panzerschrecki (białe kropki na mojej mapce) ale nie zbieraj ich strzelcami, zostaw je na później, saperom. Kiedy ci ostatni zrobią swoje przy mostach zbierz dwiema drużynami oba Panzerschrecki i umieść te sekcje saperów w budynkach przy placu za ratuszem [*1] . Ich zadaniem będzie: 1) niszczenie niemieckich pojazdów, które zdołają się przedrzeć na rynek przez twoją linię obrony przy mostach, 2) doskakiwanie stamtąd do uszkodzonych stanowisk karabinów maszynowych, które zbudowałeś wcześniej przy mostach i naprawianie ich w razie takiej konieczności [6].
0
Komentarze czytelników
zanonimizowany427987 Junior
Może ktoś mi podpowie dlaczego niemogę wgrać patcha wyskakuje jakiś błąd,że niby zmieniałem coś w plikach a to nowa instalka?
Miniu Senator

Zla wersja patcha? Pomoglo by gdybys napisal jaka masz obecnie wersje i jaki patch instalujesz. Najlepiej sciagnac je wchodziac na serwer gry
zanonimizowany56818 Generał
Taaa, szumbur - w 44' John Wayne miał... 37 lat i już od groma filmów w swojej filmografii. Nie znam jego wczesnych dokonań dokładnie (późniejszych zresztą też nie ;-P) ale myślę, że podczas lądowania w Normandii był już dosyć dobrze kojarzony jako westernowy twardziel. Rozejrzyj się więc tu i tam na Google zanim coś napiszesz, pierwszy post a taka plama :-P.
zanonimizowany582103 Pretorianin
Przeszłem całe bez tej solucji
zanonimizowany625671 Pretorianin
To jeszcze slownik przejdz.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.