Mapa | Pierwsze kroki | Cities XXL
Aktualizacja:
Mapa

Mapa jest bardzo ważnym czynnikiem determinującym trudność rozgrywki oraz rozwój miasta.
Wyboru dokonujesz na kuli ziemskiej - kliknij jedną z białych kropek by zobaczyć opis terenu jaki się pod nią kryje. Do wyboru są bardzo zróżnicowane tereny - od piaszczystych plaż, wysepek, półwyspów i wybrzeży poprzez równiny, usiane pagórkami płaskowyże, delty rzek i jeziora po strzeliste góry, pustynie i klify.
Każdy rodzaj terenu determinuje surowce występujące na jego terenie. Możesz je zobaczyć w postaci gwiazdek przy wyborze mapy. Zero gwiazdek to brak surowca. Trzy gwiazdki to obfitość terenów na których występuje. I tak w górach nie znajdziesz żyznych terenów, więc zapomnij o rolnictwie. Jednak ośnieżone szczyty świetnie nadają się na kurorty narciarskie, więc turystyka rozkwitnie. Nie ma wody na pustyni, jednak pod twoimi stopami zapewne są złoża innej cieczy - ropy. Przykłady można by mnożyć, lecz nie ma mapy na której dało by się założyć całkowicie samowystarczalne miasto pod każdym względem.
Kiedy już podejmiesz decyzję wpisz nazwę miasta i kliknij OK.

Na samym początku, po załadowaniu się mapy sprawdź na jakim terenie przyszło ci budować miasto. Rozwiń panel surowców z prawej strony i zobacz czy posiadasz tereny roponośne, żyzną glebę, warstwy wodonośne, oraz możliwości turystyczne. Dopiero wtedy podejmij decyzję gdzie rozpocząć budowę miasta.
0
Komentarze czytelników
gerth Konsul
Zabrakło porady pierwszej, najważniejszej: chcesz się dobrze bawić w city-buidera poczekaj na Cities Skylines
Kthaara Chorąży

Jak to się mówi: gra jaka jest, każdy widzi. A co do skyline'a - poczekamy zobaczymy.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
