STAWIANIE MIAST | Black & White 2
Aktualizacja:
Mieszkania - szczęście i splendor
Jak mogłoby istnieć miasto bez domów? Nie mogłoby! Dlatego różne rodzaje mieszkań stawiać będziesz najczęściej. O ile w przypadku bycia złym bogiem proces ten nie jest skomplikowany, o tyle będąc dobrym musisz się nieco wysilić.
Domy zamieszkiwać będą nie jakieś tam żywe istoty, tylko ludzie, dlatego sam dach nad głową i dziura w ścianie zamiast okna nie wystarczy - musisz zadbać o ich potrzeby. Staraj się nie stawiać dużo jednakowych domów koło siebie, gdyż zmniejsza to szczęście. Ustawiaj je tak, by między nimi znalazło się miejsce na takie wzniesienia jak targi z różnymi materiałami, studnie, budynki zapewniające rozrywkę i różnego typu pomniejsze ozdóbki (kolumny, pochodnie).
Podobnie jak w grze Faraon unikaj stawiania dzielnic mieszkalnych koło budynków przemysłowych, te najlepiej wznosić z dala od dzielnic mieszkalnych i tym samym uniknąć problemów.
Będąc złym bogiem, jak już wcześniej wspomniałem, nie musisz się przejmować różnymi, miejskimi statystykami. Najważniejsze jest, byś posiadał dużo mięsa armatniego (w tym przypadku mężczyzn). Stawiaj jak najwięcej domków, jeden koło drugiego, a tylko gdzie niegdzie wznieś żłobek, który zwiększy wskaźnik urodzeń.
Linia wpływów
Zielona linia wpływów to nic innego jak granica, za którą zakres twoich działań jest znacząco osłabiony. Nie będziesz mógł przenosić surowców, rzucać czarów czy co gorsze zabijać wroga. Do działań po za tą linią wykorzystuj chowańca.
Jednak linie wpływów można rozszerzać, a najłatwiej robić to stawiając na jej krawędzi najokazalsze budowle. Jeśli wzniesiesz Pracownię cudów czy świątynię, zasięg Twojego działania zwiększy się dość znacząco. Z pomocą willi i innych tego typu budynków również można to wykonać, lecz mniej skutecznie. Stawiając okazały budynek wewnątrz Twojego miasta jego splendor względem granic nie zmarnuje się - zamiast "odciąć" w jednym miejscu kawałek terenu, zwiększy się zasięg na całej długości (proporcjonalnie do "odcięcia"). Powiększając linię wpływów małymi budynkami, możesz łatwo kontrolować zasięg (nie robiąc dużych strat w surowcach na rzecz dużych budowli) i stworzyć "zieloną łapę", która zagarnie pobliskie surowce.
Drogi
Nie mogło zabraknąć tej jakże ważnej części stawiania miast. W tym przypadku ich budowa jest całkowicie darmowa i stawiaj je tam, gdzie tylko są potrzebne. Dzięki im wieśniacy szybciej będą się przemieszczać, a tym samym przyspieszysz szybkość ich pracy i wydajność. Drogi zwiększają również splendor, dlatego staraj się łączyć wszelkie zabudowania ze szlakami. W miejscach, gdzie ich nie ma, a wieśniacy często tamtędy przechodzą, powstają ścieżki - zwracaj na to uwagę i zastępuj je szlakami.
0
- Black & White 2 - poradnik do gry
- Black & White 2 - poradnik do gry
- Poradnik do gry - WYSPA PIERWSZA - gameplay | Black & White 2
- WYSPA PIERWSZA - zadania | Black & White 2
- WYSPA DRUGA - gameplay | Black & White 2
- WYSPA DRUGA - zadania | Black & White 2
- WYSPA TRZECIA - gameplay | Black & White 2
- WYSPA TRZECIA - zadania | Black & White 2
- WYSPA CZWARTA - gameplay | Black & White 2
- WYSPA CZWARTA - zadania | Black & White 2
- WYSPA PIĄTA - gameplay | Black & White 2
- WYSPA PIĄTA - zadania | Black & White 2
- WYSPA SZÓSTA - gameplay | Black & White 2
- WYSPA SZÓSTA - zadania | Black & White 2
- WYSPA SIÓDMA - gameplay | Black & White 2
- WYSPA SIÓDMA - zadania | Black & White 2
- WYSPA ÓSMA - gameplay | Black & White 2
- WYSPA ÓSMA - zadania | Black & White 2
- WYSPA DZIEWIĄTA cz.1 | Black & White 2
- WYSPA DZIEWIĄTA cz.2 | Black & White 2
- STAWIANIE MIAST | Black & White 2
- CUDA | Black & White 2
- CUDA CHOWAŃCA | Black & White 2
- Black & White 2 - poradnik do gry
Komentarze czytelników
zanonimizowany510655 Junior
To jest chamstwo, że trzeba po pewnym czsie płcić za poradni.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.