Prologue: The Vestibule | Opis przejścia Bayonetta
Aktualizacja:
Prologue: The Vestibule
![]() | ![]() |
Przygodę z Bayonettą rozpoczynamy na opuszczonym cmentarzu [1]. Czeka nas tutaj trochę walki z aniołami, ale jest to raczej rozbudowany samouczek, a nie prawdziwy rozdział. W trakcie jego trwania, jesteśmy co jakiś czas przenoszeni do miejsca treningowego [2], gdzie poznajemy podstawy sterowania i mechanikę walki.
![]() | ![]() |
Pierwsza lekcja dotyczy podstawowych ciosów. Ataki pięścią zadajemy Y [1], a kopnięcia B [2].
![]() | ![]() |
Stosując różne kombinacje tych dwóch przycisków, wykonujemy ciosy specjalne. Należy pamiętać, że duże znaczenie ma czas pomiędzy wciśnięciami. Instrukcja wykonania ataków specjalnych pojawia się po prawej stronie ekranu [1]. Kolejną ważną umiejętnością jest Evade , czyli po prostu unik [2]. Używamy go wciskając przycisk RT.
![]() | ![]() |
Oprócz uniknięcia obrażeń, Evade ma również inną bardzo ważną cechę. Przy jego pomocy, możemy aktywować na kilka sekund tryb zwany Witch Time . Działa on podobnie, jak znany z innych gier Bullet Time - ruchy przeciwników zostają spowolnione, a nasza bohaterka może bez problemu klepać im twarze. Żeby go włączyć, musimy w ostatnim momencie uniknąć ataku przeciwnika, używając Evade . Jest to dość ryzykowne, ale gdy zadziała bardzo ułatwia zabawę.
![]() | ![]() |
Przyszedł czas na praktykę. Naszym zadaniem jest pokonanie grupki aniołów [1]. Jeżeli dobrze wykorzystaliśmy wcześniejszy trening, to nie powinniśmy mieć żadnych problemów w tym starciu. Gdy walka się skończy, na cmentarz wlecą małe kule ze skrzydełkami [1]. Po zabiciu pierwszej z nich, znowu zostaniemy przeniesieni do samouczka.
![]() | ![]() |
Teraz nauczymy się posługiwać bronią palną. Podstawowe strzały wykonujemy przytrzymując jeden z przycisków ataku (Y albo B) [1]. W ten sposób bardzo szybko pozbywamy się słabych latających wrogów. Bardziej zaawansowana kombinacja wymaga użycia analoga. Kręcimy lewą gałką tzw. młynka i wciskamy szybko Y lub B [2]. Gdy kamera zmieni swoje położenie, tak ruszamy analogiem, żeby strzelać w wybranych przez nas przeciwników (cały czas wciskając przycisk ataku).
![]() | ![]() |
Ukończywszy samouczek ponownie zostajemy przeniesieni na cmentarz. Tym razem walka będzie nieco trudniejsza, a przeciwników dużo więcej. Chodzące anioły zabijamy z bliska, a latające wykorzystując rewolwery. Po walce przechodzimy przez dziurę w ogrodzeniu [1] i używamy Double Jumpa , wciskając dwukrotnie A.
![]() | ![]() |
Na dole czeka nas kolejna walka, a następnie długa cut-scenka, w której poznamy tajemniczą blond wiedźmę [1]. Gdy filmik się skończy, zostaniemy przeniesieni w sam środek potyczki. Nie musimy się jednak niczego obawiać - większość walki spędzimy w permanentnym Witch Time .
![]() | ![]() |
Teraz poznamy kolejny ważny element gry - kule magii i ataki tortury. Pokonując hordy przeciwników ładujemy pasek magii (na górze po lewej stronie), który niestety zeruje się jak zostaniemy trafieni. Po co nam ta cała magia? Do wykonywania ataków specjalnych, zwanych torturami.
![]() | ![]() |
Używamy ich wciskając jednocześnie Y+B [1]. Działa to tylko wtedy, gdy nasz pasek kul magicznych jest pełen. Bayonetta wykonuje krótką animację, nasz przeciwnik otrzymuje olbrzymie obrażenia, a my możemy zdobyć bonusowe Halos . Ich liczba zależy od tego jak szybko wciskaliśmy wyświetlony na ekranie guzik [2].
![]() | ![]() |
Podczas walki, naszym zadaniem jest użycie trzech takich tortur. Mamy na to tylko kilka minut, więc warto się pośpieszyć. Po wykonaniu zadania etap się skończy, a my będziemy mogli rozpocząć prawdziwą przygodę.
0
- Bayonetta - poradnik do gry
- Bayonetta - poradnik do gry
- Opis przejścia
- Prologue: The Vestibule | Opis przejścia Bayonetta
- Chapter I: The Angel's Metropolis | Opis przejścia Bayonetta
- Chapter II: Vigrid, City of Deja Vu | Opis przejścia Bayonetta
- Chapter III: The Burning Ground (1) | Opis przejścia Bayonetta
- Chapter III: The Burning Ground (2) | Opis przejścia Bayonetta
- Chapter IV: The Cardinal Virtue of Fortitude | Opis przejścia Bayonetta
- Chapter V: The Lost Holy Grounds | Opis przejścia Bayonetta
- Chapter VI: The Gates of Paradise | Opis przejścia Bayonetta
- Chapter VII: The Cardinal Virtue of Temperance | Opis przejścia Bayonetta
- Chapter VIII: Route 666 | Opis przejścia Bayonetta
- Chapter IX: Paradiso A Remembrance of Time (1) | Opis przejścia Bayonetta
- Chapter IX: Paradiso A Remembrance of Time (2) | Opis przejścia Bayonetta
- Chapter X: Paradiso - A Sea of Stars | Opis przejścia Bayonetta
- Chapter XI: The Cardinal Virtue of Justice | Opis przejścia Bayonetta
- Chapter XII: The Broken Sky | Opis przejścia Bayonetta
- Chapter XIII: The Cardinal Virtue of Prudance | Opis przejścia Bayonetta
- Chapter XIV: Isle Del Sol | Opis przejścia Bayonetta
- Chapter XV: A Tower of Truth (1) | Opis przejścia Bayonetta
- Chapter XV: A Tower of Truth (2) | Opis przejścia Bayonetta
- Chapter XVI: The Lumen Sage | Opis przejścia Bayonetta
- Epilogue - Requiem (1) | Opis przejścia Bayonetta
- Epilogue - Requiem (2) | Opis przejścia Bayonetta
- Opis przejścia
- Bayonetta - poradnik do gry
Komentarze czytelników
mik999 Pretorianin
giermuś - rozśmieszyłeś mnie - to tak jakbyś porównywał Colina z PGR niby też wyścigi ale podejście autorów całkiem inne.
Jachu302 Legionista
Co trzeba zrobić żeby pojawił się ten "krzyżyk" od kodów? Wystarczy podejść? U mnie się on nie pojawia ;/ Wie ktoś może o co chodzi? Trzeba może wcześniej coś nacisnąć? Proszę o pomoc.
kwiść Generał

To nie jest krzyzyk tylko krzyżak :) Chodzi o strzałki kierunkowe na padzie. Pamiętaj tylko, żeby podbiec do odpowiedniej budki telefonicznej z odpowiednia ilością halos. Mam nadzieje, że teraz działa :)
Jachu302 Legionista
Dzięki kwiść. Nie pomyślałem. "Troszkę" się wygłupiłem...
zanonimizowany849016 Junior
witajcie zaczołem grać w tą gierke jest nawet spoko,ale interesuje mnie czy jak się życie traci to czy jest na to jakiś eliksir czy uzdrawiacz
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.