Energia i negatywne efekty | Podstawy rozgrywki Battlerite
Aktualizacja:
Energia

Energia to dodatkowy zasób, który wykorzystywany jest przy używaniu specjalnych umiejętności. Wskaźnik energii znajduje się pod paskiem życia Bohatera. Pasek ten podzielony został na 4 żółte odcinki, a każdy z nich to 25 punktów. Energię zdobywa się poprzez wykonywanie zwykłych ataków, korzystanie ze zwykłych umiejętności ofensywnych lub defensywnych. Każda z umiejętności ma podaną w opisie wartość pozyskiwanej energii. Do czego może zostać wykorzystana energia?
- Umiejętności "EX" - każdy z Bohaterów może wykorzystać energię do wzmocnienia 2 określonych umiejętności. Kosztuje to 25 punktów energii, ale w zamian za to dana umiejętność zyskuje dodatkowy efekt.
- Umiejętność "R" - każdy z Bohaterów ją ma i użycie jej również kosztuje 25 punktów energii.
- Umiejętność "F" - jest to tak zwane Ultimate, czyli superzdolność. Wykorzystanie jej zabiera cały pasek energii, czyli 100 punktów.
Negatywne efekty
W trakcie gry w Battlerite spotkasz się z różnego rodzaju negatywnymi efektami, które mogą zostać nałożone na Twojego Bohatera. Poniżej znajdziesz objaśnienie każdego z nich i dowiesz się w jaki sposób oddziałuje na postać. Pamiętaj, że każda zdolność nakładająca któryś z poniższych efektów ma określony czas działania i czasy te mogą różnić się miedzy sobą gdy zostają nałożone przez innych Bohaterów.
- Stun (Ogłuszenie)
- Incapacitate (Ubezwłasnowolnienie)
- Petrify (Paraliż)
- Panic (Panika)
- Root (Zakorzenienie)
- Snare (Sidła)
- Fading Snare (Zastygnięcie)
- Damage Over Time (Obrażenia rozłożone w czasie)
- Silence (Uciszenie)
- Weaken (Osłabienie)
Stun (Ogłuszenie)
Ogłusza przeciwnika wprowadzając go w stan w którym nie jest zdolny do poruszania się, używania umiejętności bądź wykonywania jakichkolwiek innych akcji, aż do końca trwania tego efektu. Ogłuszone cele można atakować bez obawy o przerwanie efektu.
Incapacitate (Ubezwłasnowolnienie)
Podobnie jak w przypadku ogłuszenia, ubezwłasnowolnienie wprowadza Bohatera w stan w którym nie jest zdolny do poruszania się bądź używania umiejętności, aż do końca tego efektu bądź do momentu otrzymania jakichkolwiek obrażeń.
Petrify (Paraliż)
Paraliż wprowadza Bohatera w stan w którym również nie jest zdolny do wykonywania jakichkolwiek akcji, ale dodatkowo przydziela mu tarczę ochronną. Paraliż trwa do momentu przeminięcia efektu lub kończy się w momencie gdy przydzielona tarcza została rozbita.
Panic (Panika)
Panika sprawia, że Bohater ucieka w popłochu i jest niezdolny do poruszania się lub używania umiejętności. Bohater przeważnie ucieka w linii prostej ze zwiększoną prędkością i zdąży przebiec spory dystans zanim ponownie odzyska kontrolę. Efekt paniki trwa do momentu przeminięcia zaklęcia lub zostanie przerwany gdy Bohater otrzyma określoną ilość obrażeń.
Root (Zakorzenienie)
Zakorzenienie przytrzymuje Bohatera w miejscu na pewien okres czasu. Postać nie może się ruszać, ale wciąż jest w stanie korzystać z umiejętności.
Snare (Sidła)
Sidła spowalniają Bohatera o określoną wartość przeważnie wyrażaną w procentach. Bohater wciąż jest w stanie używać umiejętności i poruszać się.
Fading Snare (Zastygnięcie)
Zastygnięcie sprawia, że Bohater na chwile zostaje przytrzymany w miejscu (jego prędkość ruchu zostaje zredukowana do 0), a następnie powoli wydostaje się z tego efektu odzyskując zdolność do poruszania się, aż do odzyskania pełnej kontroli.
Damage Over Time (Obrażenia rozłożone w czasie)
Są to obrażenia, które Bohaterowie otrzymują w czasie, np. od trucizny bądź ognia - przykładowo 10 obrażeń w ciągu 5 sekund. Obrażenia te nie są w stanie zabić Bohatera, ale mogą zostawić go z 1 punktem zdrowia. Efekt ten utrzymuje się aż do otrzymania przez Bohatera pełnych obrażeń. Damage Over Time może zostać odświeżony, np. Gdy Bohater został Zatruty na 5 sekund, a po 3 sekundach znowu zostanie objęty tym efektem, czas działania Trucizny zostanie zresetowany.
Silence (Uciszenie)
Uciszenie sprawia, że Bohater nie jest w stanie używać umiejętności przez pewien czas. Bohater może poruszać się normalnie.
Weaken (Osłabienie)
Bohater objęty Osłabieniem ma zredukowane o pewien procent statystyki w zakresie zadawania obrażeń i otrzymywania efektów leczących.
0
- Battlerite - poradnik do gry
- Battlerite - poradnik do gry
	- Podstawy rozgrywki
		- Czym jest Battlerite? | Podstawy rozgrywki Battlerite
- Interfejs i sterowanie | Podstawy rozgrywki Battlerite
- Praktyczne porady | Podstawy rozgrywki Battlerite
- Energia i negatywne efekty | Podstawy rozgrywki Battlerite
- Tryby rozgrywki | Podstawy rozgrywki Battlerite
- Profil gracza, battlerites i zadania | Podstawy rozgrywki Battlerite
- Rodzaje i opis map | Podstawy rozgrywki Battlerite
 
 
- Podstawy rozgrywki
		
 
- Battlerite - poradnik do gry
	
Komentarze czytelników
tanato Pretorianin
Poprawcie "System walki w Battlerite jest bardzo zręcznościowymi.
Źródło: https://www.gry-online.pl/poradniki/battlerite/&PART=400"
Ze względu na to, że postacie nie mogą się przenikać możesz złapać przeciwnika w pułapkę przygważdżająco go w rogu do ściany
Źródło: https://www.gry-online.pl/poradniki/battlerite/&PART=800
tanato Pretorianin
Hm ? Do dyspozycji masz 3 poziomy zaawansowania.
Źródło: https://www.gry-online.pl/poradniki/battlerite/&PART=1200 Chyba nie można w tym trybie wybierać poziomu trudności botów , albo coś nie wiem :D
tanato Pretorianin
Fajnie że już wszystko poprawione, trochę niepotrzebnie tylko zaspamowałem, mogłem wysłać uwagi na email.
PS. prezencik dla mnie ? Było by miło :D
tanato Pretorianin
A można wiedzieć jak go aktywować bo chyba nie mam. Mimo wszystko dzięki, jak coś następnym razem zauważę to podeślę na maila. Swoją drogą poradnik wyszedł w momencie wyjścia patcha do gry, a zmiany te nie zostały uwzględnione, jak na przykład dwie nowe postacie.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
