Asterix and Obelix XXL: Etap 4 Egipt
Aktualizacja:
![]() | ![]() |
Tłuczemy panoszących się w pobliżu Rzymian, aby odblokować dostęp do pochodni i czary. Bierzemy tę pierwszą i odpalamy od drugiej, po czym udajemy się wąwozem przed siebie. Po drodze podpalamy czarę, a na końcu drogi znajdujemy wieżę z uchwytem. Ciągniemy ją do samego końca...
![]() | ![]() |
... po czym szybko odpalamy pochodnię od ogniska i wskakujemy na górę. Podbiegamy do biało-czerwonej strzałki i czekamy, aż zbliży się do nas zjeżdżająca na swoje miejsce wieża. Przeskakujemy po niej w odpowiednim momencie na drugą stronę. Zapalamy pobliską czarę i schodzimy do miejsca z grupą przeciwników.
![]() | ![]() |
Następnie podpalamy beczkę podtrzymującą kolczastą kulę, aby rozwalić bramę dla Obeliksa. Wskakujemy za stery balisty i strzelamy do wszystkiego, co mamy przed sobą, aby w końcu zniszczyć mur widniejący za skrzyniami. Trafiamy do jaskini z lawą i dużą ilością przeciwników. To jeden z trudniejszych momentów w grze.
![]() | ![]() |
Zeskakujemy na dół, gdzie mamy rozprawić się z setką oponentów. Jeśli zabraknie nam życia, wskakujemy na skałę i stamtąd rozkazujemy Obeliksowi, by samotnie likwidował kolejnych Rzymian. Warto dodać, że w pobliżu znajduje się jeden z czterech przycisków. Jeśli naciśniemy je wszystkie, będziemy mogli odebrać nagrodę, stając na kamiennej platformie mniej więcej po drugiej stronie jaskini. Gdy w końcu uporamy się z pierwszą grupą Rzymian, opuszczamy za pomocą kołowrotu drewniany most i przechodzimy dalej.
![]() | ![]() |
Tutaj czeka nas kolejna bijatyka z podobną liczbą wrogów. Na szczęście w pobliżu spotykamy dziki, dzięki którym możemy nieco podreperować stan zdrowia. Kiedy mordobicie się zakończy (pomyślnie dla nas), korzystamy z kolejnego kołowrotu, by opuścić kolejny drewniany most.
![]() | ![]() |
Kilka kroków stąd znajduje się korytarz prowadzący do wyjścia z jaskini. Za nim spotykamy szpiega i rzymskie kohorty. Likwidujemy wszystkich przeciwników za pomocą stojącej nieopodal balisty. Gdy skończymy robotę, podchodzimy do szpiega, by otworzył bramę do kolejnej lokacji.
![]() | ![]() |
W niej czekają na nas następni poplecznicy Cezara. Rozprawiamy się z podaną liczbą, po czym wskakujemy na górę i korzystamy z kołowrotu, ażeby opuścić drewniany most. Przechodzimy po nim i zeskakujemy na drewnianą platformę z rzymskimi żołnierzami. Eliminujemy ich, a także tych na drugiej platformie, dzięki czemu dostajemy się do miejsca z dwiema kohortami.
![]() | ![]() |
Korzystając z zawieszonej na drewnianych palach gumy, przedostajemy się do skrzyń, nad którymi wisi magiczny napój. Dzięki niemu znacznie łatwiej idzie nam walka z Rzymianami. Po stłuczeniu dwóch kohort dostajemy dostęp do kamiennego bloku - pchamy go do samego końca.
![]() | ![]() |
Aby rozwalić beczkę obok sterty kamieni blokujących przejście, odpalamy pochodnię od ogniska stojącego w pobliżu gumy. W końcu wskakujemy na dach jednego z budynków po ustawionym odpowiednio kamiennym bloku (zauważamy stąd rzymski laur). Chwilę później spotykamy śpiącego druida.
Komentarze czytelników
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.


















