Assassins Creed Shadows: Wymagania sprzętowe

Assassin's Creed: Shadows to dość wymagająca sprzętowo gra. Z tej strony poradnika dowiecie się, czy gra płynnie pójdzie na Waszym komputerze.

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

AC Shadows to najnowsza odsłona popularnej serii studia Ubisoft. Skierowana jest raczej do mainstreamowego odbiorcy, czy więc jest dostosowana do tego, żeby pójść na każdym komputerze? Poniżej przedstawiamy szczegółową specyfikację, jaką muszą posiadać Wasze komputery, żebyście mogli w pełni cieszyć się rozgrywką.

Assassin's Creed: Shadows: Minimalne wymagania sprzętowe

  1. System operacyjny: Windows 10/11 (64-bit)
  2. Procesor: AMD Ryzen 5 3600 3,6 GHz / Intel Core i7-8700K 3,7 GHz
  3. RAM: 16 GB (dual-channel)
  4. Karta graficzna: AMD Radeon RX 5700 (8 GB) / Intel Arc A580 (8 GB, ReBAR) / NVIDIA GeForce GTX 1070 (8 GB)
  5. Dysk: SSD (wymagany)
  6. DirectX: 12

Assassin's Creed: Shadows: Zalecane wymagania sprzętowe (średnie ustawienia, 60 FPS)

  1. System operacyjny: Windows 10/11 (64-bit)
  2. Procesor: AMD Ryzen 5 5600X 3,7 GHz / Intel Core i5-11600K 3,9 GHz
  3. RAM: 16 GB (dual-channel)
  4. Karta graficzna: AMD Radeon RX 6700 XT (12 GB) / Intel Arc B580 (12 GB, ReBAR) / NVIDIA GeForce RTX 3060 Ti (8 GB)
  5. Dysk: SSD (wymagany)
  6. DirectX: 12

Assassin's Creed: Shadows: Zalecane wymagania sprzętowe dla 2K (wysokie ustawienia, 60 FPS)

  1. System operacyjny: Windows 10/11 (64-bit)
  2. Procesor: AMD Ryzen 5 5600X 3,7 GHz / Intel Core i5-11600K 3,9 GHz
  3. RAM: 16 GB (dual-channel)
  4. Karta graficzna: AMD Radeon RX 6800 XT (16 GB) / NVIDIA GeForce RTX 3080 (10 GB)
  5. Dysk: SSD (wymagany)
  6. DirectX: 12

Assassin's Creed: Shadows: Zalecane wymagania sprzętowe dla 4K (wysokie ustawienia, 60 FPS)

  1. System operacyjny: Windows 10/11 (64-bit)
  2. Procesor: AMD Ryzen 7 5800X3D 3,4 GHz / Intel Core i7-12700K 3,6 GHz
  3. RAM: 16 GB (dual-channel)
  4. Karta graficzna: AMD Radeon RX 7900 XT (20 GB) / NVIDIA GeForce RTX 4070 Ti Super (16 GB)
  5. Dysk: SSD (wymagany)
  6. DirectX: 12

Nasze doświadczenia z wydajnością AC Shadows

Większość testów przeprowadzana została na laptopie Hyperbook NP5 o następującej specyfikacji:

  1. Intel Core i7-13700HX;
  2. NVIDIA RTX 4070 Laptop;
  3. 16 GB DDR5 (4800 MT/s);
  4. Windows 11.

Komputer przez cały czas podłączony był do zasilacza. Testy przeprowadzane były w rozdzielczości FullHD (1080p).

Z naszych doświadczeń wynika, że AC Shadows jest całkiem nieźle zoptymalizowaną grą. Na presecie wysokim, z włączonym DLSS na poziomie zrównoważonym podczas przechadzki po zatłoczonym Kyoto obserwowaliśmy przyjemny obraz oscylujący w okolicach 60 FPS. Dodatkowe włączenie generowania klatek DLSS pozwoliło zwiększyć ten wynik do niemal 100 ramek na sekundę.

W podobnym teście na ustawieniach ultrawysokich klatki oscylowały w okolicach 35 - 45 FPS. Z włączonym generowaniem klatek DLSS liczba ta wzrasta już do okolic 70 FPS. Dla osób ceniących sobie wysoką jakość obrazu może być to dobra alternatywa.

Warto zaznaczyć również, że AC Shadows jest kolejną grą na rynku, która wymusza na grających korzystanie z raytracingu. Odczują to zwłaszcza posiadacze kart graficznych bez sprzętowego wsparcia dla tej technologii (karty GTX oraz starsze Radeony). Jeżeli zaliczacie się do tej grupy, powinniście od razu udać się do ustawień i zredukować ustawienia śledzenia promieni do minimum.

Globalne oświetlenie ze śledzeniem promieni jest wymagana podczas wizyty w kryjówce, dlatego to właśnie tam gracze mogą spotkać się ze znacznymi spadkami płynności.

Komentuje Mikołaj Łaszkiewicz:

Assassin's Creed Shadows to techniczny dziwak. Z jednej strony gra jest realnie ładniejsza niż Valhalla, widać dużo lepiej zrobione modele postaci, mimikę twarzy, tekstury, oświetlenie wykorzystujące ray tracing oraz dużo przyjemniejsze niż do tej pory animacje. Po Assassin's Creed Mirage to wręcz skok do innej generacji. Jeśli chodzi o optymalizację, to tutaj jest dość standardowo, jak na 2025 rok, choć raczej skłaniam się ku temu, że deweloperzy się postarali. Gra działa bez większych problemów na handheldzie ASUS ROG Ally X w 30 klatkach na sekundę na najniższych detalach i raczej nie spada niżej. Na komputerze stacjonarnym z procesorem Intel Core Ultra 9 285K i RTX-em 4080 Super na ustawieniach ultra mogę liczyć średnio na 55 klatek na sekundę z DLSS w trybie jakości. Nie jest to wynik idealny, ale Assassin's Creed Shadows znakomicie radzi sobie z generowaniem klatek i to pomaga. Powiedziałbym wręcz, że Assassin's Creed Shadows to pokazowy tytuł dla tej technologii - frame generation działa tu świetnie, nie powoduje zauważalengo wzrostu opóźnień i nie ma mowy o żadnych artefaktach czy problemach. Z włączonym generowaniem klatek na RTX-ie 4080 Super osiągnąłem około 100 klatek na sekundę. Co ciekawe, frame generation dobrze radzi sobie też na Ally X, gdzie z 30 fps robi się ok. 50-60 fps i nawet da się tak grać. Wbrew pozorom opóźnienie nie jest zabójcze, a stabilność obrazu robi wrażenie. Jeśli nie boicie się takich eksperymentów, to szczerze polecam Wam odpalić generowanie klatek, możecie się miło zaskoczyć.

Steam Deck

AC Shadows posiada oficjalną weryfikację kompatybilności ze Steam Deckiem. Podczas naszych testówm, przeprowadzonych w dynamicznym intro, gra utrzymywała okolice 35 klatek na sekundę. Naszym zdaniem jest to dość zadowalający wynik. Choć odbywało się to kosztem grafiki, to należy pamiętać, że na niewielkim ekranie konsolki od Valve wiele niedoskonałości staje się trudne do uchwycenia.

Zobacz także

  1. Poradnik do gry
  2. Wszystkie misje
  3. Szybka podróż
  4. Jak działają drzewka umiejętności?
Podobało się?

0

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry RPG
2025-04-22
21:58

MANTISTIGER Generał

MANTISTIGER
😂

Matko cała redkacja musiał pisłał jednen pordanik do gry

Komentarz: MANTISTIGER
2025-04-29
14:17

slasz104940965d8 Junior

Szukam wejścia do jaskini i nie ma wejścia 2.godziny szukania i nic

Komentarz: slasz104940965d8

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl