AC Origins: Sapi-Res Nome i Khensu Nome Zadania poboczne, mapa questów
Wszystkie zadania i misje w Sapi-Res Nome i Khensu Nome oraz mapa z zaznaczonymi questami w Assassin's Creed Origins. Questy: Nadużycie władzy, Struś, Nowy w mieście, Lament robotników, Stara biblioteka, Konflikt interesów, Dym nad wodą, Wszystkie oczy na nas, Zaginione szczęście i Poborca podatków.
Aktualizacja:
Na stronie opisaliśmy wszystkie poboczne questy, które można rozpocząć podczas pobytu w sąsiadujących ze sobą prowincjach Sapi-Res Nome oraz Khensu Nome. Najlepiej przemierzać je postacią z okolic 15-18 poziomu, ale w razie napotkania trudnego questu możesz odłożyć go sobie na później. Każde zadanie zawiera informację o jego odblokowaniu, jego opis przebiegu oraz zestawienie nagród za jego ukończenie.
- Nadużycie władzy
- Struś
- Nowy w mieście (New Kid in Town)
- Lament robotników (Worker's Lament)
- Stara biblioteka (The Old Library)
- Konflikt interesów (Conflicts of Interest)
- Dym nad wodą (Smoke Over Water)
- Wszystkie oczy na nas (All Eyes on Us)
- Zaginione szczęście (Lost Happiness)
- Poborca podatków (The Tax Master)
Nadużycie władzy
Sugerowany poziom doświadczenia: 17
Jak odblokować: Rozmowa z farmerem.
Nagrody za ukończenie: 1500 XP.

Quest Abuse of Power: Farmer poprosi Bayeka o pomoc w zebraniu plonów. Podnoś z ziemi kolejne wiązki siana (w sumie 3 tego typu obiekty) i przenoś je do wozu gdzie należy je upuszczać. Po wykonaniu tego zadania musisz odnaleźć w wiosce poborcę podatkowego i skorzystaj w tym celu z pomocy Senu. Musisz zabić tę osobę i możesz np. użyć łuku lub zeskoczyć na poborcę z dachu (dobrą okazję do ataku prezentuje obrazek). Śmierć poborcy podatkowego zakończy quest. Jeśli nie chcesz walczyć z ochroniarzami poborcy to po zabójstwie ucieknij z wioski.
Struś
Sugerowany poziom doświadczenia: 17
Jak odblokować: Rozmowa z kobietą.
Nagrody za ukończenie: 1500 XP.

Quest: The Ostrich. Pogadaj z kobietą dobijającą się do drzwi chatki. Otrzymasz zlecenie odnalezienia i zamordowania poborcy podatkowego. Musisz w tym celu dotrzeć do fortu Camp Shemu na południowy-zachód od miejsca startu. Wykonaj zwiad z wykorzystaniem Senu żeby zlokalizować poborcę oraz żeby oznaczyć wszystkich innych wrogów z obozowiska. Do fortu najlepiej zakraść się nocą. Ułatwi ci to przemieszczanie się i ponadto będziesz mógł bezproblemowo zabić śpiącego poborcę podatkowego (obrazek). Za dnia pozbycie się go atakiem z ukrycia może być trudniejsze. Śmierć poborczy zakończy ten krótki quest.
Nowy w mieście (New Kid in Town)
Sugerowany poziom doświadczenia: 18
Jak odblokować: Rozmowa z Ramessu.
Nagrody za ukończenie: 1500 XP.

Udaj się na spotkanie z Nehim z jednej z chatek z Letopolis. Zostaniesz poproszony o odzyskanie jego wozu. Wybierz się na zachód od miasta i użyj Senu żeby zlokalizować wehikuł. Skorzystanie z usług orła pozwoli ci też ustalić, że bandyci (18 poziom) przygotowali w pobliżu zasadzkę. Jeśli chcesz możesz samemu zaatakować ich z zaskoczenia (przykład na obrazku), ale uważaj na oswojone lwy, które rzucą się na Bayeka po tym jak ten dostatecznie się do nich zbliży. Oczyść w dowolny sposób okolicę i zasiądź za sterami wozu (mógłbyś też podjąć próbkę ucieczki nim, ale byłoby to ryzykowne). Powróć do Letopolis i "zaparkuj" wóz obok chatki Nehiego.


Porozmawiaj z Nehim, obejrzyj hieroglify na ścianie w jego chatce i udaj się na spotkanie z Ramessu. Musisz teraz obejrzeć hieroglify z trzech innych chatek. Za każdym razem porozmawiaj z oznaczoną osobą i dopiero wtedy wejdź do chatki. Zdobędziesz papirus Hieroglyph Papyrus.
Przed Tobą mała zagadka podobna do zagadek z innych papirusów. Musisz odnaleźć Świątynię Miliona Lat (Temple of a Million Years) w oparciu o zagadkę słowną zapisaną na papirusie. Lokalizację świątyni prezentują dołączone obrazki - jest ona na pustyni w niewielkiej odległości na południowy-zachód od Letopolis. W pobliżu świątyni mogą kręcić się bandyci i należy ich zabić. Przeciśnij się między skałami żeby wkroczyć do świątyni. Zapal pochodnię i rozpocznij eksplorację - uważaj na kobry, które podpalaj lub zabijaj bronią białą. Po dotarciu do głównej komnaty musisz zbadać wszystkie interaktywne miejsca - parę zwłok, przewrócony pojemnik na mikstury, posąg Pani Rzezi i papirus z zapisaną modlitwą. Po obejrzeniu rekonstrukcji powróć do Nehiego.
Lament robotników (Worker's Lament)
Sugerowany poziom doświadczenia: 18
Jak odblokować: Obejrzenie papirusu i rozmowa z Nito.
Nagrody za ukończenie: 1500 XP.

Zadaniem Bayeka jest zajrzenie do robotników. Wyślij Senu na zwiad, dzięki czemu ustalisz, że musisz dotrzeć do dużej studni (obrazek). Wskocz do niej i porozmawiaj z jednym z robotników. Dowiesz się o zawalonym tunelu i konieczności uratowania dwóch innych pracowników. Wejdź do małego korytarza i po drodze rozbij przeszkodę dowolną bronią białą. Porozmawiaj z leżącym na ziemi pierwszym zaginionym robotnikiem (Ipuy) i przenieś go do miejsca gdzie rozmawiałeś z jego kolegą. Raz jeszcze wejdź do małego tunelu. Zniszcz kolejną barykadę i przeciśnij się między skałami. Uważaj na okoliczne kobry, które możesz np. podpalać pochodnią. Dotrzyj do drugiego robotnika (Baba) i pogadaj z nim. Po wszystkim powróć do Nito.
Uwaga - Obok miejsca gdzie przebywał ostatni odnaleziony robotnik jest biblioteka gdzie może rozpocząć inny poboczny quest The Old Library (opis poniżej).
Stara biblioteka (The Old Library)
Sugerowany poziom doświadczenia: 18
Jak odblokować: Zbadanie papirusu w zaginionej bibliotece.
Nagrody za ukończenie: 1500 XP, miecz Sword of Ptah.

Biblioteka jest w podziemiach i możesz dotrzeć do niej w ramach opisanego powyżej innego pobocznego questu Worker's Lament. Wejście do biblioteki pokazuje obrazek i jest ono tuż obok miejsca, w którym w poprzednim queście odnalazłeś ostatniego zaginionego robotnika (Baba).

Po przeczytaniu papirusu musisz wyruszyć na wschodni brzeg Nilu - do prowincji Ka-Khem Nome. Celem wyprawy jest odnalezienie zaginionego miecza i musisz w związku z tym dotrzeć do ruin sąsiadujących z jedynym punktem widokowym w Ka-Khem Nome. Załączy się tam rozmowa. Wyrusz teraz na północ do obozowiska bandytów Dasos Hideout. Wykonaj zwiad z użyciem Senu. Musisz odszukać pokazane na obrazku wejście do jaskini, w pobliżu którego przebywa grupa hien. Rozpraw się z nimi i wejdź do środka. Poszukiwany miecz Sword of Ptah (18 poziom, bardzo rzadka broń) jest w dużej skrzyni.
Konflikt interesów (Conflicts of Interest)
Sugerowany poziom doświadczenia: 15
Jak odblokować: Zbadanie stołu ze zleceniami (Informant Table) w wiosce Sais. Jest on odblokowywany w trakcie zaliczania głównego zadania The Scarab's Sting.
Nagrody za ukończenie: 1250 XP, tarcza (tylko jeśli nie zniszczysz łodzi Zervosa).

Zadanie to wymusza porozmawianie z handlarzami z targowiska w Sais na temat Zervosa. Po dotarciu za dnia na targowisko zacznij przepytywać kolejne osoby z ikonami nad ich głowami. Musisz odbyć rozmowy ze wszystkimi dostępnymi postaciami żeby zapełnić pasek postępów. Po zaktualizowaniu celu misji należy zaczekać na nastanie nocy i z pomocą może ci tu przyjść zdolność Świt i zmierzch pozwalająca na szybką zmianę pory dnia. Zauważ, że niektórzy handlarze rozpoczęli wspólny przemarsz (obrazek). Zacznij ich śledzić. Doprowadzą oni Bayeka do budynku, w którym skrywa się Zervos.

Od Zervosa otrzymasz nowe zlecenie - ukradzenia lub zniszczenia jego łodzi. Udaj się do małego magazynu w porcie (Sap-Meh Warehouse) gdzie kręcą się przeciwnicy (16 poziom doświadczenia). Jeśli chcesz ich po cichu eliminować to wykonaj zwiad i przystąp do działania pod osłoną nocy.
- Jeżeli planujesz zniszczyć łódź Zervosa to podpal strzałę i poślij ją w stronę czerwonego dzbana (obrazek).
- Jeżeli planujesz ukraść łódź Zervosa to pozbądź się najpierw wszystkich okolicznych wrogów. Dodatkowo licz się z koniecznością używania łuku już po dokonanej kradzieży gdy podpłyną łodzie z nowymi wrogami na pokładzie. Dopłyń bezpiecznie w oznaczone miejsce.
Niezależnie od wybranego wariantu zachowania pogadaj na sam koniec z Zervosem. Jeśli ocaliłeś jego łódź przed zniszczeniem to otrzymasz rzadką tarczę jako dodatkową nagrodę.
Dym nad wodą (Smoke Over Water)
Sugerowany poziom doświadczenia: 15
Jak odblokować: Zbadanie stołu ze zleceniami (Informant Table) w wiosce Sais. Jest on odblokowywany w trakcie zaliczania głównego zadania The Scarab's Sting.
Nagrody za ukończenie: 2000 XP.

Musisz spotkać się z Amosis w dokach i w odnalezieniu jej pomoże ci Senu. Kolejna część zadania dotyczy odnalezienia Jeski i udaj się w tym celu w pobliże legowiska hipopotamów na południe od wioski Sais. Ponownie wyślij Senu na zwiad. Okaże się, że musisz zabić wszystkie hipopotamy z okolicy. Staraj się je atakować po kolei i szczególnie pilnuj się podczas atakowania najsilniejszego hipopotama, który powiązany jest z możliwością ukończenia tej lokacji. Po wygranej bitwie pogadaj z Jeską.

Musisz zacząć eskortować Jeskę w drodze do jej wioski. Zajmij miejsce na pokładzie łodzi, zaczekaj aż dołączy Jeska i wyrusz do wskazanej przez grę lokacji. W trakcie podróży możecie zostać zaatakowani przez inne łodzie i używaj wtedy łuku. Cel podróży to wioska Mefkat w prowincji Sapi-Res Nome. Po dotarciu na miejsce okaże się, że została napadnięta przez bandytów. Twoim następnym zadaniem jest oczyszczenie wioski z wrogów. Możesz po cichu pozbywać się kolejnych szabrowników lub przystępować do otwartych walk z nimi. Po walkach pogadaj z Jeską i podnieś rannego Pentu. Musicie wspólnie dotrzeć na pobliską farmę gdzie quest zakończy się.
Wszystkie oczy na nas (All Eyes on Us)
Sugerowany poziom doświadczenia: 16
Jak odblokować: Zbadanie stołu ze zleceniami (Informant Table) w wiosce Sais. Jest on odblokowywany w trakcie zaliczania głównego zadania The Scarab's Sting.
Nagrody za ukończenie: 1250 XP.

Musisz wyeliminować w sumie sześciu łuczników podległych Sefetu. Są oni rozstawieni na dachach w różnych częsciach wioski Sais. W ich odnajdywaniu może ci oczywiście pomóc Senu. Po zlokalizowaniu łuczników możesz pozbywać się ich na dowolne sposoby - używając łuku, broni białej lub zakradając się do nich (najlepiej nocną porą) i korzystając z ukrytego ostrza. Zabicie wszystkich łuczników zakończy misję.
Zaginione szczęście (Lost Happiness)
Sugerowany poziom doświadczenia: 16
Jak odblokować: Zbadanie stołu ze zleceniami (Informant Table) w wiosce Sais. Jest on odblokowywany w trakcie zaliczania głównego zadania The Scarab's Sting.
Nagrody za ukończenie: 125 XP.

Porozmawiaj z pracowniczką browaru w Sais na temat zaginionego asystenta Nesamuna. Na poszukiwania wyrusz na południe od wioski. Okaże się, że asystent jest przetrzymywany w forcie Psenemphaia Hideout i w zlokalizowaniu go jak zwykle może ci pomóc Senu. Możesz zakraść się do obozowiska nocną porą lub wykorzystać to, że jest słabo bronione i pokonać wszystkich wrogów w bezpośrednich walkach. Niezależnie jak się zachowasz odszukaj Nesamuna w jednym z namiotów (obrazek) i doprowadź do jego oswobodzenia. Zaliczy to quest.
Poborca podatków (The Tax Master)
Sugerowany poziom doświadczenia: 17
Jak odblokować: Automatycznie po ukończeniu zadań ze stołu ze zleceniami w wiosce Sais.
Nagrody za ukończenie: 1250 XP.

Dotrzyj do znanej kryjówki w Sais, a dowiesz się, że Sefetu porwał Harkhufa. Musisz w tym celu wyruszyć do dużej wrogiej bazy Fort Nikiou. Na teren fortu najlepiej jest zakraść się nocą i dopiero po wcześniejszym przeprowadzeniu rekonesansu z użyciem Senu. Orzeł może ci też pomóc w zlokalizowaniu Harkhufa. Dodatkowo możesz wykorzystać podpowiedź gry i zlokalizować tajne przejście do fortu na jego wschodnich obrzeżach - pokazuje je obrazek i skorzystanie z niego pozwoli ci ominąć palisadę otaczającą szczelnie fort.

Harkhuf jest więziony w piwnicy jednego z budynków. Prowadzi do niej pokazany na obrazku właz, ale jest on zamknięty. Klucz jest w posiadaniu samego Sefetu. Odszukaj go w forcie - jest on jednym z silnie opancerzonych przeciwników. Najlepiej jest podjąć próbę zaatakowania go z zaskoczenia, ale jeśli dojdzie do bezpośredniej konfrontacji to unikaj jego ataków i sam stosuj silne ciosy, które wyprowadzą go z równowagi i odsłonią na kolejne ataki.
Po wygranym pojedynku przytrzymaj przycisk potwierdzenia zabójstwa, a zdobędziesz klucz Prison Key. Uwolnij dzięki niemu Harkhufa. Na sam koniec musicie bezpiecznie opuścić fort. Wybierz dowolne wyjście (najlepiej byłoby wcześniej oczyścić drogę do jednego z nich). Po opuszczeniu fortu pogadaj z uratowanym Harkhufem żeby zaliczyć quest.
- Assassin's Creed Origins - poradnik do gry
- AC Origins: Opis przejścia
- AC Origins: Zadania poboczne
- AC Origins: Zwierzyna łowców Zadania poboczne, mapa questów
- AC Origins: Siwa Zadania poboczne, mapa questów
- AC Origins: Zadania Iment Nome i Jezioro Mareotis, questy poboczne, mapa questów
- AC Origins: Aleksandria Zadania poboczne, mapa questów
- AC Origins: Kanopos Nome Zadania poboczne, mapa questów
- AC Origins: Sap-Meh Nome Zadania poboczne, mapa questów
- AC Origins: Sapi-Res Nome i Khensu Nome Zadania poboczne, mapa questów
- AC Origins: Giza - Zadania poboczne, mapa questów
- AC Origins: Memfis Zadania poboczne, mapa, questy
- AC Origins: Cyrenejka - Zadania poboczne, mapa, questy
- AC Origins: Sakkara Zadania poboczne, mapa questów
- AC Origins: Fajum i Oaza Fajum Zadania poboczne, mapa questów
- AC Origins: Uab Nome i Deshert Desert Zadania poboczne, mapa questów
- AC Origins: Green Mountains i Libue Zadania poboczne, mapa questów
- AC Origins: Atef-Pehu Nome i Haueris Nome Zadania poboczne, mapa questów
- AC Origins: Isolated Desert i Black Desert Zadania poboczne, mapa questów
- AC Origins: Herakleion Nome, Im-Khent Nome i Ka-Khem Nome Zadania poboczne, questy
- AC Origins: Zadania poboczne
- AC Origins: Opis przejścia
Komentarze czytelników
Mapy w poradniku są niedokładne. W kilku miejscach brakuje znaczników lub są ledwo widoczne, a jeszcze w innych znaczniki są dodane niepotrzebnie
Jak zrobić trofeum mroczny wierzchowiec? Muszę przejść cały dodatek żeby móc kupić tego konia w stajni? Czy można wcześniej?
Czy ktoś się spotkał z błędem do trofeum "stare przyzwyczajenia"? Mam wszystko zrobione, a nje wbija mi go.
Też mam wszystko na czysto, a i tak mi nie wbija.. pytanie tylko czy trzeba ogarnąć wszystkie znalezione papirusy żeby to wbiło?
Po 3 latach robię całego Origin na 100% łącznie z dodatkami. Moje pytanie brzmi czy po wyjściu z dodatku mige jakość do niego wrócić żeby go dokończyć do 100% czy muszę zaczynać całą grę od nowa?
Tak. Możesz wrócić w dowolnym momencie do dodatku. Na mapie będziesz miał "portal" do niego.
"Sposób odblokowania: Zabij 3 przeciwników za pomocą łuku zjeżdżając po linie." Co za idiota pisał ten poradnik! Zmarnowałem niezliczoną ilość godzin próbując to zrobić a to trofeum polega na czymś kompletnie innym.
Witam mam problem z uruchomieniem misji prowadzącej do Synaju i czy muszę kończyć podstawkę żeby rozpocząć ten dodatek dlc
Witam, mam problem z trofeum stare przyzwyczajenia. Mam zrobione wszyskie lokacje w podstawce jak i w dlc A trofeum brak, muszę czekać do zakończenia dlc ?
JA ZDOBYŁEM PLATYNE W ORIGINS I W VALHALLE TEŻ TE LEGENDARNE STROJE W ORIGINS TO TYLKO STROJE KTÓRE NIC NIE DAJA ANI ŻYCIA ANI ZADNEJ MOCY ALE GRA CAŁKIEM FAJNA
Mam problem gdzie w świątyni amona znajdują się skarby pls pomocy
Jak zabrac skarb ,z zaswiatów który znajduje sie w Domu Króla . Nie moge znalezć wejscia :( a tylko jego mi brakuje zebym miał 100% gry
Mam problem po zejściu do zaświatów nie mogę pokonać tych 4 przeciwników. Moje ciosy zadają im po 17 -25 dmg Postać na 46 poziomie legendarny miecz i tarcza. Poza zaświatami nie ma tego problemu?
Mam problem po zejściu do zaświatów nie mogę pokonać tych 4 przeciwników (filmik od 30 min). Moje ciosy zadają im po 17 -25 dmg Postać na 46 poziomie legendarny miecz i tarcza. Poza zaświatami nie ma tego problemu?
Rozwalaja mnie osoby co piszą że Origins super grafika mam na max a Assassin's Creed II to drewno.Niech sie zastanowi co pisze, nie tylko grafika sie liczy.Autor poradnika jak tworzysz poradnik to go dobrze przegladnij czy wszystko napisałeś z sensem
Mam pytanie co do questa "Dar od bogów".
Nie wiem czemu nie odblokował się on u mnie, dlatego chciałbym wiedzieć, czy są jakieś wymogi do tego questa? December update na pewno mam. Tryb koszmaru, quest prowadzący na arenę do Cyreny, ale nie mam tego jednego questa. Dzięki za wszelką pomoc.
Poprosze o pomoc gdyż nie pojawia mi sie quest Dar od Bogów mimo bycie w miejscu oznaczonym na tej stronie a na malie nie mam znacznika moglby ktos mi wytlumaczyc o co chodzi ?
"Farmienie" Okruchów gwiazd kompletnie nie ma sensu. Na wszystkie ulepszenia potrzebujemy ich 240. W poradniku podano lokację w Heb Sed, gdzie można zebrać ich ponad 50, ale podobne są też w pozostałych Zaświatach:
Duat - krater przed wejściem do Halls of Serquet
Aten - pod wodą przy wyspie z leżem krokodyli, trzeba zanurkować i zebrać
Aaru - też jest taki krater, blisko wejścia.
Na razie tyle zwiedziłem i już mam więcej Okruchów niż byłem w stanie wydać, zabiwszy po drodze tylko kilkanaście skorpionów w tych lokacjach, tak przy okazji ich przemierzania.
witam i zapraszam na https://www.youtube.com/watch?v=MKNCeY-FAMY&list=PLI2HRQC_mAWRNkne50g1NXAjqPEmJycJe zrobiłem 99%
misji możecie z tego korzystać jak z poradnika pozdro
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
