Alan Wake 2: Zagadka zbadania miejsca zbrodni w Cauldron Lake
Zbadanie miejsca zbrodni w Cauldron Lake to pierwsza większa zagadka z głównej fabuły gry Alan Wake 2. Opis przejścia z naszego poradnika wyjaśnia jak zbadać zwłoki i gdzie znaleźć ślady, a także jak przenosić ślady na Tablicę dochodzeniową.
Aktualizacja:
Po dotarciu do Cauldron Lake w grze Alan Wake 2 grając Sagą musicie zbadać miejsce zbrodni. Opisaliśmy wszystkie kroki śledztwa - zbadanie zwłok ofiary i okolic miejsca zbrodni, umieszczanie śladów na Tablicy dochodzeniowej, przepytanie zastępcy Thorntona oraz profilowanie ofiary.
Poniższy opis nie zawiera żadnych spojlerów fabularnych. Nie zdradzamy tożsamości ofiary z miejsca zbrodni, ani jej powiązań z wcześniejszymi wydarzeniami.
- Dotarcie na miejsce zbrodni
- Zbadanie miejsca zbrodni
- Rozmowy z Thorntonem i Caseyem
- Profilowanie ofiary
- Zbadanie okolic jeziora
- Zakończenie oględzin miejsca zbrodni
Dotarcie na miejsce zbrodni

- Miejsce zbrodni jest na tyłach Sklepu wielobranżowego w Cauldron Lake. Miejsca tego nie możecie przegapić - jest ono zaznaczone na mapie i prowadzi do niego agent Casey.
- Na miejsce znajdziecie zwłoki mężczyzny oraz zastępcę Thorntona.
Zbadanie miejsca zbrodni

- Musicie zacząć od zbadania zwłok leżących na stole. Odblokujecie pierwszy kluczowy obraz.
- Musicie przenieść się do Miejsca umysłu i wejść w interakcję z Tablicą dochodzeniową. Domyślnie dotyczy ona śledztwa Zabójstwo nad Cauldron Lake, ale możecie teź później przełączać się na akta innych prowadzonych równolegle spraw.
- Możecie przeglądać posiadane ślady (górny kierunek na krzyżaku pada) i wybierzcie na początek kluczowy obraz z miejsca zbrodni. Dojdzie do utworzenia nowej gałęzi dochodzenia.

- Zamknijcie Miejsce umysłu i przystąpcie do oględzin zwłok. Gra pokazuje miejsca na ciele, które musicie obejrzeć i są to w sumie 3 nowe ślady.
- Po zebraniu śladów powróćcie do Tablicy dochodzeniowej. Trzeba umieszczać ślady na tablicy. Musicie wybierać ślad z listy odblokowanych i klikać na żółtych kartkach z tablicy.
- Każdy ślad pasuje tylko w 1 miejscu, ale gra nie przewiduje kary za niepoprawną czynność. Nic się wtedy nie wydarzy i możecie spróbować ponownie klikając na innej żółtej kartce. Przenieście wszystkie ślady z oględzin zwłok na tablicę.

Kontynuujcie badanie miejsca zbrodni i jego okolic:
- Duża ilość krwi na stole obok zwłok (żółta tabliczka 1);
- Ślady butów na ziemi (żółte tabliczki 2 i 3);
- Sąsiedni stół (żółta tabliczka 4) - po przybliżeniu obrazu znajdźcie i zbadajcie niebieski pojemnik oraz statyw.

- Powróćcie do Tablicy dochodzeniowej. Możecie przenosić na nią nowo zebrane ślady.
- Kilka śladów ma oznaczenie "Na później" (przykład na obrazku). Nie możecie ich od razu umieścić na tablicy. Zostaną one odblokowane jako interaktywne ślady po tym jak wykonacie kolejne kroki.
Rozmowy z Thorntonem i Caseyem

- Zamknijcie Miejsce umysłu. Musicie porozmawiać z zastępcą Thorntonem. Poznacie tożsamość ofiary i odblokujecie nowy ślad.
- Pogadajcie z Caseyem na temat tego czy zna ofiarę brutalnego morderstwa. Wyczerpcie wszystkie tematy rozmowy.
- Powróćcie do Tablicy dochodzeniowej. Musicie najpierw przenieść na nią 2 ślady z ostatnich rozmów.
- Odblokują się wcześniejsze ślady, które miały oznaczenie "Na później". Je również przenieście na tablicę.

- Kliknijcie na ostatniej żółtej kartce, a załączy się scenka z dedukcji, którą przeprowadzi Saga.
Profilowanie ofiary

- Dojdzie do odblokowania stołu Profilowanie w Miejsce umysłu. Jest on w centralnej części pomieszczenia.
- Kliknijcie na zdjęciu ofiary i następnie wybierajcie żółte kartki. Każda taka akcja spowoduje wejście do umysłu ofiary i odpalenie cutscenki.
- Odblokujecie nowy ślad do umieszczenia na Tablicy dochodzeniowej.
Zbadanie okolic jeziora

- Jeśli poprawnie wykonaliście poprzednie kroki, to Saga porozmawia z Caseyem i agenci FBI postanowią zbadać okolice jeziora.
- Cel podróży to Witch's Ladle widoczny na mapie Cauldron Lake. Możecie ponownie podążać po prostu za Caseyem.
- Musicie zbadać duże drzewo z obrazka, które blokuje dalszą drogę. Znajdziecie nowy ślad oraz pierwszą stronę maszynopisu - obejrzycie powiązaną z nią cutscenkę.
Zakończenie oględzin miejsca zbrodni

- Powróćcie do Miejsca umysłu i do stołu Profilowanie. Pojawi się nowa żółta kartka do zbadania. Saga ustali, że ślad jest w klatce piersiowej ofiary. Pozostańcie w Miejscu umysłu i przenieście wszystkie nowe ślady na Tablicę dochodzeniową.
- Powróćcie na miejsce zbrodni i porozmawiajcie z Thorntonem na temat przetransportowania zwłok do miejskiej kostnicy. Otrzymacie od niego klucz do skrótu, który ułatwi Wam powrót na parking.

- Zanim wyruszcycie do auta upewnijcie się, że wszystkie ślady są na Tablicy dochodzeniowej. Saga powinna to skomentować, że znalazła wszystkie ślady (powyższy obrazek).
- Brak przeniesienia śladów może Wam zablokować opuszczenie Cauldron Lake. Problem ten szerzej opisaliśmy na stronie Jak wejść do auta i powrócić do Bright Falls?.
0
- Alan Wake 2 - poradnik do gry
- Alan Wake 2: Poradnik do gry
- Alan Wake 2: Rozwiązania zagadek
- Alan Wake 2: Główna fabuła
- Alan Wake 2: Zagadka zbadania miejsca zbrodni w Cauldron Lake
- Alan Wake 2: Zagadki 2 kodów do drzwi w Studiu Talk-show
- Alan Wake 2: Zagadka sejfu w Sklepie z pamiątkami w Coffee World
- Alan Wake 2: Zagadka kłódki w Warsztacie Rycerzy Kalewali w Watery
- Alan Wake 2: Zagadka układu sterującego w Espresso Express w Coffee World
- Alan Wake 2: Zagadka hasła do komputera w Centrum odnowy
- Alan Wake 2: Zagadka bezpiecznika z piwnicy Domu Opieki Walhalla
- Alan Wake 2: Zagadka kodu do drzwi wejściowych Oceanview Hotel
- Alan Wake 2: Zagadka włożenia zdjęć z podziemi studia talk-show
- Alan Wake 2: Główna fabuła
- Alan Wake 2: Rozwiązania zagadek
- Alan Wake 2: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
K3ISIM Legionista

Skrytka niedaleko latarni morskiej - Nie trzeba ustalać pierwszej pozycji na kłódce metodą prób i błędów ponieważ podpowiedź znajduje się na niższej półce (zał JPG)
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.