Alan Wake 2: Jak zapisywać grę?
Alan Wake 2 oferuje automatyczne, szybkie i ręczne zapisy stanu gry. Z poradnika dowiecie się jak manualnie sejwować w Pokojach wytchnienia oraz kiedy gra jest automatycznie zapisywana.
Aktualizacja:
W trakcie przechodzenia Alan Wake 2 nie powinniście zapominać o regularnym zapisywaniu stanu gry. W naszym poradniku opisujemy jak odblokować tworzenie ręcznych i szybkich zapisów, jak odkrywać nowe pokoje wytchnienia oraz kiedy mają miejsce autosejwy.
Automatyczne zapisy - punkty zapisu

- Przez kilka pierwszych godzin możecie polegać jedynie na automatycznych sejwach nazywanych też punktami zapisu. Nie są jeszcze wtedy dostępne ręczne ani szybkie zapisy.
- Gra informuje o zapisie w prawym górnym rogu ekranu (przykład na obrazku). Autozapis ma zazwyczaj miejsce np. po dotarciu do nowej lokacji questowej, odbyciu podróży pojazdem czy zaliczeniu większego celu misji.

- Brak ręcznych sejwów to problem podczas swobodnej eksploracji, bo gra wtedy nie autosejwuje. Przykładowo podczas pierwszej wizyty w Cauldron Lake nie powstanie nowy checkpoint aż do momentu dotarcia na miejsce zbrodni. Nie zamykajcie przypadkowo gry, bo możecie stracić nawet kilkadziesiąt ostatnich minut.
- Na ekranie wczytywania możecie sprawdzać ile czasu minęło od ostatniego zapisu. To dobra metoda jeśli przegapiliście animację zapisu w rogu ekranu.
Szybkie i ręczne zapisy - Pokoje wytchnienia

- Do manualnych zapisów służą Pokoje wytchnienia. Pierwszy taki pokój odblokujecie w Witch's Hut w Cauldron Lake po tym jak awansujecie do opowieści Return 2 grając jako Saga. Ma to miejsce podczas tropienia Nightingale'a.
Każdy odnaleziony pokój ma swoją ikonę na mapie. Możecie łatwiej lokalizować znane już miejsca zapisu.

Są 2 możliwości:
- Pokój jest od razu gotowy do użycia - będzie od razu w nim zapalone światło.
- Pokój musicie najpierw odblokować - przestestujecie to już właśnie w przypadku Witch's Hut. Saga musi znaleźć bezpiecznik w niebieskim pojemniku na zachód od chatki (obrazek) i dostarczyć go do skrzynki na ścianie budynku. Przy innych pokojach wymagane może być np. uruchomienie generatora.

W każdym pokoju wytchnienia jest m.in. termos i oferuje on 2 opcje:
- Szybki zapis - dojdzie do nadpisania poprzedniego zapisu.
- Ręczny zapis - możecie manualnie zapisać grę na 1 z 3 dostępnych slotów. To lepsza metoda jeśli chcecie później powrócić do jakiegoś konkretnego momentu w grze. Nie zostanie on automatycznie nadpisany przez kolejny.
0
- Alan Wake 2 - poradnik do gry
- Alan Wake 2: Poradnik do gry
- Alan Wake 2: FAQ
- Alan Wake 2: Kampania
- Alan Wake 2: Jak grać Alanem?
- Alan Wake 2: Jak zapisywać grę?
- Alan Wake 2: Jak działa przełączanie opowieści Sagi i Alana?
- Alan Wake 2: Jak przypisać Szybki wybór?
- Alan Wake 2: Czy jest tryb fotograficzny?
- Alan Wake 2: Jak leczyć postać i wydłużać pasek zdrowia?
- Alan Wake 2: Czy można wyłączyć straszaki (jumpscares)?
- Alan Wake 2: Czy w grze jest punkt bez powrotu?
- Alan Wake 2: Czy są różne zakończenia?
- Alan Wake 2: Kampania
- Alan Wake 2: FAQ
- Alan Wake 2: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
K3ISIM Legionista
Skrytka niedaleko latarni morskiej - Nie trzeba ustalać pierwszej pozycji na kłódce metodą prób i błędów ponieważ podpowiedź znajduje się na niższej półce (zał JPG)
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
