Zbadaj sypialnię pani Ascher | Rozdział pierwszy - Andover
Aktualizacja:
Zbadaj sypialnię pani Ascher
Skieruj się do znajdujących się na lewo od lady drzwi i otwórz je znalezionym w kasie kluczem (przeciągnij go z ekwipunku na drzwi; 5 punktów ego). Wszedłszy do sypialni, przyjrzyj się łóżku (trzy spostrzeżenia). Obejrzy poplamioną krwią poduszkę oraz leżącą na nocnym stoliku obok chusteczkę i odwróconą tyłem fotografię w ramce. W zbliżeniu obróć ją tak, by Herkules mógł popatrzeć na zdjęcie (2 punkty ego).
Otwieranie komody
Teraz zainteresuj się stojącą przy ścianie (na lewo od szafki nocnej) ozdobną komodą. Najpierw zajmij się jej blatem (kliknij go, by pojawiło się zbliżenie) - obracając drugi i trzeci pierścień (licząc od zewnątrz), trzeba tak ustawić linie, by można było przesunąć rzeźbiony kwiat do samego środka wewnętrznego koła. Proponuję zacząć od trzeciego pierścienia, by linię na nim połączyć z linią w wewnętrznym kole (zastane połączenie jest nieprawidłowe), a potem dopasować do tego układu linie na pierścieniu drugim. Prawidłowe ustawienie linii na fotce poniżej. Oczywiście na koniec trzeba przesunąć drewniany kwiat na sam środek.

Następnie zajmij się frontem komody. W zbliżeniu powoli obróć kolejno widoczne w rogach kółka z malowidłami ptaków: dwa górne oraz dolne lewe, aż każdym przypadku usłyszysz charakterystyczny prztyk (nie chodzi o odgłos przesuwania mechanizmu). Połączone na środku frontu komody drewienka rozsuną się - kliknij je, a ujawnisz jej zawartość (5 punktów ego).
Zwróć uwagę (dwa spostrzeżenia) na buteleczkę z lekarstwem - w zbliżeniu obróć ją, by Poirot mógł odczytać jego nazwę oraz na list z banku - w zbliżeniu obróć kartkę, by Herkules mógł poznać jego treść (2 punkty ego).
Otwieranie drewnianego pudełka
Zbadaj także leżącą na stojącym w centrum pomieszczenia stole drewnianą szkatułkę. W zbliżeniu obróć ją dnem do siebie, kliknij owo dno, by jeszcze bardziej je przybliżyć, i przeciągając, przesuń do góry listewkę po prawej, następnie - dolną w prawo, w dół lewą i w lewo górną, po czym naciśnij okrągły przycisk (widoczny na fotce poniżej).

Po wyjściu ze zbliżenia na tył szkatułki obróć ją do siebie jednym z dłuższych boków - tym, na którym możliwe jest przesunięcie listewki. Popchnij ją (dolną) w lewo, po czym naciśnij ujawniony przycisk. Następnie obróć szkatułkę do siebie jednym z krótszych boków i przesuń w prawo środkową listewkę, po czym naciśnij kolejny okrągły przycisk. Wreszcie ponownie obróć szkatułkę dłuższym bokiem i tym razem przesuń w lewo górną listewkę, a następnie wciśnij czwarty okrągły przycisk. Na koniec energicznie przesuń wieko w lewo.
Zwróć uwagę na naszyjnik z jasnoniebieskich kamieni, po czym ze środka szkatułki wyjmij fotografię młodej kobiety. Obróć ją tyłem, by odczytać znajdujący się tam napis (5 punktów ego). Po rozmowie z Jappem w notatniku Herkulesa pojawi się adnotacja na temat podejrzanej - siostrzenicy ofiary (Mary Drower).

Przejdź do usytuowanych w drugim końcu pomieszczenia szafek kuchennych (trzy spostrzeżenia). Przyjrzyj się stojącym na blacie (po prawej) skromnym naczyniom, znajdującemu się na prawo od nich prostemu kranowi i staremu piecykowi.
Przejrzyj się też w opartym o stolik po lewej lustrze (3 punkty ego).
0
- Agatha Christie: The ABC Murders - poradnik do gry
- Agatha Christie: The ABC Murders - poradnik do gry
- Rozdział pierwszy - Andover
- Spotkaj się z Jappem | Rozdział pierwszy - Andover
- Zbadaj miejsce zbrodni | Rozdział pierwszy - Andover
- Zbadaj sypialnię pani Ascher | Rozdział pierwszy - Andover
- Zbadaj otoczenie sklepu tytoniowego | Rozdział pierwszy - Andover
- Przesłuchaj Mary Drower | Rozdział pierwszy - Andover
- Przesłuchaj Franza Aschera | Rozdział pierwszy - Andover
- Przeczytaj list i porównaj go z pierwszym | Rozdział pierwszy - Andover
- Udaj się do Scotland Yardu i poinformuj Jappa o liście B | Rozdział pierwszy - Andover
- Rozdział pierwszy - Andover
- Agatha Christie: The ABC Murders - poradnik do gry
Komentarze czytelników
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.